Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

05 feb 2019 22:42 #1341 door kees

Ja dat zat erin natuurlijk  ???

Ik weet niet of het zinvol is om dat ding dan open te maken.


Maar, "het moet nog inlopen" lijkt mij sterk op een kluitje in het riet. Niet bij zo'n delicate constructie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 23:08 #1342 door Canis
Ik ga de BarkBusters er morgen nog niet op zetten.
Eerst ga ik een afspraak maken bij de dealer.
Zij moeten er eerst voor zorgen dat die gashendel soepel gaat want dat is nog steeds een mankementje van toen hij geleverd werd.
Dan kunnen zij ook gelijk de mod uitvoeren aan de middenbok, want dat moet ook nog gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2019 23:30 #1343 door Pronto
Ik heb die er een maand geleden opgezet en geen problemen. Bij een DCT moet je een extra plaatje er tussen zetten voor de handrem. Die stuurgewichten kunnen bijna niet te vast zitten waardoor je gashendel niet soepel. De originele moet je ook met behoorlijk wat kracht los draaien. Heb je het stuurgewicht niet per ongeluk omgedraaid? Misschien de gashendel iets breder dan van een 2016. Maar laat het eerst maar spoel maken in originele toestand voordat je de bb erop zet.
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 15:14 #1344 door Yank
Nieuwe AT 2020 naar 1080cc !! Had liever een lichtere versie gehad.


www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-v...Y4DLzZot3paphAlltJLU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 15:31 #1345 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Had liever een lichtere versie gehad.

Dan noemen ze het een Transalp  :P ;D ;D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 18:54 #1346 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Dát zou leuk zijn! Een Honda tegenhanger van de Yammie T7, met ongeveer vergelijkbare nieuwprijs dan  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 19:10 #1347 door DPC

Nieuwe AT 2020 naar 1080cc !! Had liever een lichtere versie gehad.


Had liever een echte AT gezien maar dan met een 6e versnelling  ;D

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 20:35 #1348 door xrvtuur
die AT heeft toch een 6 bak?  als ik dat plaatje zie van die 2020 dan lijkt het wel of er een 19 inch voorwiel in zit

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:00 - 09 feb 2019 10:14 #1349 door V-Twin
DPC refereert aan een XRV Tuur, hij is een beetje jaloers  ;D

Heb je trouwens gezien dat de nieuwe Guzzi allroad inmiddels ook verkrijgbaar is voor nog geen €14.000?
discoverv85.motoguzzi.com/en/
Een site veel mooie plaatjes, alleen jammer dat de zithoogte slechts 83 cm is.

FF gepikt bij de buren:
Intermot: Moto Guzzi's V85 TT keeps the spirit of air-cooled adventure bikes alive motorcyclenews zegt
21 liter benzine tank voor 250 mijl (ongeveer 400 km), verstelbare ruit, tractiecontrole en ABS, welke beide kunnen worden aangepast aan de rij modus weg, regen of off-road, TFT dashboard met benzine niveau, snelheid, toerental, versnellingsindicator, temperatuur en cruise control instelling. Het dashboard biedt ook toegang tot het door Guzzi ingebouwde Bluetooth multimedia systeem.
De V85 motor heeft dezelfde boring als de V9, maar verder is het een compleet ander motorblok. Er is een nieuwe krukas die samenwerkt met nieuwe stijvere drijfstangen en kortere zuigerhemden, welke samen zorgen voor een 30% afname van de roterende massa.
Het motorhuis is semi-dry met een scavenging (afvangende?) olie pomp, welke helpt om de motor koel te houden en er voor zorgt dat er geen olie koeler nodig is. En hoewel er maar twee kleppen per cilinder zijn, zorgen de nieuwe titanium inlaatkleppen dat de radicale nokkenas, samen met een 52mm gasklephuis, het vermogen op 79,1 pk brengen.
Het blijft een grote luchtgekoelde in lengterichting gebouwde V-twin, maar Guzzi zegt dat ze bijna Euro5 gereed zijn. De externe veranderingen zijn het versterkte carter, zodat het als een belast onderdeel kan worden gebruikt in het frame. De versnellingsbak is veranderd voor smoother running en heeft een synchroniser welke de klap van het in leggen van de eerste versnelling elimineert. Wat blijft is de Guzzi’s bewezen degelijke cardanas, maar deze is 70 mm langer dan die van de V7.
Het frame en de vering zijn aangepast om een redelijke vrijloop voor off-road te leveren, maar ook om een een lage zithoogte te handhaven. De vering is vrij basic, maar de veer voorspanning is instelbaar. De motor heeft ook 19/17inch wielen met binnenbanden.
De V85TT wordt in februari (2019) verwacht bij de dealers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:53 #1350 door xrvtuur

DPC refereert aan een XRV Tuur, hij is een beetje jaloers  ;D

Heb je trouwens gezien dat de nieuwe Guzzi allroad inmiddels ook verkrijgbaar is voor nog geen €14.000?


Als ik dat had liggen ging ik er zeker mee proef rijden want wat een leuke motor, maar dat zit er niet, ik maak mijn Varadero pensioen proof ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 22:15 #1351 door DPC

DPC refereert aan een XRV Tuur, hij is een beetje jaloers  ;D


Denk het ook  8)
Nee hoor, ben jaloers op de 6 bak.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 10:06 #1352 door Pronto
Leuk ding die V85 maar om daar voor mijn DCT in te ruilen nee dat niet. Weet iemand of het spul van Outback Motortek op de beurs te bezichtigen is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 10:25 #1353 door V-Twin

................... Weet iemand of het spul van Outback Motortek op de beurs te bezichtigen is?


Zie: expomatch.motorbeursutrecht.nl/filter?docType=exhibitor&

4 jaar gelden stond er iemand die het merk vertegenwoordigde maar kon toen geen onderdelen tonen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 10:39 #1354 door PimW
Bartang is importeur, die staan vaak wel op de beurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 11:39 #1355 door Ceetje
Het zijn me nogal prijzen tegenwoordig voor een nieuwe motorfiets. Vroegah was de motorfiets het vervoersmiddel van de man die geen automobiel kon betalen. Tegenwoordig lijkt het wel een hobby object voor de rijkere mens.  :( Goed, natuurlijk is er de Enfield Himalaya, de Kawasaki x300, etc. Maar voor een beetje motorfiets zoals de MG v85tt of de yamaha T7 ( mooie opvolger voor mijn transalp, maar ja, het geld hè ...) mag je toch al diep in de buidel tasten.  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 13:04 #1356 door Canis
@Pronto Ik heb alles ( Crash bars, skid plate en engine guards) van Outback Motortek op mijn AT.
Je mag altijd komen kijken en er over babbelen als je wil. Ik woon wel in Turnhout (net over de grens in België).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 14:17 #1357 door Pronto
Pim bedankt ik zal is bij Bartang kijken van de week.
@Canis mocht er niets staan zou ik graag bij jou willen kijken. Woon zelf in Etten-Leur dan is Turnhout niet ver.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 15:13 #1358 door Canis
OK, dat is inderdaad niet ver.
Ik hoor het dan wel. Je bent welkom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2019 13:53 #1359 door J-P
Als je in Etten Leur woont is er een dealer dichterbij, www.allroadmoto.be , die zet het er ook nog op voor je als het moet.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2019 21:54 #1360 door Pronto
Ja dat is dichterbij. Erop zetten doe ik zelf dan wel. Ik zal eerst de originele er af moeten halen en kijken of ik de verstralers kan hergebruiken. Daar is vast wel een oplossing voor. Ik zag dat ze daar nog meer
leuke dingen hebben. Goede tip J-P bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden