Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

08 feb 2018 10:06 #981 door J-P
Na dik 30.000 km:

Blijven super op spanning, erg goed schoon te houden, en staan ook offroad erg goed hun mannetje.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2018 21:23 #982 door Driver

Na dik 30.000 km:

Blijven super op spanning, erg goed schoon te houden, en staan ook offroad erg goed hun mannetje.


Dank je, kan ik vast gaan sparen...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2018 18:07 #983 door Pronto
De honda was wel bereid om antwoord te geven wat schijnbaar voor Honda Nederland moeilijk is.
De reactie van MP

Het is helaas niet mogelijk om verlengde garantie voor de Honda af te sluiten.
Echter op dit moment pas 2 stuurschakelaars vervangen, nog geen problemen met voorvork gehad.
Je mag langs komen voor controle.

Met vriendelijke groet,

MP Breda

Als de dealers er zo in staan ( zie ook reacties van JP over BenJan ) heb ik er wel vertrouwen in en denk ik dat het voor een groot gedeelte inderdaad een storm in een glas water is.

Nu nog een beetje beter weer eeen gaan met die Afrikaan ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 13:43 #984 door V-Twin
Was mij opvalt in bovenstaande reacties is dat niemand rept over het aanhaalmoment van de onderste kroonplaat als mogelijke oorzaak. Op de ADV site wordt hier ook aan gerefereerd en die zou mogelijk door Honda als te hoog zijn gebruikt en afwijken van het advies van Showa.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 14:12 #985 door PimW
Heb jij het aanhaalmoment van die bouten paraat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 16:14 #986 door V-Twin

Heb jij het aanhaalmoment van die bouten paraat?


Honda schrijft voor in het werkplaatshandboek 25Nm en Showa schijnt een montagevoorschrift voor soortgelijke voorvorken te hebben van 18Nm. Dat kleine beetje meer koppel op die bouten zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 17:34 #987 door kees

Ja denk je?

Dat ding is rond he. Best sterk.

Kayaba zegt voor hun usd boven en onder 20Nm.

Ik zet mijn kroonplaatbouten met minder vast. Maar die verkleuring heb ik gezien op zowel de Showa binnenpoten van een RD07 als op die van een Kayaba usd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 18:45 #988 door JanO

Honda schrijft voor in het werkplaatshandboek 25Nm en Showa schijnt een montagevoorschrift voor soortgelijke voorvorken te hebben van 18Nm. Dat kleine beetje meer koppel op die bouten zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.


Storm in een glas water?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2018 21:50 #989 door V-Twin

Storm in een glas water?


Tijd zal het leren  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2018 19:38 #990 door Wingnut

De honda was wel bereid om antwoord te geven wat schijnbaar voor Honda Nederland moeilijk is.


Verwacht niet teveel van Honda Nederland. Ik rij al 42 Honda en heb al de nodige nieuwe gekocht en door de jaren heen de service en communicatie van Honda Nederland drastisch af zien nemen.

Honda Nederland valt tegenwoordig onder Honda Benelux en wordt aangestuurd vanuit Belgie. De Nederlandse organisatie voor motoren bestaat uit nog slechts 2 personen, 1 account manager voor de dealers en 1 persoon administratieve ondersteuning. Dit heeft de laatste jaren gevolgen gehad voor de verkoop van Honda en het gedaalde marktaandeel (Honda was jarenlang nummer 1). Honda verliest jaar na jaar marktaandeel in Nederland en zal waarschijnlijk dit jaar ingehaald worden door KTM die pas de laatste jaren vol inzet op wegmotoren.

De ondersteuning voor de dealers in minimaal, ook wat betreft garantieaanspraken, wat niet acceptabel is. Een dealer die andere merken verkoopt naast Honda (er zijn maar enkele exclusief dealers) zal bij een klant die geen specifieke voorkeur heeft, tegenwoordig Honda niet zo snel aanbevelen gezien de slechte ordersteuning en commerciele condities.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2018 20:16 #991 door JanO
Honda staat ook niet in Utrecht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2018 16:42 #992 door Yank
Daarom ben ik naar deze exclusieve dealer in België gegaan, heel goed en snel geholpen met de linker schakelaar en kapotte bougie dop.
Dealer in Nederland Waardeloos!!! >:(


www.motorhandel-vleugels.be/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 14:51 - 17 feb 2018 16:04 #993 door V-Twin

Daarom ben ik naar deze exclusieve dealer in België gegaan, heel goed en snel geholpen met de linker schakelaar en kapotte bougie dop.
Dealer in Nederland Waardeloos!!! >:(


Yank zeg je hier nu mee dat je voor een garantieclaim gewoon ook bij een Belgische dealer kan aankloppen of roem je uitsluitend de service van die motorzaak?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 14:54 #994 door V-Twin
Gister zijn de stuurknoppen onder garantie vervangen. Knoppen voelen geheel anders aan bij het bedienen en het inwendige contactvlak wordt nu eerder en langer geraakt. Helaas heeft het even geduurd maar uiteindelijk is het toch weer in orde gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 15:09 #995 door MartinW
Mooi dat het geregeld is Bram. ? Nu zorgeloos km maken ???️?️

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 17:30 #996 door Yank

Yank zeg je hier nu mee dat je voor een garantieclaim gewoon ook bij een Belgische dealer kan aankloppen of roem je uitsluitend de service van die motorzaak?


Jazeker, geen enkel probleem. Als je in het buitenland bent en je hebt je service boekje erbij dan wordt je in de garantie periode ook gewoon geholpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 18:19 #997 door Erwin

Gister zijn de stuurknoppen onder garantie vervangen. Knoppen voelen geheel anders aan bij het bedienen en het inwendige contactvlak wordt nu eerder en langer geraakt. Helaas heeft het even geduurd maar uiteindelijk is het toch weer in orde gekomen.


Mooi dat het opgelost is en anders en beter aanvoelt. 
Hoorde al dat je geweest was.
Vanmiddag na een lekker stukje sturen ook neergezet voor stuurknoppen.
Kreeg Twin bijna niet gestart dus was hard nodig.
Gaan het verschil van de week bekijken.

Africa Twin CRF1000LAD DCT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 18:54 #998 door kees

Misschien kunnen de inmiddels 'well-trained eyes' even op de beurs bij het 2018-model koekeloeren of de diverse inmiddels bekende kinderziektes al zijn weggewerkt in dat model  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 18:55 #999 door MartinW
Honda staat niet op de deelnemerslijst van de Motorbeurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2018 18:57 #1000 door PimW
Zal toch wel eentje op de beurs rondslingeren ??? (TCN stand wellicht?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden