Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

05 feb 2019 19:32 - 05 feb 2019 19:43 #1321 door Canis
HULP!

Heeft er iemand aleens BarkBusters handkappen op een AT 2018 model geplaatsts?

En bestaat er een werkhandboek voor de AT model 2018(!)?

Ik heb bij RuggedRoads dus BB-handguards gekocht en dan maar een originele Honda "Shop Manual" mee besteld.
De Manual is dus niet voor het 2018 model :-\

En de BB's krijg ik niet geplaatst. >:( Rechterhandvat begonnen. Links zal, vermoed ik, geen probleem zijn.
Ik vind nergens goede info hoe die moeten geplaatst worden. Het lijkt (en dat dacht ik zelf ook) heel simpel maar dat was het dus niet.
Mijn AT is met de originele Honda handvatverwarming uitgerust. Van in't begin blijft het handvat lichtjes hangen. Dit gemeld bij de eerste smeerbeurt (1000km) en hebben ze wat ingevet en zeiden dat het nog moest inlopen. Daarna was het beter maar het probleem is nog niet helemaal weg.
Nu na het proberen te plaatsen van de BB's alles weer origineel teruggeplaatst maar nu komt het handvat helemaal niet meer terug in de beginstand. Kan gevaarlijk zijn.
Ik hoop dat ik niets om zeep heb geholpen.

Ik vind nergens info/foto's/filmpjes van de binnenkant van het "gashandvat" .

Ik heb een mail gestuurd naar RR. Ben benieuwd wat zij te vertellen hebben.
En uiteraard hoop ik dat ik hier kan geholpen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 19:43 #1322 door J-P
Het zou geen verschil mogen maken met een 2016.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 19:50 #1323 door Canis
Azo.

Ik dacht dat de binnenkant anders was.

Het stuurgewicht zit binnenin op een heel speciale manier vast aan het binnengewicht (?) (Er zit daar ook rubber of siliconen aan) Moet dat stuurgewicht daar dan gewoon uitgehaald worden en het andere gewicht gewoon geplaatst worden? Dan zit dat binnengewicht er gewoon los in aan de buitenkant (?)
Sorry hoor, maar dit is voor mij allemaal nieuw, als niet techneut.
De linkerkant heb ik nog niet opengemaakt dus weet niet wat ik daar te zien krijg maar vermoed dat dat gewoon hol is vanbinnen en je daar het nieuwe gewicht in moet schroeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:02 #1324 door Canis
Correctie.
Het is niet het stuurgewicht dat binnenin vast zit uiteraard maar wel de buitenbout die op een vreemde manier vast zit aan de binnenkant. ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:16 #1325 door Canis
Het handvat komt wel gewoon terug wanneer motor niet gestart is. Bij motor gestart en gas geven komt het niet terug/blijft het steken.  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:30 #1326 door Canis
En nog voor de duidelijkheid: De originele stuurgewichten en bouten moeten dus vervangen worden door de bijgeleverde van BB. Spijtig want de blauwe originele van een tri color vind ik zeer mooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:43 #1327 door J-P
Klopt. Ik heb echter joouw probleem bij het installeren niet meegemaakt. Pretty straightforward.


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:45 - 05 feb 2019 21:03 #1328 door V-Twin
IK heb BB's gemonteerd, absoluut geen enkel probleem ook niet in combinatie met de originele handvatverwarming.
De originele stuurgewichten vervallen inderdaad. Je moet het gewicht uit een verenstalen ronde klem kantelen en dat is alles.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:53 #1329 door Canis
Sorry voor mijn onduidelijkheid, ben vanalles door mekaar aant doen, het is hier nogal druk.
Het is het gashendel dat niet terugkomt. Gas blijft open staan bij gas geven. Had het eerst lichtjes maar blijft nu helemaal hangen na eraan gerommeld te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:55 #1330 door J-P
Zit het stuurgewicht dan te strak aangedraaid waardoor er wrijving tussen de 2 is?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 20:56 #1331 door Canis
Had ik al losser gedraaid maar geen verbetering.
Had het eerst wel veel te vast gedraaid. Toch niks geforceerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:02 #1332 door J-P
Nee, lijkt me niet. kan je er fotos van maken?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:03 #1333 door V-Twin
Staat het gashandel gewoon niets iets te veel naar buiten waardoor eea vastloopt op de BB-beugel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:08 #1334 door Canis

Nee, lijkt me niet. kan je er fotos van maken?


Ik kan nu geen foto's maken. Hij staat buiten onder afdak en tis er donker.
Heb de boel ook weer terug origineel in mekaar gezet.

Morgen vroeg met de motor op pad. Hopelijk gaat het goed. Anders toch maar eens naar de dealer ermee. Die zal niet lachen. Eerst zelf aan rommelen en dan moet hij het uiteindelijk maar oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:13 #1335 door Canis
Ik ga nu eerst eens een testritje maken. Wil weten dat het veilig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:28 #1336 door kees

Goed. Ik ben geen 1000-kenner, maar,


Dat hele 'stuurgewicht' bestaat uit een klem die in het stuur zit, en een crash slide-pad die je daar in schroeft. De slider is een verslijtdeel en beschermt alles rond dat stuureind bij een schuiver.

Dat stuk in het stuur zit erin geklemd. Wat kan helpen is een andere bout indraaien die een beetje mag beschadigen. Zet een klem of tang achter de kop van de bout, en tik de klem er rustig uit.

Maar, voor zover ik dan weer zie, maar ik heb een leesbril neudig, zit die Barkbuster over die slidepad heen. Kijk maar op de foto van J-P hierboven. Dus je moet blijkbaar alleen een langere Barkbusterbout gebruiken om die door alles heen vast te zetten in diezelfde klem van de slide-pad?  ::)


En dat gas. Er worden als safety-feature altijd 2 gaskabels gebruikt. Een open- en dicht trekker. Als de dichttrekker een fractie te strak staat afgesteld bij het gasklephuis, kan hij zwaar gaan lopen. Je kunt dat op die plek afstellen langer/korter.

Die dicht trek kabel mag best los staan. Als veiligheidsfeature werkt hij altijd namelijk.

Daarnaast, inderdaad, moet je de klem van de slidepad in het stuur ook goed afstellen, omdat anders de gashendel daarop ook zwaar kan lopen. Of, je Barkbusterklem, for that matter. Bij een valpartij staat heel vaank het gas vast omdat dat ding je stuur in gedrukt wordt. Paar flinke meppen in de bosjes en dan staat het weer goed.


Niet alles is high-tech aan je AT  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:39 #1337 door Canis
Zo, ben weer terug.

Bedankt voor je verhaal Brombeer. Zitten nog wel Chinese woorden tussen voor mij, maar toch bedankt hoor.

Ik haal morgen de boel wel weer eens uit mekaar om hem dan weer beter terug in mekaar te zetten.  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:48 #1338 door kees

Chinese woorden kun je gewoon Googelen.


Met wat boeren verstand wordt het meestal dan toch vanzelf duidelijk  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 21:53 #1339 door Canis
;)

Komt uiteindelijk allemaal in orde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 22:32 #1340 door V-Twin

Goed. Ik ben geen 1000-kenner, maar,

Maar, voor zover ik dan weer zie, maar ik heb een leesbril neudig, zit die Barkbuster over die slidepad heen. Kijk maar op de foto van J-P hierboven. Dus je moet blijkbaar alleen een langere Barkbusterbout gebruiken om die door alles heen vast te zetten in diezelfde klem van de slide-pad?  ::)

Nee Harm dat is niet juist, de originele slider/stuurgewicht dat zichtbaar is vervalt.


En dat gas. Er worden als safety-feature altijd 2 gaskabels gebruikt. Een open- en dicht trekker. Als de dichttrekker een fractie te strak staat afgesteld bij het gasklephuis, kan hij zwaar gaan lopen. Je kunt dat op die plek afstellen langer/korter.


Die dicht trek kabel mag best los staan. Als veiligheidsfeature werkt hij altijd namelijk.

Helaas Harm een 2018 heeft trottle by wire!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden