Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

07 nov 2018 00:07 #1281 door kees

Je hebt volgens onsch Hollanders sluitringen en carrosserie-ringen. Maar hoe dan ook, wij noemen dat ringen.

Rondellen ken ik wel. Ik ben een Hollander in Limburg en hier noemen ze dat schijfjes.


Maar, het zijn hier wat dat betreft net Belgen  :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 06:40 #1282 door ATA

Het is alleen aan de linkerkant. Zie mijn foto('s).
Nee, ik heb geen DCT.

Nu ben ik net van mijn werk terug. De trillingen/vibraties zijn nog een tikkeltje erger geworden, + er komt nu continu een vreemd geluid van onder uit.  ???

Ik ga nu eens proberen om de rondellen, die ik er tussen heb gestoken, te vervangen door rubbers.

Ik denk dat ik toch een andere skidplate heb ( ik heb dct ) want die boutjes aan de zijkant heb ik niet.

De enige boutjes die bij zitten zijn twee voor in het midden zeg maar tussen de uitlaat en twee onder de motor  :)


hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 09:15 #1283 door Canis
Ik heb ook geen boutjes aan de zijkant. En denk dat de plaat hetzelfde is voor de DCT.
De bouten die je op mijn foto's ziet zijn die aan de voorkant. Als je op de motor zit dan was het de linkervoorkant van de plaat die tegen mijn linkse voorbocht aan kwam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2018 18:36 - 07 nov 2018 18:49 #1284 door Digime
moderator heeft tekst gedelete

hoort thuis in vraag en aanbod

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2018 10:55 #1285 door V-Twin
Bij het monteren van een skidplate en valbeugels van verschillende merken is het altijd de vraag hoe dat onderling gaat passen. Canis ik vermoed dat jij een originele accessoire beugel hebt van Honda en ja dan kan het voorkomen dat de combinatie niet helemaal lekker samenvalt. De krapte bij de uitlaatpijpen herken ik ook maar dan bij de SW-Motech skidplate. Die heb ik vervolgens aangepast zodat er minimaal 4 mm ruimte is.
Pim op dit forum had al eerder aangegeven dat alu tijdens het lassen kan gaan trekken waardoor een eerder vastgesteld minimale ruimte in productie modellen ineens niet meer aanwezig is. Terugsturen en een andere vragen levert dan vaak het zelfde probleem op. Bij SW-Motech schijnen ze nu het model iets ruimer gezet te hebben thv de uitlaatbochten.
Dat bij OM de skidplate niet in rubbers hangt is wel apart en inderdaad vragen om trillingen zeker als de pasvorm niet helemaal je dat is.
Succes met het aanpassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2018 16:20 #1286 door MartinW
Mooi spul van OM, maar iets meer ruimte had wel gemogen.
Volgens mij is het sowieso nuttig om áls je accessoires gaat monteren, onderdelen van het zelfde merk te kiezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 13:33 #1287 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ik heb alleen de "bovenbeugels" van Outback Motortek en de originele Honda skidplate. Net terug van Marokko, 3 keer omgevallen ging niet heel hard. Geen schade aan de kuip en dat is wel zo fijn. De valbeugel zit dus blijkbaar echt precies op de goede plek om de motor van de grond te houden als hij plat ligt, zie ook het youtube filmpje van OM.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 16:50 #1288 door V-Twin

Ik heb alleen de "bovenbeugels" van Outback Motortek en de originele Honda skidplate. Net terug van Marokko, 3 keer omgevallen ging niet heel hard. Geen schade aan de kuip en dat is wel zo fijn. De valbeugel zit dus blijkbaar echt precies op de goede plek om de motor van de grond te houden als hij plat ligt, zie ook het youtube filmpje van OM.


Die crashtest van OM toont alleen maar aan dat bij omvallen de boel niet direct verbuigt. De beugels zijn inderdaad zeer fraai en ik was ook van plan om die op mijn CRF te plaatsen. Twijfelde tussen OM en Heavy Duties. Uiteindelijk op aanraden van framebouwer Nico Bakker en een lokale schadereparateur voor geen van beiden gekozen. Het listige zit hem in de linker valbeugel die met een klem om een verticale frame koker zit geklemt. Deze frame koker is van dunner metaal dan de ronde buizen en heeft een verticale constructie functie. In geval van een val met snelheid wordt deze koker horizontaal belast en daar is die niet tegen bestand. Levert een grotere kans op van een totall loss frame. Niet leuk om te horen/ lezen wellicht maar wel een let op.
Overigens hebben mijn SW-Motech valbeugels ook zo hun beperkingen dus ja wat is goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 17:08 #1289 door PimW

Overigens hebben mijn SW-Motech valbeugels ook zo hun beperkingen dus ja wat is goed?


Niet op je bakkes gaan  ;D

Eigenlijk moet je een kreukelzone in de verbinding tussen beugel en frame maken, die de energie gecontroleerd overdraagt. Kan ook door middel van wrijving, misschien is dat wel praktischer.
Dan maak je de beugels aan het frame met een verbinding die bij een bepaalde kracht gaat slippen. Na je val staan de valbeugels schots en scheef maar voorkomt dat alle kracht in een fractie van een seconde op je frame komt te staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2018 17:43 #1290 door V-Twin
Zo is dat Pim, en dat is ook wel gebeurd toen tijdens het ITT dit jaar. Ik doel echter op de bescherming van de carterdeksels die net onvoldoende beschermd worden  tegen het risico van krassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2018 21:38 #1291 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Die crashtest van OM toont alleen maar aan dat bij omvallen de boel niet direct verbuigt. De beugels zijn inderdaad zeer fraai en ik was ook van plan om die op mijn CRF te plaatsen. Twijfelde tussen OM en Heavy Duties. Uiteindelijk op aanraden van framebouwer Nico Bakker en een lokale schadereparateur voor geen van beiden gekozen. Het listige zit hem in de linker valbeugel die met een klem om een verticale frame koker zit geklemt. Deze frame koker is van dunner metaal dan de ronde buizen en heeft een verticale constructie functie. In geval van een val met snelheid wordt deze koker horizontaal belast en daar is die niet tegen bestand. Levert een grotere kans op van een totall loss frame. Niet leuk om te horen/ lezen wellicht maar wel een let op.
Overigens hebben mijn SW-Motech valbeugels ook zo hun beperkingen dus ja wat is goed?

Met allroad rijden gaat het meestal niet zo hard dus dat risico neem ik, gesteld dat bovenstaand verhaal klopt. Al mijn "medevallers" hadden behoorlijke tank- of andere schades, ook bij beperkte snelheid. Als je met 130 km/h onderuit gaat helpt zo'n beugel vermoed ik ook maar beperkt. Ik weet niet waar de andere merken links hun beugel aan bevestigen want daar zitten niet veel bouten of andere mogelijkheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 08:58 #1292 door Canis
Ik krijg geen reactie op mijn mail van OM.  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2018 11:48 #1293 door J-P
Ik zweer bij Outback Motortek. Met 75 gecrashed op olie/asfalt, een schaafplek op de valbeugel en op mijn bumot bashplate en dat was het. Offroad ook een paar keer op zijn kant, je ziet het niet eens aan de beugels. Superdingen. Ze zijn een stuk steviger dan wat de meeste aanbieders leveren en je kan je luchtfilters vervangen zonder de beugels te moeten lossen/verwijderen.

De schade na de asfaltcrash



CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 09:55 #1294 door renATus

Ik ben 1,95, heb de spanwijdte van een condor en  daardoor stuurverhogers (rox risers) geplaatst. De Batzen is voor mij perfect en mijn cursisten verstaan mij ook prima (geen turbulente rond de helm). Batzen staat in hoogste stand. Rox risers iets naar voor.


Mijn AT heb ik gekocht met een verhoogd scherm en ben benieuwd of er iemand is die dit verhoogde scherm gecombineerd heeft met een Batzen. Gevoelsmatig denk ik dat een standaard scherm met een Batzen beter werkt. Hoger scherm is niet altijd vrij van turbulentie.

Btw ik ben 1.78m

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 11:10 #1295 door V-Twin

Mijn AT heb ik gekocht met een verhoogd scherm en ben benieuwd of er iemand is die dit verhoogde scherm gecombineerd heeft met een Batzen. Gevoelsmatig denk ik dat een standaard scherm met een Batzen beter werkt. Hoger scherm is niet altijd vrij van turbulentie.
Btw ik ben 1.78m


Met die lengte, uitgaande van normale lichaamsverhoudingen, heb je m.i. geen hoge ruit nodig en zou ik eerst eens een standaard ruit proberen voor je aan een Batzen moet gaan denken. Heb inmiddels veel geexperimenteerd met verschillende opties en met mijn lengte 1.89m is een standaard scherm met een Batzen adjuster voor mij de beste oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2018 18:31 #1296 door renATus
Is er wellicht iemand die een standaard scherm heeft liggen wat ik een keer kan gebruiken om te testen en evt over kan nemen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2018 12:20 #1297 door J-P
Je mag mijn scherm wel testen maar het is niet te koop. Misschien handig om aan te geven waar je woont ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2018 13:03 #1298 door renATus
Dat is idd wel handig JP. Ik woon in Oud Beijerland.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2018 13:09 #1299 door J-P
Dat is niet zo ver weg van Zeeuws Vlaanderen, waar ik woon, maar misschien te ver

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2018 13:13 #1300 door renATus
Ik houd het in de gaten JP. Wellicht past het in het voorjaar in de Eifel...
mogelijk ga ik inschrijven op een weekendje bochten trainen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden