Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

30 juli 2017 20:34 #781 door RENO
goed idee !  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2017 20:40 #782 door MartinW
Dat is balen dat de dunne stang achter de ruit bezwijkt door het bevestigen van een GPS.  :( :o De posite van een GPS op deze stang is eigenlijk ideaal, net boven de instrumenten.
Omdat mijn RAM mount steeds weer gaat doorzakken, stond ik op het punt om dan toch maar een BikePenr te kopen, maar als je daarmee de dwarsstang bevestiging om zeep helpt, schiet dat ook niet op  :-\
Misschien dan toch maar een Batzen ruitje met GPS mount?  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2017 20:43 #783 door MartinW
Vandaag (bij ca. 9300 km) toch maar eens nauwkeurig volgens voorschrift oliepeil gecontroleerd. Deze stond maar net iets boven het onderste streepje, dus meteen maar wat olie aangevuld. De eerste motor waarbij ik dat voor een servicebeurt heb moeten doen.
Komt door het nog relatief nieuwe blok?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2017 20:45 #784 door J-P
Het lassen van dat dwarsstangetje kostte geen drol en het zit beter dan ooit. Ik blijf het lekker zo doen. Mijn servicebeurten liggen wat verder uit elkaar (15-30K) en geen olieverbruik.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2017 20:50 #785 door MartinW
Die las ziet er inderdaad stevig uit, dus zal nu wel goed blijven. Het oliepeil houd ik in de gaten, want jij hebt dus geen verbruik.
Bij mij trouwens ook corroderende spaken in het achterwiel, daar komende week ook maar actie op gaan ondernemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2017 21:40 - 13 aug 2017 22:35 #786 door JanO
De mijne heeft 10000km na olie verversen,gepeild geen verbruik

Indien men een steun te zwaar belast,dan breekt deze boven de las

Gaat men deze lassen,dan breekt deze weer boven de nieuwe las

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2017 22:14 #787 door J-P
Als dat weer pas over 40.000 km is hoor je mij niet klagen ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2017 22:36 #788 door JanO
Dat houdt de mens bezig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2017 10:28 #789 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Hieronder een linkje trouwens naar een leuk verhaal van endurofun, zij rijden al een jaar africawin op lekkere omstandigheden!

endurofun.instantmagazine.com/endurofun/...kater#!/redactioneel


de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2017 20:43 #790 door JanO

Dat is balen dat de dunne stang achter de ruit bezwijkt door het bevestigen van een GPS.  :( :o De posite van een GPS op deze stang is eigenlijk ideaal, net boven de instrumenten.
Omdat mijn RAM mount steeds weer gaat doorzakken, stond ik op het punt om dan toch maar een BikePenr te kopen, maar als je daarmee de dwarsstang bevestiging om zeep helpt, schiet dat ook niet op  :-\
Misschien dan toch maar een Batzen ruitje met GPS mount?  ::)


Heb mijn Zumo 590 door middel van 2 aarde klemmen op het pijpje gemonteerd, bijna geen beweging alleen acceleren van 3000 tpm enige beweging zoals ook de standaard ruit
Heb 2 stripjes van ruit bevestiging naar binnenkant kuip ff snel gemaakt
Vandaag gereden resultaat verbluffend, zowel de Zumo als de ruit muis stil

Ga nu een paar nette strips maken ( oude strips zijn dan beschikbaar om te proberen)

Ga de Zumo ook nog hoger monteren


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2017 21:16 #791 door MartinW

Hieronder een linkje trouwens naar een leuk verhaal van endurofun, zij rijden al een jaar africawin op lekkere omstandigheden!

endurofun.instantmagazine.com/endurofun/...kater#!/redactioneel

Leuk stuk om te lezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2017 21:19 #792 door MartinW
Lekker creatief bezig JanO!  :)
Maar je maakt dus wel gebruik van de dunne dwarsstang. Misschien wordt deze op jouw manier wel minder zwaar belast, doordat een hefboom van een gps steun ontbreekt.

Ik twijfel nu om een Batzen screen met GPS mount te bestellen. Ben alleen benieuwd of het daarbij mogelijk is om mijn TomTom Rider 400 daarop in de vertikale stand te kunnen gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2017 22:19 #793 door JanO
Martin W

Batzen gebruikt volgens nog steeds de Honda ruitsteun
Niet het dunne buisje gaat kapot, het hoeklijntje wat naar beneden loopt en aldaar op de dwars verbindinig scheurt
Woon onder de rook van A,foort , kom eventueel langs ,kun je probeelse strips gebruiken en tevens de verticale stand bekijken indien
Dit ga ik ook bekijken,als het omhoog brengen van de Zumo succesvol is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2017 22:29 #794 door MartinW
Volgens mij wordt bij Batzen de gps steun aan hun frame gemaakt.
Deze wordt aan de 4 originele bevestigingen van de ruit vast gemaakt.
Maar ik ben wel in om een probeersel van je te testen  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2017 00:01 #795 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
De Bätzen is in 2 delen, 2 dwars stangen zeg maar. Het gps gedeelte hangt wel in de bovenste ruit rubbers.

Ik heb trouwens al berichten voorbij zien komen bij mensen waar het framepje brak zonder dat ze een gps hadden en met standaard ruit. Dus het is sowieso een puntje van aandacht, wat je ook doet.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2017 05:22 #796 door PimW
Is dat gps steun stangetje gedeelte te demonteren of moet dan het hele voorste subframe eraf?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2017 07:09 #797 door MartinW

De Bätzen is in 2 delen, 2 dwars stangen zeg maar. Het gps gedeelte hangt wel in de bovenste ruit rubbers.

Ik heb trouwens al berichten voorbij zien komen bij mensen waar het framepje brak zonder dat ze een gps hadden en met standaard ruit. Dus het is sowieso een puntje van aandacht, wat je ook doet.

Dat is dus echt een zwak punt blijkbaar.  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2017 08:48 #798 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Is dat gps steun stangetje gedeelte te demonteren of moet dan het hele voorste subframe eraf?


Het stangetje ansich is niet demonteerbaar. (tenzij je hem doorslijpt :p)

Of het hele frame 1 geheel is durf ik niet te zeggen, veel plastic dus moeilijk te zien.
Hopelijk komt mijn tripmaster binnenkort terug, dan moet hij toch weer uit elkaar, zal dan wat beter kijken.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2017 10:18 #799 door PimW

Het stangetje ansich is niet demonteerbaar. (tenzij je hem doorslijpt :p)

Of het hele frame 1 geheel is durf ik niet te zeggen, veel plastic dus moeilijk te zien.
Hopelijk komt mijn tripmaster binnenkort terug, dan moet hij toch weer uit elkaar, zal dan wat beter kijken.


Slijpen is blijkbaar nieteens nodig  8)

Mocht het nou een deelbaar frame zijn dan is het misschien makkelijk om dat los te nemen en te verstevigen of een nieuw frame te verzinnen dat wat beter ondersteund is en minder overhangende stukken heeft. Altijd nieuwsgierig hier  ;D  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2017 21:56 #800 door JanO
Hierbij een foto  van de ruitsteun

Mijn AT heeft 20dkm gelopen,de latsts 10 dkm met een wiebelende Zumo 590

Heb de steun gekontrolleerd met vergrootglas  bij de hoeklijntje  waar deze op de pijp gelast is. Kon niets ontdekken ook niet op verf!!

De verdere testen van Zumo bevestigen wordt vervolgd

Heb tevens de onderste rubberen moer voor de ruitbevesting vast geplakt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.267 seconden