Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

12 nov 2017 23:03 #881 door MartinW

Zegt genoeg denk ik *huilend smiley  :-X

Wat had je verwacht of graag gezien Pim?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 07:24 #882 door PimW
Ik vind het wel jammer dat een steun die duidelijk voor een gps is afknapt, waarna honda roept dat t niet voor een gps bedoelt is.
Nu worden valbeugels accesoire beugels, oftewel geen enkele garantie dat ze je motor beschermen.
Roestende spaken vind ik nogsteeds bijzonder...
En dan is het achterste deel van het subframe plastic??

Ik verwacht echt geen perfecte motor maar heb het gevoel dat honda zelf nieteens echt achter hun product staat? Of de marketing en engineering hebben iets te weinig met elkaar gesproken kwenie.

Ik had meer verwacht ofzo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 08:17 #883 door MartinW
Ik heb weleens het gevoel dat de Honda ingenieurs een mooie en goede motor hebben ontwikkeld, maar dat er voordat deze in productie ging, door de boekhouders op een aantal zaken is beknibbeld.

Wat ik nu ook mis, nu ik ook in het donker rijd, zijn verlichtte knoppen. De schakelaar voor richtingaanwijzers en flippers voor het schakelen (DCT) kan ik op gevoel vinden, maar bijvoorbeeld de claxon en alarmlichten gebruik ik heel sporadisch. Zeker de knop voor de alarmlichten zou eigenlijk gewoon verlicht moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 09:12 #884 door xrvtuur
Verlichte knoppen op je motor? Serieus? Whats next, een make up spiegeltje

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 09:47 #885 door MartinW

Verlichte knoppen op je motor? Serieus? Whats next, een make up spiegeltje

Daar zitten er al 2 van op  ;) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 12:50 #886 door PimW
Kan ik ook carterbescherming gaan maken van 1mm dik, bespaard me een hoop tijd en geld, kan ik hem als extra-rees-lightweight bestempelen (=meer centjus) en dan ergens een disclaimer dat je nergens tegenaan mag rijden ermee.

Maar, ik kan me ook voorstellen dat je niet vrolijk word van al die claims aan je broek (zouden ze met de besparing op de spaken nu nóg goedkoper uit zijn ??? ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 16:22 #887 door kees

Kan ik ook carterbescherming gaan maken (..) en dan ergens een disclaimer dat je nergens tegenaan mag rijden ermee.


Gaan we van een "I'll sue you" naar een "you can't sue me"-cultuur  :D


Over die Adventure-uitvoering, die paar niemandalletjes voor 1500 euro zetten verder niet echt zoden aan de dijk, toch? Ik bedoel, is geen vette package-upgrade richting de stoere True Adventure-Concept waar we eerder over fantaseerden.

Of ik dan, althans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 20:44 #888 door J-P
Ik fantaseerde daar ook van, idd een vette rally uitvoering. Nu is er wel wat verbeterd maar niets wat ik al niet zelf gedaan heb op de ride by wire enb het dashboard na. Ik vind de kleur van de Adv wel mooi trouwens

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2017 14:30 #889 door Hotel 317
Er is toch al een rally uitvoering? Kostte €22.000, scheelt 7 kilo, en twee PK.

Honda schuift de CRF450 naar voren als rallymotor. Wedstrijden winnen was geen ontwerpcriterium van de 1000. De machine is ontworpen om zonder panne kilometers te vreten, ongeacht het wegdek, en zelfs dat wegdek is- afhankelijk van je kennis- optioneel. Net als de 750.

Wees reëel. Een gewicht van een 600cc supersport gaat niet gebeuren. Meer PK's dan kilo's gaat niet gebeuren. Beschermplaten van drie millimeter RVS met het soortelijke gewicht van koolstofvezel gaat niet gebeuren. Africa Queens kan lekker lopen pochen met hun twintig kilo besparing, maar dat is lekker makkelijk als je de katalysator er uit kan rammen en een holle buis als demper gebruikt.

We hebben 1000cc, we hebben 100PK. De GPS-buis is jammer, de spaken zijn jammer. Verder vind ook het gebruik van een LED koplamp niet ideaal (een kapotte spanningsregelaar kost zo ineens €700 meer), en nog wel meer dingen zoals een TPS sensor die niet los te bestellen is....  Deal-breakers? Dat moet je zelf beoordelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2017 18:20 #890 door J-P
Absoluut geen dealbreakers. Ben al dik 50K in mijn sas met de CRF!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2017 10:57 #891 door Yank

Productiehal CRF1000


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2017 11:40 #892 door PimW
Mooi he, witte overalls zodat het meteen opvalt als er ergens in het process iets niet goed loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2017 14:58 - 02 dec 2017 15:03 #893 door V-Twin
En nog meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 06:32 #894 door J-P
Zo, er is al een versteviging voor de navi-ruit-beugel in de voorverkoop. Ik wacht even tot ie in europa te koop komt.

camel-adv.com/collections/honda/products...race-pre-sale-on-now

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2017 21:43 #895 door V-Twin
J_P ik denk dat je dan lang kunt wachten. Het is een ADV Camel product en dat zijn Amerikanen die zover ik weet geen Europees verkoopkanaal hebben. Een gezamenlijke inkoop drukt zowel de shipping als de douane en handelingskosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2017 08:53 #896 door J-P
Camel verkoopt zijn producten in europa via Bumot in Bulgarije. Daar kan je ook de add. Fuel cells bestellen bijvoorbeeld.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2017 22:59 #897 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Robbin en ik hebben het anders opgelost.

De tripmaster zit vast aan de originele "gps" stang en steunt met 2 kleine rubbers op het dashboard. De gps beugel van de batzen steunt weer op de klemmen van de tripmaster, en diezelfde beugel zit ook vast aan het zwakke frame. Dus bijna alle speling en trillingen zijn weg. Als die nou nog breekt zien we wel weer verder.

Bijkomend voordeel is dat de ruit dus ook niet meer naar je toe komt op snelheid.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 12:32 - 15 dec 2017 13:58 #898 door V-Twin
@ J-P, ben jij er met Honda nog uitgekomen met het frame? Werd het als een garantie issue afgehandeld?
Ik voel er wel voor om die beugel uit de VS te laten komen als Honda het zich niet aantrekt als een fabricage probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 12:40 #899 door J-P
Honda trekt het zich niet aan blijkbaar. dus dan maar een brace. Ik zie het een beetje als het probleem rond de versnellingsbak/frame aanhechting bij de 1100GS. ALs je een sprongetje maakte kon je framebevestiging volledig afscheuren van de bak bij de 1100GS. Daarop heeft Touratech een fortuin verdiend met Hard Parts, een beugel die ervoor zorgt dat dat niet meer gebeurt. 5 jaar later kwam BMW met de 1150GS uit waar het probleem was getackled.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 21:48 #900 door JanO

Robbin en ik hebben het anders opgelost.

De tripmaster zit vast aan de originele "gps" stang en steunt met 2 kleine rubbers op het dashboard. De gps beugel van de batzen steunt weer op de klemmen van de tripmaster, en diezelfde beugel zit ook vast aan het zwakke frame. Dus bijna alle speling en trillingen zijn weg. Als die nou nog breekt zien we wel weer verder.

Bijkomend voordeel is dat de ruit dus ook niet meer naar je toe komt op snelheid.


Brengt mij op het idiee om een steuntje te maken, een zijde aan het boutje van bevestiging van de klok naar de ruitsteun. Wordt vervolgd.

Met mopperen kom je niet verder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.172 seconden