GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties

19 apr 2017 13:46 #61 door honda2x
netjes  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2017 10:25 #62 door GSXRed
Dank je!  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2017 10:25 #63 door GSXRed
Ik probeer de Transalp zo kaal mogelijk te houden, maar sommige dingen moeten wel aangepast worden...
Het moet immers ook een beetje smoelen :)

De zijkappen voor de radiateuren worden niet gebruikt en ik wil de radiateuren niet echt overduidelijk in het zicht hebben.

Ik heb daarom mijn boor en tapset maar weer tevoorschijn gehaald, de M6 bevestigingspunten voor de radiateurs heb ik opgeboord en getapt naar M8.
Daarna heb ik 2 lange draadeinden gepakt, en deze 'volgedraaid' met M8 verlengingsmoeren om een beetje body te krijgen op het draaideind.


Een paar aluminium pijpjes op maat gesneden


2 stroken aluminium platstaf gepakt (4mm dik x 80mm breed x 300mm lang), warmgestookt met een brander en een beetje gebogen tussen de bankschroef


En tadaa, we kunnen op wintersport hahaha!!!


Beetje bijgeslepen (de hoeken afgerond), 2 gaatjes geboord en zwart gespoten met hittebestendige lak.
Een beetje bakken in de oven en dan is dit het resultaat





Persoonlijk vind ik het goed smoelen :)



Het grappige is dat het geheel eigenlijk super stevig is, maar of dat het bij een crash inderdaad voldoende stevig is gaan we ervaren hahaha!
Time will tell, maar voor nu ben ik tevreden met het resultaat.


Verder ook even silicone radiateurslangen gemonteerd, zelf vind ik dit altijd heel mooi eruit zien!




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2017 17:43 #64 door Reier
Gaaf project hoor, ziet er erg netjes uit ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2017 19:57 #65 door xrvtuur
Ziet er leuk uit die kapjes en als hij stilstaand omvalt zal het ook wel stevig genoeg zijn maar bij een schuiver verwacht ik dat misschien zelfs wel hapt en het hele zooitje verbuigt naar voor of achter

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 09:35 #66 door Sopa
Hoelang en op hoeveel graden bak je zoiets?
Is t dan steviger dan gewone lak?

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 09:59 #67 door kees

Nou, absoluut leuk gedaan!

Red geeft zelf al aan dat het vooral cosmetisch is en vraagt zich ook af of het een impact goed zou weerstaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 13:40 #68 door GSXRed

Nou, absoluut leuk gedaan!

Red geeft zelf al aan dat het vooral cosmetisch is en vraagt zich ook af of het een impact goed zou weerstaan.


Jep, ik denk dat het bij een harde crash echt niet heel blijft!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 13:41 #69 door GSXRed

Hoelang en op hoeveel graden bak je zoiets?
Is t dan steviger dan gewone lak?


Op 300 graden in de oven en lekker een halfuurtje bakken! :)

Het is veel steviger dan normale spuitlak, zelfs brandstofbestendig als het goed uitgehard en gebakken is!  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2017 21:58 #70 door GSXRed
Vandaag nog heel even wat kunnen doen. :)

Mijn Transalpje wordt echt een mixed up Honda, de volgende donor delen zitten er ondertussen op;

-voorvork XR600R
-achterbrug van een XRV 750
-achterschokdemper van een CR250
-voorspatbord van een CRF450
-remtrommel van een CR250
-achterspatbord van een CRF250

Jep, achterspatbord die moest ik nog even pas maken dus dat heb ik vandaag gedaan.
Helaas past niks 1 op 1, maar goed... een mens moet een hobby hebben niet waar?!? ;)



Grof gezaagd met de Dremel


Binnenspatbord van de Transalp ook maar in stukken gezaagd, deze moet ik nog verder bijwerken zodat de boel weer netjes dicht wordt


Past al vrij netjes zo



Het is jammer maar helaas, maar verlichting moet er wel op...



En het resultaat van vandaag, ik heb even mijn bagster gemonteerd, vind het wel vet zo'n leren tank! Beetje Mad Max haha



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 20:20 #71 door Sopa
Van de zomer lekker naar een watertje rijden, kun je t achterspatbord als duikplank gebruiken  ;)

Leuk om te volgen en om te zien hoe je alles aanpakt. Ben benieuwd hoe die wordt. Weet je de kleurstelling al?

Vind alleen de koplamp te modern voor de motor, iets rechthoekigs zou hem wel staan. Honda MT achtig ofzo..

succes, keep up the good work

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 22:22 #72 door GSXRed
;D ;D ;D deze Alp zal hopelijk veel water zien  ;)

Ik wil juist de Alp een beetje moderniseren, dus de spatborden en koplamp blijven er mooi op!  >:D

Kleurstelling... Tja... Zwart en zwart hahaha misschien leuk ik hem wel op met een paar stickers ofzo maar voorlopig is zwart de boventoon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2017 08:24 #73 door Sopa
Zwart en zwart is altijd een mooie combinatie  8)

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2017 22:13 #74 door GSXRed
Mooi zwart is niet lelijk!  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2017 23:36 #75 door kees

Is dat nog je originele stuur?  #sucks


Met een enduro stuurtje (rechter, stuureinden meer naar vooren) stuurt het als een dolle  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 10:56 #76 door GSXRed
Jep, is het orginele stuurtje.

Ik ga het eerst met dit stuurtje proberen en als het inderdaad blijkt tegen te vallen, dan koop ik wel een ander stuurtje ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 10:56 #77 door GSXRed
Gisteren nog even een beetje geprutst

Nieuwe accu erin

Draden getrokken en valbeugels pas gemaakt en gemonteerd



Luchtfilterbuis weer aangesloten op de carburateurs

Natuurlijk een nieuw luchtfiltertje ;)


Mijn DHZ mudflap aan de binnenzijde

Ziet er best wel aardig uit zo


Zadeltje erop, deze sluit nu heel erg mooi aan bij het achterspatbord en 'there is light!' :)

Ow ja... de standaard heb ik ook verlengd... Deze was veel te kort voor de huidige setup. De standaard is nu 90mm langer



Bijna zover!!! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 11:25 #78 door Trigger
Moet zoiets nou ook opnieuw gekeurd worden bij de RDW oid? Of loopt dat allemaal wel los?

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 11:41 #79 door Patjuuuh
Ziet er gruwelijk uit >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 12:31 #80 door GSXRed

Moet zoiets nou ook opnieuw gekeurd worden bij de RDW oid? Of loopt dat allemaal wel los?


Het frame en het motorblok is origineel Transalp, de nieuwe wielbasis heb ik nog niet nagemeten maar daar heb ik 60mm marge.

Verder is de verlichting allen voorzien van een E keur en zijn de banden continental tkc80, dus weg legaal

RDW keuring lijkt mij dan niet noodzakelijk, de motor is voornamelijk optisch veranderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden