Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

20 nov 2018 13:15 #1301 door J-P
Dat mag altijd  ;) Is fijn om ook wat AT`s en transalpjes te hebben, iedereen lijkt wel GS te rijden tegenwoordig  :o

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2018 21:29 #1302 door renATus

Ik zweer bij Outback Motortek. Met 75 gecrashed op olie/asfalt, een schaafplek op de valbeugel en op mijn bumot bashplate en dat was het. Offroad ook een paar keer op zijn kant, je ziet het niet eens aan de beugels. Superdingen. Ze zijn een stuk steviger dan wat de meeste aanbieders leveren en je kan je luchtfilters vervangen zonder de beugels te moeten lossen/verwijderen.

De schade na de asfaltcrash


Mooi promotie filmpje : 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2018 22:33 - 20 nov 2018 22:35 #1303 door RENO
Hier dicht bij het grootste spoorwegemplacement van Europa ligt een ori-scherm dat je even kan gebruiken voor proefrijden, zelf heb ik een Batzen i.c.m. een PUIG hoog scherm (en dat dan weer customized/getrimd)
ik=lengte 1m86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 07:51 #1304 door renATus
Je maakt mij nieuwsgierig Reno.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 18:43 #1305 door Kliko

Hier dicht bij het grootste spoorwegemplacement van Europa ligt een ori-scherm dat je even kan gebruiken voor proefrijden, zelf heb ik een Batzen i.c.m. een PUIG hoog scherm (en dat dan weer customized/getrimd)
ik=lengte 1m86

Kijfhoek? ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 22:49 #1306 door RENO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 16:17 #1307 door renATus
Weet iemand het verschil in hoogte tussen een standaard en verhoogd scherm ?
Ik zit er aan te denjen om misschien een stuk van mn verhoogd scherm te zagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 21:28 #1308 door RENO

....... ligt een ori-scherm dat je even kan gebruiken voor proefrijden.......


:-\ ga je toch lekker zagen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 21:35 #1309 door renATus
Mooi aanbod Reno, misschien maar een keer wat afspreken en de rit naar Zwijndrecht maken.
Zagen kan altijd nog.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 23:41 #1310 door RENO
8) komt goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 09:48 #1311 door Pronto
RenATus zie hier het verschil

Meer comfort tijdens het rijden. 128 mm hoger en 42 mm breder dan het standaardscherm.
Ik heb zelf een V-stream n2059 die is nog hoger en breeder dan het orginele hoge ruit van honda in combinatie met een Batzen. Dit werkt voor mij goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 11:03 - 24 nov 2018 11:06 #1312 door renATus
Het wordt voor mij een heel traject om het juiste sxherm te vinden. Het is helaas niet zo dat het scherm voor jou werkt en voor mij ook. Teveel factoren veroorzaken turbulentie. Lengte, armlengte, dik, slank, snelheid, helm, wind, vrachtverkeer, etc teveen om op te noemen. Gewoon proefrijden en ondervinden. Dan de keuze maken. Ik kan voorlopig even vooruit met de mogelijkheden. Man man wat is er een keuze aan schermen voor deze fiets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 18:58 #1313 door Pronto
Klopt het voor iedereen zoeken het zou mooi zijn als je ergens de diverse opties kan uit proberen. Een cfd simulatie zou ook kunnen maar dat is ook vrij duur en hoeft niet eens te kloppen.
Wat ik wel eens zou willen zien hoe het stromingspatroon is in een windtunnel proef puur uit eigen interesse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 19:09 #1314 door PimW
De poor-mans windtunnel test is simpelweg korte stukjes draad aan je windscherm plakken met plakband en dan gaan rijden. Kun je de stroming langs de delen in kaart brengen en evtentuele turbulentie wel waarnemen.

Moet je dat wel filmen of iemand gaat naast je rijden.

Maar dat is ongeveer evenveel werk als een paar schermen uitproberen denk ik :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 20:25 #1315 door Pronto
Ja dat kan ook wordt alleen lastig als je dat met 160 wilt doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2019 18:43 #1316 door Acy
Hallo mede AT ers,

Ik heb al sinds een tijdje het idee dat er ergens iets aanloopt , bij mijn 2016 AT . Dit openbaart zich echter alleen als ik de motor achteruit de schuur in duw , vooral als het stuur iets gedraaid staat .
Gezien de sneeuw die er vandaag op de straat lag , leek het me het goede moment om er eens een nadere blik op te werpen.
Bij het ronddraaien van de wielen op de middenbok , loopt het voorwiel redelijk soepel , maar het achterwiel gaat veel zwaarder.
Ik ben begonnen met het demonteren van het achterwiel.
Daar viel niet veel aan te ontdekken , behalve dat de hele remklauw uit elkaar viel , maar dat is wel weer opgelost. Wiellagers zien er goed uit , geen loopsporen op de schijf of de blokken en het wiel zat er keurig recht in.Ik wil er wel even bijvertellen dat ik de werking van de achterrem bar slecht vind , altijd al gevonden van het begin af aan .

Morgen maar eens de voorzijde aan een nadere inspectie onderwerpen.
Of heeft er hier iemand misschien een idee of verklaring .

Groet
Ruud

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2019 20:53 #1317 door renATus
Wat is de staat van je ketting en tandwielen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2019 21:28 #1318 door Acy
Het is de originele set ketting en tandwielen , zitten er nu 19000 km op.
Ik zeg niet dat het glimt , maar ik heb niet de indruk dat ze versleten zijn.


Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 22:35 - 24 jan 2019 22:37 #1319 door renATus
een versleten ketting e/o tandwiel merk je als je de motor achteruit duwt. Je hoort soms zelfs dat de ketting aan het tandwiel blijft hangen.

Je zou het achterwiel kunnen monteren zonder dat de ketting op het tandwiel ligt. Dan weet je het gelijk.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 15:11 #1320 door Acy
Ga ik van de week even checken als ik tijd heb.
Bedankt voor de reactie en het filmpje

Groet
Ruud

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.155 seconden