Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

09 juni 2021 20:50 #1561 door arne


Vandaag heb ik een Tiger GT Pro 900 gereden, een 1250 GS en een Africa Twin. Helaas gaf de dealer me een 1000 mee en noemde het een 1100. Ik zal daar verde rniet over uitwijden, maar de RDW geeft hem echt op als 998cc. Als ik heel eerlijk ben, vind ik deze het mooiste van deze drie. Ik vind hem er toch uitzien alsof hij zo de woestijn uit is komen rollen. Het geluid lijkt een beetje op mijn oude Transalpjes, maar dan alsof hij al jaren steroïden slikt. ;) Ik vond hem op zich prima rijden. Hij is niet overdreven snel, maar snel genoeg om de legale limiet makkelijk te overschrijden. Hij had wel de quickshifter, maar niet alle leuke dingen die nu op de 1100 zitten. Ik vond wel dat ik heel erg OP de motor zat. En het zadel was toch wel erg hard. In de showroom ben ik nog wel op een 1100 gaan zitten en dat leek wel een beter zadel te zijn. Weet iemand hier hoe dat zit? Zijn er andere interessante zadels om te overwegen die wat comfortabeler zijn? En de windbescherming vond ik ook wel matig. Ik weet niet wat de opties daar in zijn?

En dan dus nog een dealer vinden die wel een 1100 als demo heeft staan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2021 22:30 #1562 door V-Twin
Je hebt dus op een Adventure Sports proef gereden. Dat zadel wordt vanzelf zachter, weet ik uit ervaring.
Alternatief is afhankelijk wat je zoekt. Comfortabel voor relatief korte ritten of smal/stevig en ventilerend voor intensief rijden en of veel langere afstanden.
De keuze is reuze.

De 1100 heeft een smaller zadel maar tegelijk ook iets harder en ja dat voelt anders en bovendien is de 1100AS ook iets lager en ook dat zal je gevoeld hebben.
BenJan motoren heeft een 1100AS en een gewone staan.
www.benjan.nl/motoren/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2021 22:56 #1563 door Pronto
Arne,

Ik zou toch eerst eens op een CRF1100 gaan rijden het is in mijn optiek een groot verschil tussen de vorige versie. Ik ben van de standaard naar de ATAS gegaan en vind de zit beter je bent meer een met de motor.
Zadel is persoonlijk ik heb hem laten aanpassen bij Jungbluth in Duitsland maar hier zijn ook diverse goede te vinden b.v. Rayz , Tiger Leathers. Kosten zullen rond 400 euro liggen.
Wind bescherming is ook afhankelijk van jezelf je kunt de air damp plaatsen van Swegotech of een Chinees. Het scherm is bij de ATAS verstelbaar. Ik heb er extra oren opgezet dan werkt bij mij goed (maat 62 van jas postuur redelijk fors). De AT en ATAS zijn niet gemaakt voor het ultieme comfort zoals de goldwin of andere types.
Nogmaals ga erop rijden of huur er een maak dan je keuze.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden