Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

19 okt 2019 11:51 #1461 door Yank
Geweldige adventure banden test van onze ooster buren.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 21:39 #1462 door xrvtuur
Die Trailmax Mission heeft ook maar een snelheidsindex T (190) dus die mag dan ook niet onder de CRF en Dero

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 22:14 #1463 door renATus
vreemd verhaal. Dunlop produceert ze speciaal voor de dikke enduro’s. Met deze T indicatie zouden ze de plank volledig mis slaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2019 22:46 #1464 door xrvtuur
west europa is waarschijnlijk maar kleine markt met dit soort regeltjes en het gros houd er dan ook nog geen rekening mee. Ik ga de band wel proberen, 190 vind ik wel oke, een band die maar tot 170 kan leg ik er niet op want dat rij ik regelmatig wel eens even.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2019 10:02 - 20 okt 2019 10:04 #1465 door renATus
Met een aandeel van 2.4% is het inderdaad triest gesteld in Europa.

motorcyclesdata.com/2019/09/29/european-motorcycles-sales/
.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2019 11:51 #1466 door Canis

xrvtuur schreef : west europa is waarschijnlijk maar kleine markt met dit soort regeltjes en het gros houd er dan ook nog geen rekening mee. Ik ga de band wel proberen, 190 vind ik wel oke, een band die maar tot 170 kan leg ik er niet op want dat rij ik regelmatig wel eens even.


Die mag niet op je Dero vanwege verkeerde snelheids index.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2019 13:06 #1467 door xrvtuur
klopt, maar ga het toch doen, tis beter bij de wet dan een 160 of 170 kmpu band, kun je misschien onderweg nog een punt aan lullen als je ook een max 190 sticker in het zicht plakt

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2019 14:01 - 20 okt 2019 21:32 #1468 door V-Twin
Onderweg zal je bij een controle weinig last hebben. Gaat pas een rol spelen als je bij een serieuze aanrijding bent betrokken en je motor meegenomen wordt voor onderzoek / reconstructie van het ongeval. Als de banden nog heel zijn zal het wel worden genoemd maar zal het in de beoordeling amper een rol spelen. De snelheidsindex op een band heeft meer een relatie met het motorvermogen dat een band bij fors accelereren niet uit elkaar spettert. Tweede punt is het om kunnen gaan met warmte die wordt ontwikkeld bij hogere snelheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2019 21:09 #1469 door renATus

xrvtuur schreef : klopt, maar ga het toch doen, tis beter bij de wet dan een 160 of 170 kmpu band, kun je misschien onderweg nog een punt aan lullen als je ook een max 190 sticker in het zicht plakt


Wat heeft zo’n sticker voor nut als je toch niet harder mag dan 130 kmh in NL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2019 13:35 #1470 door xrvtuur
mijn wereld stopt niet bij nederland

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2019 14:36 #1471 door renATus
Distributeur voor Dunlop is Hocoparts, zij lieten weten dat de Mission mogelijk alleen maar voor de Amerikaanse markt gefabriceerd wordt ivm met regelgeving in Europa.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2019 19:02 #1472 door Pronto
Ja met een markt aandeel van 2,4 % als Europa met eigen regeltjes zou ik als fabrikant 3 keer achter mijn krabben voordat je het product in de EU op de markt zet. Stickertjes op je dashboard omdat je bandjes niet voldoen aan de snelheidsindex. Wie verzint nu zou iets? In de US als je een ongeluk maakt omdat te hard hebt gereden ben je gewoon de lul. Dus dat bandje komt niet boven de index.
Je kunt ook je motor begrenzen moet je verklaring van fabrikant hebben dan mag je met lager index rijden.
Ik denk dat de meeste van ons oud en wijs genoeg zijn om een verstandige beslissing te maken om het wel of niet te doen.
Daarbij onze banden specialisten adviseren je meestal wel als je keuze onverantwoord is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2019 17:22 #1473 door renATus
Dunlop geeft zelf ook antwoord.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2019 21:37 #1474 door xrvtuur
oke duidelijk, bedankt voor je info

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 11:34 #1475 door Pronto
Ik heb op mijn motor de Metzler Karoo Street zitten op op het stuur is door Honda dat stickertje geplakt. Schijnt dus Europese richtlijn te zijn
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 14:07 #1476 door Canis
Kan je eens een foto laten zien van dat stickertje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 14:27 #1477 door Pronto
Zie hier snap het niet want de banden zijn V index
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 23:01 - 02 nov 2019 23:01 #1478 door Wilco.Cwx
zat ook al op mijn crf1000l bleu 2019 nieuw in april

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 09:53 #1479 door renATus

Pronto schreef : Ik las wel dat er rvs spaken in zitten.
Zal het zien over een week of 2


RVS spaken wel maar wie was er bij Honda zo dom om toch maar goedkope spaak-moeren te monteren 🥴

Fotootje van een 4 maanden jonge AT
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 10:13 - 03 nov 2019 10:20 #1480 door Pronto
Ja dat is niet slim. Misschien is het zo dat rvs spaak moeren minder sterk zijn en dat ze daarom deze gebruikt hebben. Is natuurlijk geen excuse. Heb jij je velgen met transparante coating in gespoten?
Bij die van mij zitten de spaak moeren niet in de velg maar aan de as. Daar naast hebben ze ook wat gecadmeerde bouten en moeren gebruikt ten minste daar lijkt het op. Zie foto’s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden