Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

03 jan 2021 14:29 #1541 door Pronto
Dat is goed om te horen dat Honda toch overstag is gegaan. Ik had gehoord dat ze weer eigen kantoor in NL hadden.
Ben benieuwd hoe snel Honda is met de recall voor de tank van de ATAS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2021 16:39 #1542 door renATus

renATus schreef :

renATus schreef : Ik was eerst van plan om het probleem voor te leggen bij Honda, echter na een goed gesprek met BenJan besloten om het maar te laten voor wat het is. Honda Nederland is er niet meer, het is Honda Benelux in Gent. Een megatent waar zoveel personeel werkt dat ze elkaar niet eens kennen. Tegen de tijd dat er een passende oplossing is, is mijn AT mogelijk al ingeruild voor wat anders. Eind van het seizoen zet ik mn AT in Ridderkerk en een weekje later haal ik hem op met nieuw rvs gespaakte wielen.


De AT staat inmiddels bij BenJan in Ridderkerk. Honda NL heeft laten weten dat zij de kosten voor de arbeid en nieuwe spaken voor hun rekening nemen. Èn omdat de banden toch van de velg moeten heb ik BenJan gevraagd om gelijk een nieuwe set Dunlop Trailmax Mission er omheen te leggen. Mooie win-win situatie. De huidige Bridgestone A41 banden zijn nog niet versleten. Die houd ik achter de hand of verkoop ik voor een vriendenprijsje. Met 32000 km op de teller ook tijd voor een nieuwe kettingset. Dan kan ik er voorlopig weer even mee vooruit. Foto’s volgen later.


Laat het mooie weer maar komen. Ik ben er klaar voor. De eerste 50 kilometer voelt goed aan.

Zijn er al meer rijders met deze band ?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2021 18:06 #1543 door Pronto
Mooie banden ben benieuwd hoe ze je bevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2021 18:39 #1544 door xrvtuur
Jep, ik ben ook heel benieuwd naar je banden, laat het weten hoe ze bevallen en verslijten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2021 18:36 - 26 jan 2021 18:37 #1545 door sebastiaan
Beantwoord door sebastiaan in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
vandaag pakketje ontvangen voor mijn at. uit canada. een jiffy van camel. de orginele van honda veert mij teveel met opstappen.




En een paar weken geleden kwamen mijn bumot radiator beschermers binnen.



binnenkort eens monteren samen met de achterremblokken die al sinds september klaarliggen. Niet veel meer met de at gereden daarna. Heb nog een suzuki drz en die vind baggeren veel fijner.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2021 18:07 #1546 door V-Twin
Top standaard die Camel, heb ik ook.
Pas bij het demonteren van de OEM zijstandaard op dat je de veiligheidsschakelaar niet beschadigd. Bij het uitdraaien van de bout trekt de schakelaar scheef met als mogelijk gevolg een scheur in de behuizing van de schakelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2021 13:16 #1547 door sebastiaan
Beantwoord door sebastiaan in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Dankje.

Is bekend dat die schakelaar er zit inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2021 14:18 #1548 door sebastiaan
Beantwoord door sebastiaan in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Jiffy zit erop.

Overigens om terug te komen op doe schakelaar. Die moet je eerst losdraaien met dop/sleutel 8.daarna die moer verwijderen en als laatste de bout eruit draaien. En let op de pasbus.

Het hele klusje duurde nog geen 10 minuten.
Nu de radiator bescherming van bumot nog
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2021 19:22 - 22 feb 2021 19:23 #1549 door renATus

Pronto schreef : Mooie banden ben benieuwd hoe ze je bevallen.


De eerste 1200 km staan er op. De testen op youtube kloppen aardig. In snel genomen lange bochten voel je een lichte trilling in het stuur. Banden zijn stil. Bij stevig remmen hoor je wel dat het profiel wat grof is maar is niet hinderlijk. Droog en nat goed contact met de weg. Teerstrepen en zebrapaden merk ik maar weinig van. Modder niet doen. Profiel zit in no time vol. Een bospad is makkelijk te nemen en is er prima grip. Los zand heeft de band wat moeite met stabiliteit en is wat zoekerig. Misschien had ik de bandenspanning wat lager moeten houden. Het zijn geen noppen natuurlijk. Al met al ben ik er goed tevreden over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2021 14:37 #1550 door Yank
Vandaag het pakketje van Snoto.de ontvangen met daarin een kettingvet beschermer! Mijn maten klaagde nogal dat er vaker kettingvet op hum broek en jas zaten. Ben een redelijke smeerder. Ik zag deze op het Duitse forum voorbij komen en dacht het is geen slecht idee en de velg blijft misschien ook wat schoner.
Het past perfect is van kunststof weegt niks en is met een inbusbout vast en los te maken. We zullen zien of het werkt.


www.snoto.de/produkt/cleandisc-kettenschutz-honda-africa-twin/

Gérard
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2021 20:37 - 10 apr 2021 21:51 #1551 door renATus
Interessant accessoire. Bedankt voor het delen.

Ben wel bang dat er ook vuiligheid gaat ophopen tussen ketting en de kettingvet vanger. Praktijk mag het uitwijzen. Houd ons op de hoogte Gèrard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2021 08:34 #1552 door Yank
Denk dat je ook regelmatig de vetvanger even moet los nemen om te reinigen, is een werkje van 15 seconden om hem te demonteren.
Maar we zullen zien, houd jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2021 17:42 #1553 door renATus
Nog een vraagje.
Hoe is de vetvanger bevestigd ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2021 20:01 #1554 door xrvtuur
Hahaha als je maten last hebben van kettingvet op hun kleding van jouw motor lijkt het je dan niet handiger om anders te gaan smeren? Jouw voortandwiel afdek kapje zit waarschijnlijk ook vol met een mengsel van ketting vet en straatvuil. Osco bijvoorbeeld geeft echt zoveel minder troep en je ketting gaat nog langer mee ook.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2021 08:29 #1555 door Yank

renATus schreef : Nog een vraagje.
Hoe is de vetvanger bevestigd ?


Met een soort plug en bout in de achteras.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2021 08:33 #1556 door Yank

xrvtuur schreef : Hahaha als je maten last hebben van kettingvet op hun kleding van jouw motor lijkt het je dan niet handiger om anders te gaan smeren? Jouw voortandwiel afdek kapje zit waarschijnlijk ook vol met een mengsel van ketting vet en straatvuil. Osco bijvoorbeeld geeft echt zoveel minder troep en je ketting gaat nog langer mee ook.


Ik blijf lekker smeren en van tijd tot tijd maak ik ook voor het kapje schoon. Voor mij geen probleem en is zo gepiept. En of de ketting langer mee gaat ligt er gewoon aan hoe je smeert! 35 + km gaat een ketting bij mij zeker mee,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2021 13:13 #1557 door V-Twin
En blijft je velg nu met die vetvanger ook schoon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2021 19:51 #1558 door Yank
Vandaag een kleine 100km gereden en alleen wat stof op de velg. Dus dat is niet verkeerd, ik moet wel zeggen dat ik alleen binnendoor gereden ben met max 100km/uur. Normaal had ik dan na het smeren al flink wat vetspetters op de velg! Dus voor mij geslaagd.:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 23:33 #1559 door arne
Ik ben me weer aan het oriënteren op een andere motor en Honda lonkt ook weer. Morgen ga ik een Africa Twin rijden. Zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen dat ik daar eens extra op moet letten? Dingen die jullie later tegenvielen, of juist erg prettig bleken? En natuurlijk nog redenen om te kiezen voor de gewone of the Adventure Sports? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2021 18:25 #1560 door Pronto
Beetje laat maar als nog
Ik neem aan dat je een wensenlijstje heb van wat jij denk nodig te hebben. Ik zou wel aanbevelen om zowel op wen CRF1000 als 1100 te rijden. Adventure of standaard is ook een persoonlijke keuze ik vond de Adventure meer body hebben om dat ik zelf ook groot ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.289 seconden