Nu heb ik eindelijk weer een beetje tijd om dit topic te updaten, ik ben namelijk druk aan het verhuizen geweest!
In de verloren uurtjes heb ik wel een beetje aan de Alp kunnen prutsen, maar niet veel...
Ik denk dat al veel van jullie mijn advertentie op marktplaats hadden gezien, jep... die verlengde schokdemper... Ik had natuurlijk de intentie om een AT achterbrug in te bouwen dus ik heb mijn schokdemper verlengd... beetje stom (noem het verhuisstress) natuurlijk, want die schokdemper verlenging is alleen nodig als je de standaard Transalp achterbrug gebruikt!!!! In het begin van het project heb ik inderdaad gewerkt en gemeten met de standaard Transalp achterbrug, en die 3 cm is gewoon in mijn systeem blijven hangen maar moest eigenlijk gewist worden van mijn interne hardeschijf, die veels te vol zat met de verhuizing en werk. :
;D
Dit komt er dus in muv die schokdemper natuurlijk...
Maar dat is voor straks haha!
Ik heb de carburateurs gereinigd en weer met nieuwe inlaatrubbers gemonteerd, het tape wat jullie zien laat ik zitten. In mijn crossperiode gebruikte ik ook al veel tape om het frame te beschermen. Plastic kappen hebben enorm de neiging om de torderen, deze zijn enorm flexibel. Ideaal als je onderuit gaat, amper tot geen schade aan je plasticwerk maar het frame kreeg het aardig te verduren. De lak werd afgeschaafd door al het plastic werk tot het kale metaal. Dit icm met natte omstandigheden, zout (tijdens een strandrace) zorgde ervoor dat je in no-time je frame kon ontroesten, dus schuren en opnieuw lakken. Dikke isolatie tape deed toen wonderen en als je dit op tactische plaatsen toepast (dus onzichtbaar als de kappen gemonteerd zijn) dan voorkomt dit een hoop ellende achteraf. Dus ook bij de montage en demontage van onderdelen aan het blok (zoals carburateurs of luchtfilterhuis
Weer een stapje dichterbij, nu verder met de achterbrug!
Ik heb de lagers compleet vervangen van de Africa Twin brug. De achterbrug die ik heb, is van een 1998-er Twin. Eerdere types van oudere bouwjaren passen 1 op 1 in een Transalp frame, dit type achterbrug past bijna... Dus een beetje moet er aangepast worden, maar dit is alleen beperkt tot het metalen afstandsbusje aan de kettingzijde van de achterbug. Hier moet namelijk 4 mm vanaf, dus even de zaag erbij gepakt en het busje bij gewerkt.
De afstand is nu precies goed
Gelijk maar een nieuw kettinggeleider rubber gemonteerd
Weer als nieuw!!!!!!
Ik had het al eerder aangegeven, de schokdemper... deze is nu veels te lang, doordat ik een TA linkage gebruik (omgedraaid) mag mijn schokdemper van oog tot oog maximaal 34,5 cm meten!!! Dus opzoek naar een kortere schokdemper, nu blijkt dat een Honda XR schokdemper redelijk past. Nog steeds iets te lang, maar dat passen we wel aan!
)
Boven de XR demper en onder mijn verlengde TA demper
Zoals te zien is, is de XR demper een dikke 1 cm te lang...
Maar geen probleem, demper uit elkaar, even een M14x1,5mm snijplaat erop
Transalp veertje ertussen
En tadaa!!!!
Deze demper is overigens weer uit elkaar, ik heb de transalp veer samen met mijn wielen naar de poedercoater gestuurd! De grijze veer (was rood) wordt zwart!