Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

04 mei 2019 15:31 #1381 door V-Twin
Ah nu zie ik het. Had het nog nooit in het echt gezien. Schakelpook staat ook andersom :blush:
We jammer dat het niet past. Is die bashplate niet aan te passen? Ik heb de SW-Motech baseplate ook aangepast, lees er een stuk uitgezaagd, foto's daarvan opgestuurd naar de fabrikant en nu zijn ze aangepast af fabriek!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 21:01 - 05 mei 2019 17:00 #1382 door Pronto
Ik gebruikte de voetpook toch niet dus ik mis hem niet. Die baseplate is moeilijk aan te passen. Ik heb er nu niets tussen zitten op een paar sluitring na. Als ik de standaard baseplate niet kan krijgen dan moet ik zelf een laten maken. Ik heb hier in de buurt gelijk nog echte vakbedrijven zitten die iets kunnen maken. Ik heb nog wat foto,s gemaakt.
Ik heb eindelijk het onderdeel nummer gevonden 64450-MJP-G50.Gelijk even gekeken wat het kost nou daar wordt ik niet vrolijk van 135,00. Hetzelfde onderdeel kost in de US 15,89 dollar en in Australie 26 AUD ook origineel van een Honda dealer. Volgens mij worden we zwaar bestolen hier in de EU door Honda Europa. Dit heeft niet met invoerrechten en/of verzend kosten te maken. Ik zag net dat V-Twin een onderdeel te koop zetten waar ie 250 euro voor betaald heeft. Datzelfde ding kost in US 86,00 hoezo worden we bedonderd.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 08:53 #1383 door renATus

renATus schreef : Mooi setje beugels. Die had ik ook in gedachten echter ben ik uitgekomen bij RuggedRoads. Nu alleen de tijd vinden om die nog ‘even’ te monteren. Wordt vervolgd


Het was toch takkeweer en eindelijk de tijd gevonden om de Rugged Roads engine crashbars te monteren. Ging makkelijk met de bijgeleverde instructies. Keurig beschreven met duidelijke foto’s. Child can do the laundry. Een week eerder had ik de originele accessoirebeugel al zwart gespoten met 2 componentenlak.

Al met al ben ik er tevreden mee.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 09:10 #1384 door Pronto
Ziet er netjes uit. Ik heb die accessoires beugel ook gelijk vervangen en ook de carterplaat was wel iets langer bezig. Ik heb er nu hyperpro veren ingezet voor en achter en gisteren een bagster zadel erop gezet. Moet zeggen mooi vorm geving dat zal maar ik denk dat het voor mij te zacht is. Volgens mij is ook iets lager waarom mijn kniehoek kleiner is geworden. Denk dat ik de vulling ga vervangen door een beter en stugger soort schuim dan dat Bultex. Wat je helaas nergens terug kan vinden is de gewichtsklasse voor het zadel. Zet straks het origineel weer terug zodat ik volgende weekend met de toertocht naar de eifel geen last heb.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 09:42 #1385 door renATus
Ik ga een afspraak maken met Tijgerleathers in Den Haag. Voor €90 passen ze het standaard zadel aan naar jouw wensen. Proefzitten, proefrijden en na jouw goedvinden mag je naar huis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 10:10 #1386 door Pronto
Heb effe gezocht op 300 meter van mijn huis zit een stoffeerder die auto,s en ook zadels doet. Kijken wat ie voor me kan doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 14:40 #1387 door renATus
Als ik jou was zou ik het Bagster zadel in tact houden. Die raak je zonder problemen via het forum of MP wel kwijt. Je standaard zadel aan laten passen is wel zo verstandig. Die is voor relatief een klein(er) bedrag te vervangen. Jouw Bagster vervangen kost even wat meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2019 19:45 #1388 door Pronto
Ik heb het Bagster zadel na gekeken en zie dat het lager is dan mijn originele. De beugel waar mee die vast klikt is 20mm lager en er zit ook geen rubber doppies onder. Maar ik vind de looks wel mooier van de bagster. Ik neem beide zadels me en vraag wat er mogelijk is. Orginele zadel met bagster bekleding heeft me voorkeur. Ik laat. Wel zien wat het is geworden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2019 09:58 #1389 door renATus
Al enige vorderingen met je zadels ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2019 18:23 #1390 door Pronto
De overtrek van de bagster zetten we over naar het orginele zadel en er komt een nieuwe vulling in van vlokkenschuim sg120 met extra laag erop. Die bultex foam is vrij slap dat is sg55 daar zetten we de oude overtrek weer op in combinatie met het verlaagde bagster zadel.
Dus heb ik straks een verlaagd zadel in aanbieding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2019 22:05 - 04 sept 2019 15:45 #1391 door renATus
is de €90 een redelijk bedrag wat Tijgerleathers rekent voor het aanpassen van een zadel ?

Ik neem aan dat jouw zadel(s) niet gratis aangepast worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2019 22:45 #1392 door Pronto
Nee daar moet ik ook voor betalen. Die 90 euro bij Tigerleathers is zeker een redelijk bedrag Maar dan moet ik naar Den Haag terwijl ik er een letterlijk om de hoek heb zitten die alleen maar autostoelen en zadels doet voor caferacers.
Ik zal morgen eens langs gaan bij hem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2019 10:28 #1393 door Canis
Wie heeft er de koplampbeschermers van Altrider op z'n AT? De rubberen grommets zijn bij mij al na enkele maanden aan 't verduren. Ze vertonen scheurtjes.
Is dit bekend?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 14:50 #1394 door Acy
Na 6500 vakantie kilometers heeft de AT 3 weken stilgestaan . Bij het klaarmaken voor een weekendje weg wilde die eerst slecht starten om vervolgens 3500 toeren stationair te gaan draaien. Na een tijdje zakt het terug naar 2000 toeren maar dat is ook nog veel te hard voor stationair.
Iemand dit al eens meegemaakt of gehoord van deze of gene?
Ook het brandstof verbruik is opeens veel hoger volgens de boordcomputer.

Gr
Ruud

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2019 21:26 #1395 door V-Twin
Hoeveel km heeft je motor inmiddels gedraaid? Bij de 2016-2017 modellen vervuilt het inlaattraject dat bij iedere grote beurt goed gereinigd moet worden. Iedere Honda dealer weet dat. Niet reinigen geeft dergelijke klachten.
Vanaf modeljaar 2018 is dat probleem opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 09:22 #1396 door Acy
Motor heeft 29500 km gedraaid . Wat vervuild er dan ?
Heeft het iets te maken met de automatische choke regeling?
Ik zat nog te denken aan mindere kwaliteit brandstof die we misschien in Spanje of Frankrijk hebben getankt , maar de
motor loopt voor de rest goed , houd niet in of stottert.
En dat zou bij een injectie fiets weer weg moeten gaan.
Bij een carburateur fiets zou ik aan een choke denken die blijft hangen. Dat verklaart ook het hogere brandstof verbruik.
Op vakantie liep de motor tussen 1:20 en 1: op 23 op de BC. , nu 1:16,5. .

Gr
Ruud

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2019 15:33 #1397 door PimW
Bij auto's vervuilt het inlaat traject volgens mij door het terugleiden van de oliedampen uit de carter ontluchting. Er worden nu ook uitlaatgassen terug de motor ingedreven toch?

Dat word dan weer versterkt door directe inspuiting en dan krijg je koolstof afzetting in het gehele inlaattraject.

Ken de CRF1000 motor niet maar zal ook zoiets zijn lijkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 11:58 #1398 door V-Twin
@Acy/Ruud,
Ik wil niet bot over komen hoor maar waarom stel je hier een vraag terwijl je denkt het zelf beter te weten. Denk je nu werkelijk dat Honda voor de lol het hele inlaattraject heeft aangepast incl inlaat kanaal van de cilinder met als gevolg ook een compleet nieuwe benzine tank heeft moeten ontwikkelen omdat de tank van het model 2016-2017 niet meer past op een 2018> model?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 19:30 #1399 door Acy
Je bent wel bot , ik wil gewoon iets weten.
Wie is er nu hier de betweter?
Ik groet jullie allen

Ruud

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 21:24 - 15 sept 2019 21:36 #1400 door RENO
Ha Ruud,
Misschien is dit ook iets om te lezen?
voor de brandstoftank is in de USA al e.e.a. op het forum gepost m.b.t. vervuiling van het brandstofpomp-filter. heeft iets te maken met loslaten van e.o.a. lasnaad-coating aan de binnenzijde van de tank. Ik ga het even opzoeken en post het dan hier, oké ?

advrider.com/f/threads/atas-fuel-pump-fi...04188/#post-38329285

advrider.com/f/threads/2018-2019-africa-...ge-126#post-38173378

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.653 seconden