Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

10 feb 2017 09:14 #441 door MartinW
@J-P, prima, tips zijn altijd welkom  ;) Ik laat je weten wanneer ik er ben.
@ChristianG, de H&B beugels zijn in bestelling via de dealer. Er zullen genoeg altenatieven zijn, maar niet alles zal leverbaar zijn via de dealer. Ik laat de accessoires door hen monteren, ze rekenen daar geen gekke prijs voor en ik las ergens dat de uitlaat er af zou moeten voor montage van valbeugels. Maar dat kan ook weer afhankelijk zijn van het merk beugels.

Ik zoek nog wel een (RAM) mount om mijn GPS houder (Tomtom) op de beugel van het windscherm te kunnen monteren. Iemand tips hiervoor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2017 09:41 #442 door V-Twin

Daarom wil ik de DCT eerst zelf rijden in de S stand lijkt het me als ik de filmpjes kijk best goed rijden.

Snoekmotoren in Heerhugowaard heeft nog een hele mooie Tri Color DCT staan met de kop er af.
Ik ben er wezen kijken echt een mooi ding en heb op het punt gestaan om hem te kopen. Is geen ex demo maar van een particulier geweest die jaarlijks twee nieuwe motoren koopt.
Op de valreep heb ik van de aankoop afgezien.
Wat het wel geworden is zien jullie wel bij de Openingsrit  ;D 8)

Overigens Snoekmotoren heeft ook nog een gebruikte staan met versnellingen, eveneens Tri Color met 16.000 km maar ook dit exemplaar is door een ringetje te halen.
Komt bij dat Co Snoek een hele aardige vent is en als dealer goed bekend staat. Verkoopt overigens alleen maar Honda motoren.

10 feb 2017 09:43 #443 door V-Twin
Martin gefeleciteerd, mooi ding. Zo gaande weg komen er nu best wel wat nieuwe AT's binnen de TCN. Zal niet lang duren voordat er meer CRF's zijn dan TA's 700  ::)

10 feb 2017 11:17 #444 door MartinW

Martin gefeleciteerd, mooi ding. Zo gaande weg komen er nu best wel wat nieuwe AT's binnen de TCN. Zal niet lang duren voordat er meer CRF's zijn dan TA's 700  ::)

Haha, het gaat steeds mooier worden op de parkeerplaats  ;) :P
Ben ook van plan naar de openingsrit te komen, eens zien wat er dan staat. Nu eerst nog van een dun laagje sneeuw en pekel zien af te komen  ;D

10 feb 2017 11:18 #445 door MartinW

Snoekmotoren in Heerhugowaard heeft nog een hele mooie Tri Color DCT staan met de kop er af.
Ik ben er wezen kijken echt een mooi ding en heb op het punt gestaan om hem te kopen. Is geen ex demo maar van een particulier geweest die jaarlijks twee nieuwe motoren koopt.

Overigens Snoekmotoren heeft ook nog een gebruikte staan met versnellingen, eveneens Tri Color met 16.000 km maar ook dit exemplaar is door een ringetje te halen.
Komt bij dat Co Snoek een hele aardige vent is en als dealer goed bekend staat. Verkoopt overigens alleen maar Honda motoren.

Deze motor had iki ook op mijn radar staan, is toch die met Acropovic demper en kofferset?

10 feb 2017 11:28 #446 door Digime

Die "voet"geschakkelde met 16k km is inmiddels verkocht.. (volgende week ophalen!!)
De DCT is idd met akra en koffers.

Zal me trouwens even kort voorstellen:
Laurens Aka Digime hiervoor een xt660z(3 jaar) gereden en daarvoor een cbr600 fsport.

Lees hier al even mee.
via google terecht gekomen tijdens mijn onderzoek naar de Africa Twin.

Moet nog even op onderzoek uit welke valbeugels zal de Heavy Duties eens bekijken.

10 feb 2017 11:33 #447 door V-Twin

Deze motor had ik ook op mijn radar staan, is toch die met Acropovic demper en kofferset?

Inderdaad. Echter de Akra is zonder dB killers en die aanschaffen is een kostbare aangelegenheid en je moet om de 2,5 / 3 jaar een nieuwe vulling plaatsen en dat weet meneer Akra ook goed te prijzen! De Akra zelf was het probleem niet want Co wilde die vervangen voor een 'nieuwe' orginele die hij nog had liggen en er smetteloos uitzag. Op zich was het geluid nog redelijk beschaafd maar ik moet dagelijk langs een bureau van de Verkeerspolitie en ik wil die gasten ook niet uitdagen  ;)
De Honda kofferset, tja wat zal ik daarover zeggen, lees maar eens op diverse fora en je weet genoeg. Set zag er overigens wel tip / top uit en Co wilde de set voor een acceptabele prijs innemen.

10 feb 2017 11:38 #448 door MartinW
@Digimi
Gefeliciteerd met je aanschaf!  :) Nu nog wel even lid worden van de TCN hè, dan kunnen we je motor ook in het echt aanschouwen  ;).

@V-Twin
Heeft toch de nodige nadelen dus zo'n akra demper  C:-)
Ben wel benieuwd wat je dan heb gekocht!  :P

10 feb 2017 11:38 - 10 feb 2017 11:43 #449 door V-Twin

Die "voet"geschakkelde met 16k km is inmiddels verkocht.. (volgende week ophalen!!)
.......... Moet nog even op onderzoek uit welke valbeugels zal de Heavy Duties eens bekijken.

Welkom hier en wellicht zien we je nog een keer bij de TCn activiteit. Je hebt nu wel heel iets anders gekocht tov je vorige motors. Heb midden jaren 90 ook de switch van sport naar all-road gemaakt, kreeg te veel enveloppen met een acceptgiro kaart  :'(

Gefeliciteerd met je aanschaf, daar heb je een mooie motor aan voor een leuke prijs  ;)
Ik wacht ook nog op HD wanneer die de valbeugels gaan aanbieden. Ik overweeg de lage set met de verhogingset voor het plastic werk te beschermen. De hele hoge variant vind ik een beetje te veel van het goede en ik  heb valtesten gezien waaruit blijkt dat de basis set al heelveel bescherming biedt en de verhogingsset net ff wat meer als je stuur tegengesteld draait aan de valrichting.

10 feb 2017 11:39 #450 door V-Twin

@V-Twin
Heeft toch de nodige nadelen dus zo'n akra demper  C:-) Ben wel benieuwd wat je dan heb gekocht!  :P

Bij leven en welzijn ga ik 18 maart de motor ophalen  :P :))

10 feb 2017 11:47 #451 door J-P

@J-P, prima, tips zijn altijd welkom  ;) Ik laat je weten wanneer ik er ben.

Ik zoek nog wel een (RAM) mount om mijn GPS houder (Tomtom) op de beugel van het windscherm te kunnen monteren. Iemand tips hiervoor?

Deze heb ik, van bikePenR

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

10 feb 2017 11:59 #452 door MartinW

Bij leven en welzijn ga ik 18 maart de motor ophalen  :P :))

Super! Wel lang wachten hè?  ;)

10 feb 2017 12:03 #453 door MartinW

Deze heb ik, van bikePenR

Zier er netjes uit, is de voedingsdraad in het frame van de ruit weggewerkt?

10 feb 2017 12:10 #454 door J-P
Nee hoor, daar wil je geen gaten in, als het binnenregent rot het van binnenuit. Gewoon getywrapped. Hier heb je een link naar mijn Africa Twin fotoalbum: riavanminnen.smugmug.com/Bikes/CRF1000-Africa-Twin

10 feb 2017 12:15 #455 door J-P
O ja...

Bijlagen:

10 feb 2017 12:23 #456 door MartinW

Nee hoor, daar wil je geen gaten in, als het binnenregent rot het van binnenuit. Gewoon getywrapped. Hier heb je een link naar mijn Africa Twin fotoalbum: riavanminnen.smugmug.com/Bikes/CRF1000-Africa-Twin

Toch een gemiste kans dat Honda niet af fabriek in een nette voeding aansluiting voorziet.
Wel leuk je foto album, zal er nog eens rustig doorheen bladeren. Je hebt al aardig wat modificaties uitgevoerd.

10 feb 2017 12:24 #457 door MartinW

O ja...

Yes!! Van mij!!!!  ;D

10 feb 2017 12:59 #458 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
@V-Twin: ook gefeliciteerd met je aankoop! Mooi man  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

10 feb 2017 15:27 #459 door J-P
Modificatielijst (niet om te patsen want die motor is mijn kantoor en werkplaats tegelijk, de meeste dingen hebben een functie en sommige niet ;) ):

Momenteel:
- Bumot koffers (Bumot)
- BikePenR gps mount (BikePenR)
- Batzen screen adjuster (Batzen, facebook)
- Honda tripteller (zat erbij)
- 12v aansluiting (Motortotaal)
- middenbok (Motortotaal)
- Barkbuster handkappen (Rugged Roads)
- fietsbel (lokale 2wielerhandel)
- handvatverwarming oude Honda serie voor de prijs van een oxford setje (Motortotaal)
- SWmotech spiegelverbreders (Motortotaal)
- SWmotech 12v tanktas (Motortotaal)
- SWmotech duobagageplaat (Motortotaal)
- samengesteeld portofoonsysteem (Sena, Bluebike, Velltec)
- Pro-oiler kettingsmeersysteem (Pro-oiler)
- Eastern Beaver zekeringkast voor de accessoires (Eastern Beaver)
- Warm `n Safe 12v potmeter (MiGSel.com)
- Honda verhoogd zadel (Motortotaal)
- R&G valdoppen achterbrug (Motortotaal)
- Hyperpro vering verhoogd en verstevigd (MotorTotaal)
- R&G vorkpoothoezen neopreen (Motortotaal)
- Pivot Pegs (Rugged Roads)
- Rox risers (Rugged Roads)
- Koso voltmeter

In bestelling:
- titax fork springload adjusters (Rugged Roads)
- Rugged Roads bagagerack (Rugged Roads)
- Rugged Roads beschermdingesen voor achterremvloeistofreservoir en regulator
- Alpina wielen met originele remschijven voor en brembo schijf achter
- Altrider crash bars
- verstralers, liggen te wachten tot ik weer valbeugels heb

weer verwijderd:
- Holan valbeugels: kwamen krom aan en bij hermonteren waren ze nog krommer. Holan laat niets van zich horen, ik kreeg ze niet meer geinstalleerd en ze liggen nu in de schuur

10 feb 2017 16:06 #460 door MartinW
@J-P Indrukwekkende lijst  ;D De fietsbel is voor het geval je de motor moet duwen?  ;) :))

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.319 seconden