Vandaag heb ik een Tiger GT Pro 900 gereden, een 1250 GS en een Africa Twin. Helaas gaf de dealer me een 1000 mee en noemde het een 1100. Ik zal daar verde rniet over uitwijden, maar de RDW geeft hem echt op als 998cc. Als ik heel eerlijk ben, vind ik deze het mooiste van deze drie. Ik vind hem er toch uitzien alsof hij zo de woestijn uit is komen rollen. Het geluid lijkt een beetje op mijn oude Transalpjes, maar dan alsof hij al jaren steroïden slikt.
Ik vond hem op zich prima rijden. Hij is niet overdreven snel, maar snel genoeg om de legale limiet makkelijk te overschrijden. Hij had wel de quickshifter, maar niet alle leuke dingen die nu op de 1100 zitten. Ik vond wel dat ik heel erg OP de motor zat. En het zadel was toch wel erg hard. In de showroom ben ik nog wel op een 1100 gaan zitten en dat leek wel een beter zadel te zijn. Weet iemand hier hoe dat zit? Zijn er andere interessante zadels om te overwegen die wat comfortabeler zijn? En de windbescherming vond ik ook wel matig. Ik weet niet wat de opties daar in zijn?
En dan dus nog een dealer vinden die wel een 1100 als demo heeft staan...