Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

31 dec 2017 15:55 #901 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Die ADV camel brace zal best werken, maar hun slogan zou kunnen zijn: "Lelijker kunnen we het niet maken" ;D ;D
Je zou verwachten dat een versteviging helemaal onderaan in de kuip zou voldoen, om het "verwachte breekpunt" heen als het ware, dat buisje zelf breekt blijkbaar toch niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2018 14:00 #902 door J-P
Dat is moeilijk te realiseren want weinig ruimte. Lelijk of niet, function before style wat mij betreft.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

02 jan 2018 09:06 - 02 jan 2018 09:13 #903 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Dat is moeilijk te realiseren want weinig ruimte. Lelijk of niet, function before style wat mij betreft.

Ik ben zelf niet zo knap dus dat moet de motor wel compenseren  8)

Ik vind die beugels van die Roemeen nog wel een beetje gaan maar waar bevestigt hij nou de onderkant aan, is niet duidelijk te zien op de foto. Verder denk ik dat ik als gemiddelde hobbyrijder niet zo snel dat subframe scheur als jij die de motor professioneel gebruikt. Dus heb ik toch de Zumo op het stangetje gemonteerd met de korte BikePenR klem.

En ik moet zeggen de GPS zo hoog maakt het een stuk minder gevaarlijk voor je gevoel om ff te kijken want je houdt toch min of meer ook je ogen op de weg.

02 jan 2018 09:59 #904 door J-P
Die roemeense beugels zouden hier vandaag of morgen aan moeten komen. Idd, de gps zo veel mogelijk in het zicht houden.

02 jan 2018 10:10 - 02 jan 2018 14:29 #905 door PimW
Aan de onderzijde schroeft hij ze volgens mij aan de centrale buis van het subframe.

Ik zou ook niet snel een mooier alternatief kunnen verzinnen hoor, de kappen zijn dusdanig vormgegeven dat je het kleine stukje ruimte waar het uiteindelijk om gaat niet zomaar kunt overbruggen. In feite heeft het frame nu al bijna een heel mooi gesloten driehoeksverbinding...

Als ik de constructie inschat denk ik niet dat je heel gek hoeft te doen om het te breken. Genoeg kms maken en misschien op wat slechtere wegen met een gps en je komt al een heel eind.

02 jan 2018 14:17 #906 door bassertoon

Aan de onderzijde schroeft hij ze volgens mij aan de centrale buis van het subframe.

Ik zou ook niet snel een mooier alternatief kunnen verzinnen hoor, de kappen zijn dusdanig vormgegeven dat je het kleine stukje ruimte waar het uiteindelijk om gaat niet zomaar kunt overbruggen. In feite heeft het frame nu al bijna een heel mooi gesloten driehoeksverbinding...

Als ik de constructie inschat denk ik niet dat je heel gek hoeft te doen om het te doen breken. Genoeg kms maken en misschien op wat slechtere wegen met een gps en je komt al een heel eind.

Nou ik ga mijn best doen om het stuk te krijgen  >:D heb net een mooi stukje langs het Markermeer gedaan en zoveel mogelijk verkeersdrempels "getest" om te proberen de achterveer/demping naar wens te krijgen.

Maar ik zag jouw Paintbrush schets ergens in dit topic van dat subframe en aan zo iets zat ik ook te denken.
Ik ken nog wel iemand die zelf uit buisjes ooit een heel mooi rekje voor zijn VTR 1000 SP2 gemaakt heeft dus die zal ik eens vragen of hij nog ideeën heeft.

02 jan 2018 14:31 #907 door PimW
Jij hebt die brommer staan, ga eens kijken of je zonder aanpassingen van je kappen dat stukje kunt overbruggen? Dan zou je de versteviging daarin kunnen verwerken.

Ik kwam mbv youtube tot de conclusie dat er een kap langs/door moet waardoor je uiteindelijk weer uitkomt op de eerder genoemde oplossingen.
Maar is lastig te zien vanaf een computerscherm.

02 jan 2018 15:02 #908 door JanO
Heb  nu steuntjes gemaakt vanaf bout bevesting klok naar ruitsteun,de plastickap bedekt de steunen( zoals Pim voorstelde)
30dkm gereden met Z590 op pijpje ruitsteun,de zwakke plekken gekontrolleerd met de loep:niets te zien zelfs aan de lak niets
Heb nog niet gereden
Bijlagen:

02 jan 2018 15:39 #909 door PimW
Heb je dan gaatjes geboord waar die blauwe klodder nu zit? Volgens mij is dat een prima oplossing, maar hoe zit dat met het monteren vna de kappen?

Voor nog een beetje extra stijfheid zou je het één onderdeel kunnen maken dat achter de tellerpartij schroeft en aan beide vertical steuntjes vastzit.

02 jan 2018 16:51 #910 door L Coudert
NCCR uit Zweden levert ook een steun voor je GPS, zie de volgende link:
ebutik.nccr.se/nccr-hard-parts-3/africa-...rkung-scheibenhalter
Vlak voor Nieuwjaar heb ik daar een besteld en zal t.z.t. wel een foto plaatsen.
Met vriendelijke groeten L Coudert.

02 jan 2018 18:54 #911 door Yank
Dat ziet er niet verkeerd uit!! :)  professioneel gemaakt en de prijs is dan redelijk.

02 jan 2018 20:45 #912 door V-Twin
Direct maar even die beugel in Zweden bestelt. De verzendkosten was wel even slikken maar goed zelf halen is nog duurder.
Kreeg na de betaling via PayPal direct een mailtje van de eigenaar Jens Krüper van NCCR dat de verzendkosten abusievelijk niet goed waren gegaan en dat een een refund kreeg van €40.
Uiteindelijk komt de beugel voor een tijdelijke prijs incl verzendkosten voor €101,50 naar Nederland.

02 jan 2018 20:52 #913 door J-P
Die roemeense komt voor 54 euro naar NL. Hoe dan ook, ons maken ze het kopframe niet meer krom ;-)

02 jan 2018 21:23 #914 door V-Twin

Die roemeense komt voor 54 euro naar NL. Hoe dan ook, ons maken ze het kopframe niet meer krom ;-)

Zo is dat  ;D. Die modificatie waar jij het over had, had dat betrekking op die grofstoffelijke klemmen? De vorm van de beugel is verder wel fraai maar de bevestiging  :-\ zag ik niet zo zitten vandaar.

04 jan 2018 10:46 - 04 jan 2018 10:50 #915 door J-P
De brace is binnen, ziet er goed uit.

Bijlagen:

04 jan 2018 14:19 #916 door bassertoon
Dit is toch de Roemeense voor €54,=. Ziet er zeker goed uit.
En wat een grappige handleiding met zelfs een advies om de moeren van de ruitbevestiging vast te lijmen 8)
Waar kun je deze in Europa nou precies bestellen?

04 jan 2018 14:46 #917 door Canis
Mooi. JP mag hem uittesten :)

Even een vraagje (Ik heb zelf (nog) geen AT, dus ...): Die 2 gaten zitten die daar standaard onderaan in dat frame? Waarvoor?

04 jan 2018 17:23 #918 door J-P
Als ik het goed heb koplampbevestiging.
Beugel is bij deze persoon te bestellen:
m.facebook.com/groups/1836891839865197?v...&id=2066873260200386

04 jan 2018 23:10 #919 door V-Twin
Zo J-P ziet er fraai uit en nu inderdaad en wat subtielere montage aan het gewei.
Ben ik net weer net te snel geweest met bestellen  :o ::) :-X

05 jan 2018 13:53 - 05 jan 2018 14:03 #920 door J-P

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden