Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

11 sept 2018 19:52 #1261 door MartinW
Gisteravond in Elburg gesleuteld voor de 24000 km beurt. Eerste klus was het vervangen van het luchtfilter en daartoe moesten de voorste kuipdelen en de benzinetank (was waarschijnlijk niet nodig) eraf. De valbeugels zaten natuurlijk ook nog in de weg. Toen bleek dat er niet één, maar twee luchtfilters nodig waren.  :-[ :-\
Omdat ik de DCT versie heb, moest naast het oliefilter, ook het filter van de koppeling worden vervangen en die hadden we ook niet liggen.
Na alles weer gemonteerd te hebben, bleef er één klein parkertje over, waarvan we niet konden plaatsen waar die nu thuis hoorde.

Dat wordt dus op herhaling bij Hans voor het 2e luchtfilter, olie- en filters vernieuwen en remmen nakijken. Ben ondertussen ook aan nieuwe bandjes toe...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2018 18:06 #1262 door MartinW
Afgelopen maandag de overige werkzaamheden bij Hans uitgevoerd.
  • 2e luchtfilter vervangen
  • olie ververst en nieuw oliefilter (+oliefilter DCT koppeling). Er zijn 2(!) aftapplugs voor de olie
  • nieuwe banden (Avon Trailrider) voor en achter
  • remblokken achter vervangen
Motor had sinds het voorjaar wat moeite met starten, ik moest bij een koude start altijd wat gas bijgeven en leek wat met de DCT te maken te hebben. Lijkt nu verholpen met de nieuwe olie. De DCT houd van een lekker vers oliebadje?
De nieuwe banden geven meer grip op de weg dan de Mitas E07 die ik er hiervoor op had zitten. Ook geen bijgeluiden op de snelweg.
Op het ITT waren mijn binnenbanden gevuld met RideOn tyreseal, deze heb ik hergebbruikt en hebben we niet gebalanceerd. Bij snelheden tot 140 km/u merk ik geen onbalans.

Vorige week naar werk merkte ik dat mijn Oxford handvatverwarming het niet meer deed. Vanmiddag naar gekeken. Accupolen losgekoppeld en de unit van het stuur losgekoppeld. Daar was echter niets aan te zien en de unit zelf lijkt niet geseald en uit elkaar te halen (zekering??).
Draden verder naar onder onder de kuip gevolgd en er zat een connector wat los. Deze vast gezet, maar na starten van de motor werkte de handvatverwarming nog steeds niet. Heeft iemand suggesties??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2018 19:46 #1263 door MartinW
Vanochtend een lekker rondje gereden. Toen bleek dat ook mijn GPS in de mount niet oplaadde.
Thuis de handleiding van de Honda 12v accessoire socket erbij gepakt. Daarin stond dat er achter de Kuip en onder het dashboard ergens een zekering moest zitten.
Dus aan het sleutelen en inderdaad bleek deze zekering te zijn doorgebrand. Na vervanging had de GPS weer voeding en werkte ook de handvatverwarming weer ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2018 11:24 #1264 door ATA
Mooie beschrijving en foto's Martin

ATA

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 17:22 #1266 door Canis
[youtube]WNh1zIAzZPw[/youtube]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 11:21 #1267 door Canis
Een tijdje geleden heb ik van Outback Motortek een set crashbars, engine protection bars en skidplate gekocht. 2 weken geleden heb ik alles gemonteerd en het ziet er goed uit. De skidplate is wel bombastisch vind ik.
Nu merk ik tijdens het rijden toch wel wat trillingen in mijn footpegs en denk dat ik dat voordien niet had. De originele bodemplaat hangt in rubbers, deze niet. Ik weet niet of dat dit er iets mee te maken heeft.
Nu heb ik mijn motor net nogeens gepoetst en zie ik ook dat de bodemplaat de uitlaatbocht vooraan raakt. Daar ben ik eigenlijk niet gelukkig mee.
Ook de beugels van de motorprotectie raakt de plaat bijna. Ik kan er net een papiertje tussen steken.

Heeft er nog iemand hier dezelfde set gemonteerd? En hoe zit dat dan bij jullie?

Ik heb OM al wel een mail gestuurd hierover.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 11:43 #1268 door ATA
Ik heb ook outback motortek en ga kijken als ik weer thuis ben.

Heb de set ook zelf erop gezet en kleine aanpassing gedaan.

ATA

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 12:06 - 06 nov 2018 12:24 #1269 door Canis
OK, ik ben benieuwd.

Ik zat net even op de wc (moet ook gebeuren  ;)) en was erover aan het nadenken. Ik kwam op het idee om er een rondel tussen te plaatsen zodat de plaat de dikte van de rondel naar voor komt. Ik heb er voor de zekerheid 2 rondellen tussen geplaatst. En inderdaad nu komt de palaat er niet meer tegen.
Maar nu heeft de plaat aan de bovenkant wel een opening ter dikte van de 2 rondellen. Maar dat is niet erg.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 12:16 - 06 nov 2018 12:19 #1270 door Canis
Ik heb het dus zo opgelost (die bouten ga ik nog wel vervangen door exemplaren met een ronde kop):


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 12:22 #1271 door ATA
Die rondellen zijn dat carrosserie ringen?

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 12:28 #1272 door Canis
Gewoon rondellen. Wordt dat in Nederland carrosseriering genoemd misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 13:37 #1273 door ATA
Ik heb het opgezocht en blijkt het zelfde te zijn ;D

Ik gebruik dat woord nooit en de rest hier in de omstreken ook niet  :)

ATA

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 13:42 #1274 door Canis
OK, dat zal dan iets typisch Belgisch/Vlaams zijn.  ;)

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gemonteerd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 19:36 #1275 door ATA
Geprobeerd om er een foto van te maken

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 19:40 #1276 door ATA
Nog een

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 19:41 #1277 door ATA
Enige wat nog anders kan zijn

Heb je een DCT ?

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 19:43 #1278 door ATA
Meer beugel

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 19:45 #1279 door ATA
Andere kant

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2018 22:38 #1280 door Canis
Het is alleen aan de linkerkant. Zie mijn foto('s).
Nee, ik heb geen DCT.

Nu ben ik net van mijn werk terug. De trillingen/vibraties zijn nog een tikkeltje erger geworden, + er komt nu continu een vreemd geluid van onder uit.  ???

Ik ga nu eens proberen om de rondellen, die ik er tussen heb gestoken, te vervangen door rubbers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.239 seconden