Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

12 aug 2018 18:49 #1241 door JanO
Stappenmotor schakelt de versnellingen,ofwel neemt de functie van de schakelpook over

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 20:07 #1242 door alain

...Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)


Zit er op dat achterwiel geen sensor die de omwentelingen meet (oa voor ABS)? Door een ander tandwiel te monteren zou dan eventueel de computer in de war kunnen raken doordat een ander aantal omwentelingen gemeten wordt dan verwacht.

Kleinere wielen of banden zullen die storing dan niet veroorzaken omdat het aantal omwentelingen van het wiel niet verandert.


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 20:30 #1243 door xrvtuur
de sensor voor snelheid meet bij de versnellingsbak, maar bij andere tandwielverhouding van je eindoverbrenging of andere diameter wielen draait de bak dus ook meer of minder. ik had bij de varadero 1 tand minder op het voortandwiel en dan heb je al een verschil van rond de 6,5 % op je  snelheidsmeter

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 22:43 #1244 door JanO
Sensor voor ECU.cq snelheid bevindt op de uitgaande as van de vers.bak. Als je secundaire overbrenging verander,heeft dit volgens mijn bescheiden mening geen invloed op de ECU, wat wel verandert is de verhouding snelheid en toerental
Ga je de diameter van de wielen veranderen,dat heeft volgens mijn bescheiden mening invloed van de werking van ABS cq TC ,de kans is aanwezig,dat ze niet meer werken,cq storingmelding ontstaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 23:21 #1245 door Pronto
Op bladzijde 1-53 van de service manual zie dat de DCT gebruik maakt van voor en achterwiel snelheids sensor. Daar naast zitten er ook nog toerental metingen op de binnen en buitenas van de gearbox. Waarschijnlijk is de PCM zo geprogrammeerd dat ie de standaard tandwiel verhouding als referentie gebruik. Misschien is er wel een mogelijkheid om de software aan te passen als je een andere verhouding gebruikt.

Ps mijn stuurslot werkt ook alleen links maar ik heb een import uit de UK met rechts stuur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 00:58 #1246 door kees

En dan heb je het in feite over mapping, zoals je motormanagement-settings kunt kiezen op sommige motoren en oto's, of niet?

Die keuze zou dan in dit geval -niet ondenkbaar op een allroad- er wel af-fabriek al mogen zijn..


En er staat nergens in de owner's- of maintenance manual dat de dergelijke wijzigingen niet toegestaan zijn..?  ::)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 05:33 #1247 door frankie
Staat ongetwijfeld in de kleine lettertjes ergens geschreven........bij maping e.d.vervalt ALLE garantie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 07:41 #1248 door Pronto
In de service manaul op pagina 20-18 staat bij DCT storing 7-1 check tire size. Over tandwiel verhouding staat niets vermeld behoudens use honda parts and go to a honda dealer en de algemene waarschuwing over modificaties in combinatie met de veiligheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 12:42 #1249 door DDW

Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)


In het geval van de supermotard wielen kan je de gearing nog zo aanpassen dat snelheid en toerental weer overeenkomen. Toch? Of mis ik iets.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 19:53 #1250 door Pronto
In de service manual op 13-2 staat nog dit: Be sure to use the recommended tires, and the specified drive and driven sprocket to operate the dual clutch transmission DUAL CLUTCH TRANSMISSION (DCT) (CRF1000D)
system normally.

Dan op bladzijde 16 van het kleine boekje owners manual staat het ook nog een keer. Wat niet te vinden is wat de gevolgen kunnen zijn of een duidelijke disclaimer dat het gewoon niet mag.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2018 22:04 #1251 door J-P

Staat ongetwijfeld in de kleine lettertjes ergens geschreven........bij maping e.d.vervalt ALLE garantie


Als dat zo was had ik  geen garantie gekregen, en uiteindelijk was mijn motor 4 maanden uit de garantie. Er staat nergens dat ik geen ander tandwiel mag plaatsen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2018 22:45 #1252 door J-P
Ondertussen staan de eerste 1500 km na de dct perikelen er weer op en de twin geeft geen klap verkeerd. Schakelt weer als nieuw.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2018 22:52 #1253 door kees

Ik denk dat als je Dr_Bean hiero weet te strikken, er misschien op termijn wel mapping-mogelijkheden zijn  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2018 23:33 #1254 door luwe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2018 18:22 #1255 door MartinW

Ondertussen staan de eerste 1500 km na de dct perikelen er weer op en de twin geeft geen klap verkeerd. Schakelt weer als nieuw.

Mooi J-P, op naar de volgende 50d km!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2018 23:41 #1256 door Canis
Nog meer mensen die een 2018-model hebben en het vervelend vinden dat die bokkerig is onder de 3000 toeren?
Ik vind het zeer vervelend en dan toch zeker tijdens zeer traag verkeer zoals in de stad aanschuiven en in files bijvoorbeeld.

Ik heb een afspraak gemaakt voor 3 oktober bij Ruud Fredriks van Tovami.
Ben zeer benieuwd en kijk er wel naar uit.
www.tovami.com/index.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2018 00:20 - 11 sept 2018 10:15 #1257 door V-Twin
Geen 2018 model maar wel last van het zelfde. Ik ga na een vergelijkend onderzoek een Boosterplug plaatsen.
De berichten over een Power Commander en aan aanverwante systemen zijn zeer wisselend maar alle gebruikers melden een significant verhoogd benzine verbruik dat rond de 1:16 komt te liggen als je de motor gebruikt waarvoor die is bedoeld. Bovendien geeft een PC na verloop van tijd nog wel eens kuren. Helaas is het dan niet even een kwestie van de stekkers loshalen en weer op fabrieksspecs doorrijden. Ik ben niet op zoek naar meer Power maar naar meer comfort en souplesse en dan is de Boosterplug het accessoire dat je daarbij gaat helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2018 06:37 #1258 door xrvtuur
Hoezo kun je de stekkers niet loshalen en op fabriekspecs verder rijden?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2018 08:46 #1259 door Canis
Een BoosterPlug bedoel je waarschijnlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2018 10:14 #1260 door V-Twin

Een BoosterPlug bedoel je waarschijnlijk.


Inderdaad zal het ff aanpassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.295 seconden