Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

18 okt 2017 12:52 #861 door Canis
Aha, de reddende engel, die me gaat doen besluiten om een nieuwe AT te kopen. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 12:56 #862 door J-P
Als het daarvan af moet hangen kan je beter een andere motor kopen hoor ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 13:00 #863 door Canis
;D
Welke dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 15:06 #864 door J-P
Een KTM of BMW, weet je zeker dat er wat stuk gaat ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 15:10 #865 door Canis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 18:08 #866 door Edxrv

grofstoffelijk

Geweldig  Bommeliaans op het forum
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2017 15:08 #867 door Hotel 317
Er gaan geruchten over een facelift of speciale uitvoering voor de CRF1000, om het dertigjarig bestaan van de Twin te vieren: De CRF1000LB.

Bron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 20:30 #868 door PimW
Zie ik iets over het hoofd, of had Honda vrij eenvoudig een driehoeksconstructie kunnen maken tussen de montageplaat van de tellerpartij en dat befaamde stangetje-wat-dus-eigenlijk-niet-bedoelt-is-voor-je-gps-maar-wel-verdomd-toevallig-precies-op-de-juiste-plek-zit?

Of moet daar iets tussendoor lopen ofzo? Zie rood in onderstaand prachtig paint schetsje  8)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 20:35 #869 door J-P
Daar wordt de tellerunit op gemonteerd en loopt de bekabeling tussen.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 20:40 - 05 nov 2017 20:49 #870 door PimW
Ja precies maar is er geen mogelijkheid om die twee te verbinden? Ik heb ffies zitten googlen maar ik kan niet uitvinden of daar iets tussendoor moet. Volgen mij niet.

Ik zie al hoe dat zit, er komt een stuk plastic (hoop plastic aan de voorkant btw :-X) tussen. Maar dan nog hadden ze dat makkelijk steviger kunnen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 21:36 #871 door Ceetje
Ach, ze moesten ergens op besparen. Anders zou die nog duurder worden.  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2017 20:54 #872 door sneekie
en daar is hij dan de adventure sports uitvoering grotere tank ,langere veerwegen  :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2017 20:57 #873 door sneekie
en nog een plaatje ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2017 23:17 #874 door Canis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2017 23:27 #875 door Canis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2017 15:47 #876 door MartinW
Mijn motor heeft gisteren zijn 12000 km beurt (bij 14000 km) gehad. Daarbij zijn de wielen met het "spaken corrosie" probleem onder garantie vervangen door nieuwe exemplaren.
De laatste weken had ik (waarschijnlijk doordat het kouder is) ook last dat de schakelaar van de richtingaanwijzers niet altijd automatisch terug naar neutraal stand wilde. Dit zal ook worden geclaimd bij Honda.
Verder valt er weinig aan toe te voegen, zelfs de ketting hoefde niet gesteld te worden. Ik gebruik vanaf het begin wel een OSCO smeersysteem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2017 15:52 #877 door MartinW
In de Motoplus nr. 22 staat ook een stukje over de 2018 versie van de CRF1000L.
De 2018 Africa Twin zal ride-by-wire krijgen, waardoor verschillende rijmodi beschikbaar komen. (Bij mij zitten de rijmodi gewoon in mijn rechter pols gegoten  ;) ;D) Ik neem aan dat dat wel de weg naar cruise-control openzet, dat lijkt me op lange snelweg etappes dan weer wel fijn.
Over een grotere tankinhoud staat niets vermeld, wel dat de AT een lichtere lithium-ion accu krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2017 21:23 #878 door Wingnut
In 2018 zal er naast de standaard AT ook een versie zijn Adventure Sports, die als extra een grotere tank (+5 liter), hoger scherm, grotere carterbeschermer en valbeugels met verstralers krijgt. Ook zal de veerweg en dus ook de zit hoger zijn.

[youtube]cfGBuwBHGi4[/youtube]

Ik was afgelopen week op de EICMA beurs in Milaan en zowel de standaard AT als de AT adventure sports zien er beide goed uit. Het nieuwe display (zoals bij de Honda ADV) is werkelijk duidelijker ingedeeld en beter leesbaar. Cruise control zit er echter niet op, wat wel mogelijk zou moeten zijn met ride by wire (een gemiste kans van Honda).

In Italie vanaf februari leverbaar en de prijzen in Italie waren nog niet bekend tijdens de beurs, maar de Adventure Sports zou zo'n 1500 Euro duurder zijn dan de standaard versie. Voor Nederland zal dit nog iets meer zijn vanwege de BPM.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2017 22:12 #879 door V-Twin

In 2018 zal er naast de standaard AT ........en valbeugels met verstralers krijgt. ........


Honda spreekt zelf inmiddels al enige tijd niet meer over valbeugels maar accessoire beugels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2017 22:16 #880 door PimW
Zegt genoeg denk ik *huilend smiley  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden