Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

16 feb 2019 18:25 #1361 door Pronto
Bartang stond alleen met kleding niet met Outback spullen dus wordt tripje naar onze zuiderburen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 18:28 #1362 door J-P
Dit weekend zit allroadmoto op het Altes Elephant treffen, vanaf volgende week is ie weer thuis. Hij is ook leverancier van Bumot en alle andere Africa Twin goodies die ik op mijn motor heb en zijn service is echt top. Toen mijn Doubletake spiegel sneuvelde in de alpen stuurde hij me een nieuwe onder garantie, no questions asked.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 07:57 #1363 door Pronto
Is goed om te horen. Ga tijd voor vrij maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 20:13 #1364 door RENO
Boosterplug besteld, ben benieuwd naar de verbeterde driveabilityB)
www.boosterplug.com/images/BoosterPlug%201Ho1-p.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 20:43 #1365 door J-P
Zo, motor heeft voor aanvang seizoen z`n grote beurt gehad. Omdat ik best wat rij en de garantieperiode toch verstreken is hadden we al een tijd geleden besloten de intervallen verder op te rekken. Dit omdat ik remblokken, banden, ontluchtingsslangetjes toch al zelf doe. Nu op 85k de 2de keer kleppenstellen. 2 uitlaatklepjes moesten gesteld worden. Ik heb gelijk wat onderdelen van mijn kettingsmeersysteem laten vervangen, mijn Camel peg-brace laten monteren en de ontluchtingsslangen laten verlengen. Ik kan er weer een seizoen tegen. Olieverbruik tot op heden comme d`habitude nihil.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 10:40 - 25 mrt 2019 10:40 #1366 door V-Twin

J-P schreef : Zo, motor heeft voor aanvang seizoen z`n grote beurt gehad. Omdat ik best wat rij en de garantieperiode toch verstreken is hadden we al een tijd geleden besloten de intervallen verder op te rekken. Dit omdat ik remblokken, banden, ontluchtingsslangetjes toch al zelf doe. Nu op 85k de 2de keer kleppenstellen. 2 uitlaatklepjes moesten gesteld worden. Ik heb gelijk wat onderdelen van mijn kettingsmeersysteem laten vervangen, mijn Camel peg-brace laten monteren en de ontluchtingsslangen laten verlengen. Ik kan er weer een seizoen tegen. Olieverbruik tot op heden comme d`habitude nihil.


Dat zijn hoopvolle berichten J-P. Heb je de beurt zelf gedaan of laten doen? Honda dealer of algemeen? Denk bij de 2016-2017 modellen er aan om het luchtfilterhuis goed te reinigen (carterventilatie) en de as van het gasklephuis goed te reinigen. Vanaf de 2018 modellen zijn de hiermee gepaard gaande problemen opgelost en luistert het reinigen van de gasklep minder nauwkeurig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 21:21 #1367 door J-P
Nee hoor, niets zelf gedaan, alles bij Motortotaal in Terneuzen. Zij waren ooit mijn Honda dealer en nu de garantie voorbij is kan ik beter bij hen gaan. Luchtfilterhuis is goed schoongemaakt en het gasklephuis is goed gereinigd, ze weten er van de mogelijke problemen. Moet zeggen, was goed te merken, dat beurtje, hij was er blijkbaar toch aan toe.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2019 21:46 #1368 door V-Twin
Kijk dat is mooi, als je het nodige mag aftikken en je merkt geen verschil, voelt dat toch anders :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2019 20:57 - 26 mrt 2019 21:43 #1369 door RENO
Heren, wie kan mij aangeven welke slangen van het luchtfilterhuis verlengd/verlegd moeten worden om goed te kunnen beoordelen of ze vol zitten met
carter(damp)olie?
advrider.com/f/attachments/img_0984-jpg.830605/
De achterste slang die tussen de inlaatbuizen verdween, stond tot z'n strot vol olie en heb ik nooit kunnen zien, de andere twee vooraan bij de radiateurs wel en deze waren brandschoon.
Ik ga morgen op zoek naar 8mm inwendige slang die ik dan kan verleggen zodat ze makkelijk re reinigen zijn
eisen aan slang m.i.
1 - geen siliconen, want vacuum zuigt ze plat
2 - oliebestendig/ niet uithardend
3 - temperatuur bestendig tot 90 graden
4 - duurzaam doorzichtig blijvend

graag jullie ervaringen delen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2019 07:40 #1370 door V-Twin
Hi Rene, kan je me dat plaatje svp mailen, via de link kom ik er niet bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2019 08:30 #1371 door PimW
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2019 21:18 #1372 door Pronto
Kijk eens bij wildkamp hebben diverse soorten slang. Vitryl slang is wel silicoon anders krijg je pvc. www.wildkamp.nl/product/voedingsmiddelen...-12-mm-l-25-m/750408
Het roze slangtje van honda is volgens mij ook pvc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 18:03 - 01 mei 2019 18:08 #1373 door renATus

J-P schreef : Je mag mijn scherm wel testen maar het is niet te koop. Misschien handig om aan te geven waar je woont ;-)


Bedankt JP voor je aanbod. Ik ben gisteren bij Reno geweest en kon zijn scherm even lenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 18:10 #1374 door renATus

RENO schreef : Hier dicht bij het grootste spoorwegemplacement van Europa ligt een ori-scherm dat je even kan gebruiken voor proefrijden, zelf heb ik een Batzen i.c.m. een PUIG hoog scherm (en dat dan weer customized/getrimd)
ik=lengte 1m86


Bedankt Rene voor de gastvrijheid en het even lenen van je standaard scherm. De turbulentie is idd een stuk minder, en krijg nu meer wind op mn helm. Tis nog niet perfect dus mogelijk nog iets experimenteren met een flipup ruitje of zo’n klein opzetstukje.

Binnenkort m’n huidige verhoogde scherm maar eens onderhanden nemen en inkorten tot de standaard maten. Wellicht ook een Batzen kopen om zo wat makkelijker de hoogte te bepalen. Is een stuk mooier dan een Givi Airflow, ofschoon ik daar ook veel positieve reviews van gelezen heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 19:30 #1375 door RENO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2019 22:00 #1376 door Canis
Ik heb een windscherm van Touratech besteld in de maat Medium. Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 08:57 #1377 door Pronto
Afgelopen week outback set geplaatst was wel effe wat werk maar hij zit erop. Alleen nog 2 beugels maken voor de orginele lampjes.
Ik moest wel mijn voetpendaal van de DCT er af een eruit programmeren om de engine guard erop te zetten. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden als je een DCT hebt met voetpendaal. Ik moet bij Honda nog plaatje bestellen wat hiervoor in de plaats komt.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 09:16 #1378 door renATus
Mooi setje beugels. Die had ik ook in gedachten echter ben ik uitgekomen bij RuggedRoads. Nu alleen de tijd vinden om die nog ‘even’ te monteren. Wordt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 09:27 #1379 door V-Twin

Pronto schreef : Afgelopen week outback set geplaatst was wel effe wat werk maar hij zit erop.......Ik moest wel mijn voetpendaal van de DCT er af een eruit programmeren om de engine guard erop te zetten. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden als je een DCT hebt met voetpendaal. Ik moet bij Honda nog plaatje bestellen wat hiervoor in de plaats komt.


Betekent dit dat je het accessoire, schakelpook, nu niet meer kunt gebruiken? Ik dacht dat het schakelpookje als accessoire op precies de zelfde wijze gemonteerd zat als bij een reguliere AT. Zou je daar eens een foto van willen plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 15:23 #1380 door Pronto
Dat klopt deels wel echter de plaat van het voetpookje is anders daar zit een extra zetting op.
Hierdoor kan de engine guard er niet over heen gezet worden
Ik zal proberen er een goede foto van te maken.
Mocht er hier iemand zijn die een voetpook op zijn DCT wil ik heb er een liggen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden