Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

21 mrt 2018 10:46 - 21 mrt 2018 11:09 #1061 door Canis
Gisteren dus testritten gemaakt met AT's.
Ik had nog nooit op een nieuwe AT gereden en heb zelf ook geen AT of TA. Maar ben wel van plan om een nieuwe AT te kopen.

Eerst met onderstaande. Een mooie rode van 2017 met 46 kilometers op de teller. Nieuw dus. Het is de gewone schakelversie.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2018 11:08 #1062 door Canis
Daarna met de Adventure Sports in DCT-uitvoering.
Ik ben 168cm groot/klein. Voor mij is de ADV veel te hoog. Een verlaagd zadel opgezet maar dan is die nog te hoog voor een veilige handeling in niet vlakke vaste en droge ondergrond bij stilstand of manoeuvreren.
Wel een zalige motor om mee te rijden. En werkelijk O ZO MOOI!!! Een goede reismotor.

Het was een zonnige dag. Toch was de afleesbaarheid van het dashboard heel goed. Zeker het oude model vond ik beter dan het nieuwe. Rechtstaand was het nieuwe beter afleesbaar. Zal misschien allemaal te maken hebben dat het onder een andere hoek is geplaatst. En dan weer hoe groot je bent.
DCT is wennen. Soms verrast het wel, zeker in onverhard aan lage snelheid bij maneuvers. Maar misschien niet de goede setting gekozen. Ik had de DCT ook soepeler verwacht bij lagere snelheden. Maar ook hier: moet er waarschijnlijk mee leren rijden.
Waar ik me erg aan stoorde was de jiffy. Konden ze daar nu geen stangetje aan lassen? Die poot is moeilijk te vinden en stroef uit te klappen. Zowel uit als in.

Ik weet nog steeds niet welke ik zou kopen. De DCT of de gewone. Rijden doen ze beiden zalig en de schakelversie schakelt zeer soepel.

Onderweg ook nog een foto gemaakt van de DCT ADV met verlaagd zadel:

Bijlagen:

21 mrt 2018 11:49 #1063 door Zeegie

Daarna met de Adventure Sports in DCT-uitvoering.
Ik ben 168cm groot/klein. Voor mij is de ADV veel te hoog. Een verlaagd zadel opgezet maar dan is die nog te hoog voor een veilige handeling in niet vlakke vaste en droge ondergrond bij stilstand of manoeuvreren.
Wel een zalige motor om mee te rijden. En werkelijk O ZO MOOI!!! Een goede reismotor.

Het was een zonnige dag. Toch was de afleesbaarheid van het dashboard heel goed. Zeker het oude model vond ik beter dan het nieuwe. Rechtstaand was het nieuwe beter afleesbaar. Zal misschien allemaal te maken hebben dat het onder een andere hoek is geplaatst. En dan weer hoe groot je bent.
DCT is wennen. Soms verrast het wel, zeker in onverhard aan lage snelheid bij maneuvers. Maar misschien niet de goede setting gekozen. Ik had de DCT ook soepeler verwacht bij lagere snelheden. Maar ook hier: moet er waarschijnlijk mee leren rijden.
Waar ik me erg aan stoorde was de jiffy. Konden ze daar nu geen stangetje aan lassen? Die poot is moeilijk te vinden en stroef uit te klappen. Zowel uit als in.

Ik weet nog steeds niet welke ik zou kopen. De DCT of de gewone. Rijden doen ze beiden zalig en de schakelversie schakelt zeer soepel.

Onderweg ook nog een foto gemaakt van de DCT ADV met verlaagd zadel:

Leuk om te lezen!! Nu kan ik helmaal niet meer wachten!! Ik ben ouderwets dus van de schakel versie, gewoon omdat ik er een beter gevoel over heb.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

21 mrt 2018 16:14 #1064 door Canis
Momenteel heeft DCT mij nog niet kunnen overtuigen, neen.
Ik ben normaal ook niet voor de rijhulpmiddeltjes. Gas, remmen en schakelen. Dat is voor mij genoeg om te motorrijden.
In de garage vonden ze het ook raar dat DCT me niet kon overtuigen.
En om nu een DCT te kopen met de hoop dat ik dit in de toekomst wel beter zal vinden vind ik ook maar niks.
Al die settings/knopjes waar je altijd mee bezig moet zijn.
Bij een fotocamera gebruik ik ook altijd de manuele stand  :))
De richtingaanwijzers gaan ook vanzelf uit. Leuk. Maar soms blijven ze toch wel te lang aan, vind ik. Telkens controleren of ze wel uit zijn hoeft voor mij ook niet. Richtingaanwijzers zelf uitzetten is geen probleem voor mij.

Wanneer ik het systeem volledig onder de knie heb dan vind ik het misschien wel beter, maar momenteel (nog) niet.

Voor de rest niets dan lof hoor over de AT.
Zeer goede zitpositie, goede windgeleiding, rijdt super, goede remmen, enz ...

21 mrt 2018 17:02 #1065 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

14 april ben ik de blije man met een Africa Twin Adventure Sports...
Het mooie artikel van Bram in de Transalper heb ik inmiddels 10 x gelezen! Geweldig!

En ik ben niet jaloers hoor.....
Nee echt niet.....
Serieus, ik ben echt niet jaloers....

...... als ik het maar lang genoeg blijven zeggen dan geloof ik het misschien ook nog ......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

21 mrt 2018 17:08 #1066 door Canis
De adventure is zeeeeeeeeeer mooi. En rijdt fantastisch.  ;D

21 mrt 2018 19:20 #1067 door Zeegie

En ik ben niet jaloers hoor.....
Nee echt niet.....
Serieus, ik ben echt niet jaloers....

...... als ik het maar lang genoeg blijven zeggen dan geloof ik het misschien ook nog ......

Jij hebt er genoeg staan, heb ik vanmorgen zelf gezien! Groot grondbezitter!

21 mrt 2018 19:22 #1068 door Zeegie

De adventure is zeeeeeeeeeer mooi. En rijdt fantastisch.  ;D

Heb jij er 1 dan? foto's....  :D de dagen gaan te langzaam wwwhhaaa

21 mrt 2018 19:38 #1069 door Canis
Je kan beter even van het forum wegblijven ;D

Nee, ik heb er geen. Ik heb er gisteren zo'n anderhalf uur mee gereden. Zie vorige berichten.
Maar ik ga zeker nog meer testrijden met een DCT. Want ik ben nog niet zeker welke ik wil kopen.

Er naar uitkijken is ook plezant hoor.

21 mrt 2018 19:46 #1070 door Zeegie

Je kan beter even van het forum wegblijven ;D

Nee, ik heb er geen. Ik heb er gisteren zo'n anderhalf uur mee gereden. Zie vorige berichten.
Maar ik ga zeker nog meer testrijden met een DCT. Want ik ben nog niet zeker welke ik wil kopen.

Er naar uitkijken is ook plezant hoor.

ja, had vorige berichten gezien... kwam even op verkeerde been door je enthousiasme ha ha
ik heb alleen een jaar geleden 200 meter met die van Ton de Groot gereden... op een grasveldje ha ha maar dat is het "oude" model of niet Ton  ;)

21 mrt 2018 20:50 #1071 door DDW

ja, had vorige berichten gezien... kwam even op verkeerde been door je enthousiasme ha ha
ik heb alleen een jaar geleden 200 meter met die van Ton de Groot gereden... op een grasveldje ha ha maar dat is het "oude" model of niet Ton  ;)

2-9-2016 om precies te zijn zeger, ook al was het maar 200 meter op het ondertussen blijkbaar oude apparaat, je kon hem daarna niet meer loslaten of stoppen met het onderkwijlen ervan.

Africa twin RD07a 2000.
Bijlagen:

21 mrt 2018 21:12 #1072 door Zeegie

2-9-2016 om precies te zijn zeger, ook al was het maar 200 meter op het ondertussen blijkbaar oude apparaat, je kon hem daarna niet meer loslaten of stoppen met het onderkwijlen ervan.

jjjjjaaaaaaaaaaa dat is tie! Geweldig!

21 mrt 2018 22:41 #1073 door JanO

Enne....waar keek hij naar?

22 mrt 2018 00:11 #1074 door Zeegie

Enne....waar keek hij naar?

Ik keek nergens naar... ligt te kroelen Ha Ha

22 mrt 2018 20:07 #1075 door Tonchi

Whawha....dit is het Echte model Zeger, weet je nog waar je zo op kwijlde....

Maar die van jou is ook Super mooi, maar toch wil ik niet ruilen !!!

CRF1000 Africa Twin tricolor.

22 mrt 2018 20:11 #1076 door Zeegie

Whawha....dit is het Echte model Zeger, weet je nog waar je zo op kwijlde....

Maar die van jou is ook Super mooi, maar toch wil ik niet ruilen !!!

Ha ha Vriend! Ja, zie foto hierboven... Ik wil ook niet ruilen... dus zitten we toch weer op dezelfde bladzijde!

23 mrt 2018 17:02 #1077 door Canis
Nog eentje speciaal voor Zeger:

Bijlagen:

23 mrt 2018 17:48 #1078 door Kliko
Nieuw bij het forum dus maar meteen even voorstellen Kliko ofwel Patrick in het normale leven. Aangestoken door allroad virus in 2008 door aanschaf van XTZ660 tenere. Met deze tenere door Marokko en naar Dakar gereden. Na 5 jaar ingeruild voor een F800gs waarmee we een rondje IJsland gedaan hebben en vanochtend na wederom 5 jaartjes, de BMW ingeruild op een Adventure Sport. Met beetje mazzel staat hij volgende week klaar.

23 mrt 2018 18:40 #1079 door Tonchi

Nieuw bij het forum dus maar meteen even voorstellen Kliko ofwel Patrick in het normale leven. Aangestoken door allroad virus in 2008 door aanschaf van XTZ660 tenere. Met deze tenere door Marokko en naar Dakar gereden. Na 5 jaar ingeruild voor een F800gs waarmee we een rondje IJsland gedaan hebben en vanochtend na wederom 5 jaartjes, de BMW ingeruild op een Adventure Sport. Met beetje mazzel staat hij volgende week klaar.

Gefeliciteerd Patrick en welkom, nu alleen nog ff lid worden...kan je hem showen op het ITT.

Groet Ton.

CRF1000 Africa Twin tricolor.

23 mrt 2018 18:53 #1080 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Welkom hier Kliko  :) En gefeliciteerd met de Adv. Sports  8) Uit Papendrecht toevallig?

EDIT: oh, ik zie het al, staat ook in je profiel  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden