Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

12 mei 2018 11:48 - 12 mei 2018 11:51 #1161 door frankie
Dan hebben die cursisten het niet helemaal goed begrepen  ;)
Bocht naar links.......je rijdt zelf zoveel mogelijk rechts van je eigen weghelft (berm-kant) , dus NIET zoals op de vorige foto
Bocht naar rechts......dan rij je even op de verkeerde weghelft om inderdaad eerder door de bocht te kijken
Want door die positie op de rijbaan zie je veel eerder of er tegenliggers aankomen en kun je ruimschoots op tijd naar je eigen weghelft
Op deze wijze voorkom je ook dat je, omdat je eventueel te hard de bocht neemt omdat je je hierin verkeken hebt (hetgeen kan gebeuren) , bij het uitkomen van de bocht eindigt op de verkeerde weghelft.

Althans.......zo is mij het geleerd door (verschillende !) instructeurs klpd
(welliswaar 15 jaar geleden, maar neem aan dat hun inzicht hierin niet veranderd is, want ik vindt hun uitleg super logisch)

Maar er zullen ongetwijfeld wel diverse andere inzichten zijn, ik zeg niet dat ik alle wijsheid in pacht heb  ;))

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2018 12:42 #1162 door J-P
Wat de bocht naar rechts betreft zijn we het niet eens tenzij de weg zo smal is dat er geen middenstreep is. Je hoeft helemaal niet eerder te zien of er tegenliggers zijn als je toch al op je helft zit en je snelheid zodanig is dat je marge hebt. Die tegenligger zit namelijk op zijn helft als het goed is. Het wordt door tegenliggers helemaal niet zo gewaardeerd als je eerst op hun helft zit, moet je maar eens op letten ;-) Overigens is de foto een still van een training die door (ex)KLPD`ers gegeven wordt.

Ik propageer in een bocht naar rechts niet verder dan de middellijn zo die er is. Maar veel meer ben ik nog bezig met het (h)erkennen van de situatie, het leren voorspellen van een bocht en de omstandigheden.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2018 15:56 #1163 door JanO

Dan heb je geluk gehad, Jan, overigens is de foto van juist 1 van die organisaties...



Is geen kwestie van geluk,na de nodige info,de juiste keuze maken
Soms komt het over of een persoon het alleen weet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2018 18:21 #1164 door Yank

Wat de bocht naar rechts betreft zijn we het niet eens tenzij de weg zo smal is dat er geen middenstreep is. Je hoeft helemaal niet eerder te zien of er tegenliggers zijn als je toch al op je helft zit en je snelheid zodanig is dat je marge hebt. Die tegenligger zit namelijk op zijn helft als het goed is. Het wordt door tegenliggers helemaal niet zo gewaardeerd als je eerst op hun helft zit, moet je maar eens op letten ;-) Overigens is de foto een still van een training die door (ex)KLPD`ers gegeven wordt.

Ik propageer in een bocht naar rechts niet verder dan de middellijn zo die er is. Maar veel meer ben ik nog bezig met het (h)erkennen van de situatie, het leren voorspellen van een bocht en de omstandigheden.


Ben het volledig met J.P. eens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 13:15 #1165 door Kliko
Eerste 2500km zitten er inmiddels op. Heerlijke motorfiets met slecht 1 nadeeltje, met vizier open rijden is geen doen. Vizier flappert alle kanten op en krijg een partij jeuk aan mijn neus. Bij een Pool deze deflector besteld, zo maar eens een stukje rijden om te kijken of het over is. Het ziet er in ieder geval niet verkeerd uit. Zwart gecoat aluminium en eventueel gegraveerd met wat jij wilt

Gr Patrick
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 18:50 #1166 door V-Twin
Deze variant van de tankflap kende ik nog niet. Heb je naam / adres?
Als je vizier blijft klapperen zou ik eerder eens een standaard laag scherm proberen, dat in combinatie met de Batzen screen adjuster bevalt me feitelijk nog het beste na diverse schermen te hebben getest.
Succes en welkom hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 19:54 #1167 door Kliko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 19:57 #1168 door Kliko
Een lager scherm is inderdaad ook nog optie maar het vibreren van het vizier als hij stukje openstaat is nu bijna weg. Nog beetje afhankelijk van hoe de wind staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 20:46 #1169 door Pronto
Hierbij mijn de eerste indruk en ervaring met de V-Stream. Hij  is beter is dan het standaard touring scherm. De v-stream is het grootste model en is een stuk breder waardoor je veel minder last heb van wind die langs je gaat. Met open helm rijden is geen probleem tot ongeveer 100 km/h. Ik heb een schubert E1 misschien scheelt dat ook als. De rijwind gaat mooi over mijn heen en klapt niet tegen de helm. Ik heb ook de airdam/ forkshield erop zitten.
In het weekeinde ga ik een lang rit maken en mocht het oordeel anders zijn dan laat ik horen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 22:12 #1170 door xrvtuur
je motor wordt er niet mooier van en ik ben ook wel benieuwd hoe rijd bij 200pu

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2018 23:50 #1171 door Pronto
Ik vind het zelf er beter uit zien dan het vorige met die MRA spoiler erop. Het komt uit de US die kijken niet zo naar design. Denk dat ik de 200 niet eens haal maar goed daar heb ik geen AT voor gekocht. Vind 150 wel genoeg gezien de huidige verkeersdrukte en smartphonejunks die achter het stuur denken van als te kunnen doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 07:56 #1172 door V-Twin
Met zo'n groot front oppervlak zou ik zeker overwegen om de verstevigingsbeugel voor het ruitframe aan te schaffen. De druk op dat frame neemt fors toe en zelf bij een iets grotere ruit zie je al een neiging tot buigen. En of het mooi is? Och zoveel wensen zoveel smaken. Of een vierkant doos achterop de looks van een motor ten goede komt, wordt inmiddels ook vanuit praktische overwegingen 'geaccepteerd'. Rij comfort is toch ook wel een ding. Een punt waar ik eerder beducht voor zou zijn is harde wind al dan niet in combinatie met zuiging van vrachtauto's die je inhaalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 18:03 #1173 door Pronto
Ik mag aannemen dat de producent dit getest heeft. Anders zou ik verwachten dat in de handleiding e.e.a. vermeld zou staan. Het komt tenslotte uit het land van de claimcultuur. Jaja dit topkoffer ziet er ook niet uit op AT dat zei zoonlief ook al maar ja Pa heeft daar sch**t aan. Ik geniet elke minuut die ik op de AT rij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 21:15 - 18 mei 2018 21:23 #1174 door Rienold
Heb ook een  proefrit gemaakt met de V-strom ruit en na 2 km wist ik dat het voor mij niks was. Heel veel gebulder rond de helm wat met het verhogen van de snelheid alleen maar erger werd.

Reed al met een verhoogde ruit van Honda en met daarop nu de MRA spoiler. Kan tot hoge snelheden gewoon met het vizier open rijden.

Daarnaast heb ik nog de Airflow van Givi. Een nadeel daarvan vond ik dat er toch wat wind langs de zijkanten van de helm ging. Dit ging ik tegen door ducktape vanaf de knipperlichten tot aan het ruitje te plakken. Bij de nieuwe Adventure heeft Honda nu windgeleiders gemonteerd.
Op dit moment rij ik weer met het verhoogde Honda-ruitje en het opzetstukje.

En onlangs heb ik de ruitversteviging uit Zweden gemonteerd. En die kan ik iedereen aanraden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 21:42 #1175 door xrvtuur
Maar rij je ook zo rond met die ducktape?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 21:48 #1176 door V-Twin
De wind deflectors zijn zowel voor de gewone als voor de Adventure Sports een accessoire en gewoon te bestellen bij de dealer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 22:12 - 18 mei 2018 22:15 #1177 door Rienold

Maar rij je ook zo rond met die ducktape?


Ja, zo reed ik vorig jaar in de vakantie naar Spanje vv. Maar het is geen gezicht natuurlijk.

V-twin: de nieuwe ATAdv heeft bevestigingspunten, maar de gewone  AT niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2018 22:34 #1178 door xrvtuur

Ja, zo reed ik vorig jaar in de vakantie naar Spanje vv. Maar het is geen gezicht natuurlijk.


Tja dan moet je toch wel heel veel last van de wind hebben, je kan natuurlijk door blijven gaan met ducktape en op den duur noem je het dan een auto en zit je volledig uit de wind en droog ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2018 17:18 #1179 door Pronto
Vanmiddag toch even naar de 190 en ja je voelt de helm trillen.
Voorbij rijden vrachtwagens met 140 gaf niet veel zijlings wind.
Ik las op adv forum dat je met een Batzen schermverstelling nog betere resultaten krijgt. Zal die dan maar eens bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2018 21:48 #1180 door V-Twin

Ik las op adv forum dat je met een Batzen schermverstelling nog betere resultaten krijgt. Zal die dan maar eens bestellen.


Omdat je er nu zelf over begint.
Ik heb vanaf nieuw een Batzen screen adjuster (direct bij ophalen bij de dealer ff er op gezet) maar dacht dat het beter kon. Ik heb met 5 verschillende schermen gereden waaronder 2 verschillende V-Streams. Uiteindelijk merkte ik over het totale bereik een marginaal verschil. De Puig met vario screen geeft hetzelfde effect als het standaard scherm met de Batzen screen adjuster. De beide V-streams waren op hoge snelheid iets stiller maar op lage snelheid juiste weer niet. Maar ja het is allemaal heel persoonlijk zaken die een rol spelen zijn: lengte bovenlichaam, soort motorkleding / leer of all weather / soort-model- merk helm en zelfs de lengte van je armen spelen een rol, zal je zien als je gaat experimenteren met stuurverhogers en natuur last but not least de wind dam aan de voorzijde van de tank.

Groot voordeel van de Batzen is dat je in scherm hoogte kunt varieren. Zo wil ik in de regen maximaal wind op het vizier hebben en maximale beluchting in de helm als je relatief langzaam rijd (onder de 120 km/h).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden