Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

10 aug 2018 22:25 #1221 door J-P
1 woord: absoluut!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2018 22:27 #1222 door RENO
Yep! Bij BenJan ben je voor Honda aan het beste adres !
Goed te lezen dat je DCT weer goed flippert J-P.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2018 23:25 #1223 door xrvtuur
Ik heb bij de varadero ook andere tandwiel verhoudingen gehad en omdat die de snelheid meet op de versnellingsbak klopt je snelheidsmeter niet meer, ik had hiervoor een speedohealer gemonteerd,  dat is een kastje wat je zelf in kan stellen om je snelheidsmeter weer goed te krijgen, ik vraag me af of dat ook zou voorkomen dat je foutmeldingen krijgt zoals op je AT. Je zou eens kunnen informeren. Er is inmiddels ook een speedohealer voor de CRF te koop zag ik.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2018 23:49 #1224 door DPC

Voor mij is DCT een levensredder, zonder ben ik gewoon klaar als rij-instructeur. Ik ga niet op een scooter rijden.

Sorry ik ben wat simpel maar wat bedoel je hier mee J-P?

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2018 09:46 #1225 door J-P
Ik kan door een spieraandoening niet meer koppelen en rechts doen alleen mijn duim en wijsvinger het nog. Mijn linkerenkel is door artrose stuk. Ik wil absoluut zelf blijven schakelen en met DCT doe je dat met de + en - in manual stand. Bij een scooter en bij cvtheb je zelf geen controle over je versnellingen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2018 09:56 #1226 door J-P
Speedohealer is er niet voor DCT, daar had ik al naar gekeken want 10% afwijking is echt belachelijk

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2018 09:58 #1227 door xrvtuur
De Honda X-ADV scooter heeft ook DCT...  kun je die niet zelf schakelen?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2018 11:16 #1228 door J-P
Ik bedoel de burgmannen, majesties en dat soort zaken, dat zijn scooters, de NCserie vind ik nog steeds motoren.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2018 12:25 #1229 door Pronto
Dus het verandering van de gearing was de oorzaak dat de software van slag raakte. J-P je mag blij zijn met een bedrijf als BENJAN die dit samen met Honda hebben opgelost. Goed om te lezen dat er nog zulke bedrijven bestaan die goed voor hun klanten zorgen.
En wat de DCT betreft ik vind het super en een ieder die twijfelt huur er een voor een dag.
Hij kost wel wat maar je krijgt er veel voor terug zie maar het verhaal van J-P.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2018 23:25 #1230 door Canis
Wat betreft het stuurslot.
Bij de mijne werkt het stuurslot wanneer het stuur naar links staat gedraaid, maar niet wanneer het naar rechts staat gedraaid.
Nochtans staat er in de handleiding dat het in beide richtingen zou moeten werken. Ook is mijn ervaring dat het bij alle motoren waar ik ooit mee gereden heb het in beide richtingen werkt.

Werkt het bij jullie in beide richtingen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 08:25 #1231 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Mooi verhaal J-P, blij dat je weer kan flipperen :) Hier gaan DCT rijders in de toekomst nog wat aan hebben denk ik zo, en hopelijk gaat dan het oplossen ervan een stuk sneller dan bij jou.

Dat je momenteel geen ATAS wil snap ik ook heel goed, ik denk er hetzelfde over. Als ik alle modificaties op mijn huidige twin over kon zetten zou dat wel een brug minder ver zijn. Maar dan nog zie ik niet echt het nut in van de grotere tank, na 250km snelweg ben ik wel toe aan een kleine pauze.
Blijft natuurlijk wel een pracht ding om te zien. 8)

Werkt het bij jullie in beide richtingen?

Nope, werkt maar aan 1 kant.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 08:32 #1232 door L Coudert
Canis,
Bij mij werkt het stuurslot ook alleen naar links, en zo heb ik het ook gelezen in het instructieboekje.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 09:06 #1233 door Canis
OK, bedankt voor de info mannen.

In mijn boekje staat het volgende (zie bij punt 1):





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 09:12 #1234 door Yank
Werkt bij mij ook alleen naar links!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 09:37 #1235 door J-P
Nog nooit gebruikt :-[

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 10:17 #1236 door xrvtuur

Speedohealer is er niet voor DCT, daar had ik al naar gekeken want 10% afwijking is echt belachelijk


Dat die er dan niet is voor de DCT zegt denk ik ook iets over hoe belangrijk het is om de originele tandwiel verhouding te blijven gebruiken. Ik ben benieuwd of je dit gaat doen, of gewoon weer ander tandwiel erop en over 50000km weer een paar nieuwe DCT onderdelen erin.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 11:07 #1237 door J-P
Ik ga het eerst eens met een paar Hondadealers die fervent AT-rijder zijn bespreken. Ligt ook een beetje aan de prijs van een stappenmotor. Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 12:31 #1238 door kees

Ik vind het wel een interessant gegeven, de eindoverbrenging i.c.m. de computer protocollen.

En eigenlijk zo basaal, voor een motor die deels bedoeld is voor onverhard gebruik en alle aanpassingen die je in dat licht zou kunnen doen.


Maar, de eerste injectie-typen motoren van 20 jaar gelee, die compenseerden toch ook nog niet bijv. de luchtdichtheid als je de hoogte in ging?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 14:24 #1239 door PimW

Ik ga het eerst eens met een paar Hondadealers die fervent AT-rijder zijn bespreken. Ligt ook een beetje aan de prijs van een stappenmotor. Want hoe zit het dan met de optie van supermotard wielen die ik aangeboden zie, dat is dan 2x 17", dat heeft ongetwijfeld ook effect op de computer, of dat je met afwijkende banden rijdt (heftige nop?)


Heb je een idee of een linkje naar een uitleg van wat die stappenmotor doet? Kan er niets over vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2018 18:20 #1240 door L Coudert
Canis,
Je hebt gelijk ermee dat in het boekje staat dat je naar links en rechts kunt draaien voor het op het stuurslot zetten. Hiermee zat ik er naast.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden