GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties

08 mei 2017 12:31 #81 door GSXRed

Ziet er gruwelijk uit >:D


Tnx!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 13:22 #82 door PimW
Strikt gesproken moet je hem ter identificatie aan de RDW overhandigen, omdat je voorvork en achterbrug van een andere motorfiets ingebouwd hebt. Als ik mij dat goed herinner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 15:05 #83 door xrvtuur
Tkc 80 is volgens mij snelheids index Q, is 160kmpu, en daar door niet legaal voor alp

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 18:14 #84 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties

Strikt gesproken moet je hem ter identificatie aan de RDW overhandigen, omdat je voorvork en achterbrug van een andere motorfiets ingebouwd hebt. Als ik mij dat goed herinner.


Ik meen ook idd dat als de wielbasis méér dan een x-aantal procenten veranderd is, je opnieuw moet laten keuren ja  :-\
Maar ach, who cares  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 18:20 #85 door GSXRed

Tkc 80 is volgens mij snelheids index Q, is 160kmpu, en daar door niet legaal voor alp


Mijn Alp haalt de 180 km per uur niet hoor  ::)

;D

Ik zorg er wel voor dat dit soort zaakjes altijd in orde zijn hoor!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 18:25 #86 door GSXRed

Strikt gesproken moet je hem ter identificatie aan de RDW overhandigen, omdat je voorvork en achterbrug van een andere motorfiets ingebouwd hebt. Als ik mij dat goed herinner.


Alleen als je de wielbasis met meer dan 6 cm verlengt of verkort... Heb het heel even nagevraagd aan oom agent, tevens motorrijder, tevens goede vriend. ;)

Mijn wielbasis bekend bij de RDW zou 151 cm moeten zijn, deze is nu 157,5 dus 1,5 cm te lang... Kwestie van de voorste veerpoten iets verder door de kroonplaat steken > wielbasis wordt kleiner > dan geen probleem!  C:-)

(moet ze dan wel een heel stuk door mijn kroonplaten steken maar goed...  :o)

En ben het met Headless eens, niemand die er naar kraait  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 20:17 #87 door xrvtuur

Mijn Alp haalt de 180 km per uur niet hoor  ::)

;D

Ik zorg er wel voor dat dit soort zaakjes altijd in orde zijn hoor!


netjes hoor C:-)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 21:00 #88 door GSXRed
Even wat minder nieuws...

Het blok is gemonteerd met nieuwe pakkingen maar nu zweet/drupt er koelvloeistof tussen zowel de voorste als achterste cilinder...  >:( >:( >:(

Het is niet veel, maar het is wel vochtig en baal hier natuurlijk vreselijk van.

Wat kan hier aan de hand zijn, koppen zouden op het juiste moment zijn vastgezet.
Het lijkt mij namelijk sterk dat pakkingen eerst verzadigd moeten worden voordat deze pas gaan afdichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 21:16 #89 door Patjuuuh

Even wat minder nieuws...

Het blok is gemonteerd met nieuwe pakkingen maar nu zweet/drupt er koelvloeistof tussen zowel de voorste als achterste cilinder...  >:( >:( >:(

Het is niet veel, maar het is wel vochtig en baal hier natuurlijk vreselijk van.

Wat kan hier aan de hand zijn, koppen zouden op het juiste moment zijn vastgezet.
Het lijkt mij namelijk sterk dat pakkingen eerst verzadigd moeten worden voordat deze pas gaan afdichten.


Kan je zien waar precies de koelvloeistof vandaan komt, rubber ringen nog goed op de plek bij de chromen buisjes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 21:30 #90 door Oldtimer
Als je nieuwe pakking ringen hebt gebruikt en de randen vooraf goed hebt schoongemaakt mag dat geen lekkage meer geven.
Wanneer je de oude rubbers hebt gebruikt gaat dat geheid lekken.

Dat zijn de enige plaatsen waar de koelvloeistof het blok in en uit gaat
Het zijn er in totaal 4, dus ff goed kijken waar precies het lekt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 00:10 #91 door GSXRed
Nou... heb de motor aan de praat gekregen dus kon gelijk even alles bekijken qua lekkage.
Bij nader inzien blijken dus alle 4 die rubberen ringen te lekken...

Dus dat worden 4 nieuwe pakkingen  :o

Nog tips voor montage?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 10:10 #92 door Patjuuuh
Je kan die rubbers wat invetten met vaseline, maakt montage wat makkelijker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 10:21 #93 door Oldtimer
De binnenkant goed schoonmaken. Ik gebruik daar een klein borsteltje voor van de dremel.
Dan inderdaad een beetje zuurvrije vaseline eraan voordat je de boel in elkaar steekt.

Kijk ook even of de bevestigings lipjes die aan de buisjes zitten niet gebogen zijn.
Ze moeten mooi haaks op het pijpje staan.

Suc6 en dat lukt jou wel. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 11:10 #94 door GSXRed
Dank jullie voor de tips heren! 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 22:57 #95 door GSXRed
De brommer is ondertussen lekvrij, het waren idd die verdraaide rubbertjes die helemaal verdroogd waren.. :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 23:12 #96 door GSXRed
Vanavond toch nog even iets gedaan, ik heb een beetje chronisch tijd tekort de laatste tijd >:(

Even de elektra aangesloten, remlicht werkt evenals de knippers 8)




Achterrem definitief gefikst, deze komt nu netjes weer terug



Voorkant als laatste, het einde is bijna in zicht!  8)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 13:16 #97 door wimj
Wat een mooi ding wordt dat! Vooral de foto van de achterzijde vind ik indrukwekkend, respect!

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 18:17 #98 door marccoef
Gewoon een akra eronder! dat is echt tof!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 18:59 #99 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties
Hij word zéker erg gaaf ja  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 22:15 #100 door GSXRed
Dank jullie wel allemaal! Ik hoop de motor over 2 weken rijdende te hebben (moet het doen in mijn verloren uurtjes :o) en dan blubberen maar!!! 8)

Ben benieuwd hoe het gaat rijden, want feitelijk is het een nieuwe fiets... Maar ik heb zomaar het idee dat ik aan de vering nog wel het ea moet gaan sleutelen haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.271 seconden