Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

06 jan 2018 10:07 #921 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Als ik het goed heb koplampbevestiging.
Beugel is bij deze persoon te bestellen:
m.facebook.com/groups/1836891839865197?v...&id=2066873260200386

Dat ziet er goed uit, deze zal ook wel werken met een batzen denk ik.
Heeft Honda het probleem eigenlijk opgelost op de 2018 versie?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2018 10:38 #922 door V-Twin

Dat ziet er goed uit, deze zal ook wel werken met een batzen denk ik.
Heeft Honda het probleem eigenlijk opgelost op de 2018 versie?

J-P heeft ook een Batzen. Ik heb een vrij uitgebreid overzicht van alle aanpassingen voor het 2018 model maar een versterking of aanpassing van het gewei wordt niet vermeld.

06 jan 2018 11:45 #923 door J-P
Ik denk niet dat het verbeterd is inderdaad. Maar goed, kopframe kost 149,- het vervangen ervan was ik 3 uur aan kwijt en behoorlijk wat koffie en een brace kost tussen de 50 en 100 euro. Als ik dit afzet tegen de zaken die ik met diverse BMW`s heb meegemaakt dan lach ik me rot. Als ik kijk naar mijn oude 1100GS moest ik speciale touratech hard parts kopen om te zorgen dat het frame niet van de versnellingsbak afscheurde bij een sprongetje. Dat hadden ze bij de 1150GS daarna wel opgelost...

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

07 jan 2018 20:38 #924 door MartinW

Gave rallye kit!

Ziet er hard-core en degelijk uit.
Toch vind ik dat de originele CRF nog steeds één van de mooiste snuitjes in motorland heeft :D

07 jan 2018 20:53 #925 door Acy
Waar ik me het meeste over verbaas , waar zijn die enorme passagiers handvatten gebleven? Volgens mij maakt dit deel uit van het achter frame , maar misschien vergis ik me. Ziet er in ieder geval een stuk beter uit zonder die lompe dingen!!
Voor de rest een heel vet ding 8)

Grace under Persure

07 jan 2018 20:54 #926 door Acy
By the way , de facebook link van J-P werkt niet bij mij...

Grace under Persure

08 jan 2018 11:28 #927 door Digime

By the way , de facebook link van J-P werkt niet bij mij...

waarschijnlijk geen lid van de betreffende groep. (werkt hier wel)
Hij is momenteel ook uitverkocht.
hij wacht even op feedback (1/2 weken) daarna word de 2e batch gemaakt.

Ik heb er al 2 in bestelling staan (mezelf en maatje) misschien kan een groepsinkoop interessant zijn?

09 jan 2018 22:35 #928 door JanO
Heeft iemand ervaring met een ander budyseat?

11 jan 2018 21:39 #929 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Gaat het rempedaal eigenlijk krom als hij op de rechterzijkant valt? Bij de BMW in elk geval wel.
Daar zijn toch ook "inklapbare" uitvoeringen van te koop. Schakelpookje klapt wel in als het goed is.

En ik las iets over afbreken van de bevestiging van een voetsteun aan de framekant van het scharnier, hoe los je dat op in de middle of nowhere......

12 jan 2018 09:14 #930 door J-P
Er zijn braces voor te koop van Camel, voor die voetsteun. Ik moet eerlijk zeggen, heb `m al een paar keer offroad neergelegd maar mijn bashplate (bumot), valbeugels (Outback Motortek) en kofferrek (bumot) zijn echt fantastisch

12 jan 2018 09:20 #931 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Iemand hier die voorruit brace al gemonteerd? Helpt het echt?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

12 jan 2018 09:28 #932 door J-P
Of het op termijn helpt, ik denk het wel, veel minder geklapper van de voorkant. Ik heb er vertrouwen in

12 jan 2018 09:54 #933 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ik heb nog niks voor de navigatiesteun maar ik denk dat ik minstens 5 jaar verder ben voor ik mijn motor net zo mishandeld heb als J-P in 1 seizoen 8)
Ik heb de "korte" navigatiesteun van BikePenR met een Zumo 395 en hij trilt bij geen enkel toerental of wegdek op het oog.

Voor het rempedaal heb ik ook geen brace maar ik heb ook geen kofferrek, dan zou de motor dus op de valbeugel en/of stuur en/of passagiersvoetsteun terecht komen denk ik. Ik heb wel H&B beugels om de originele handkappen heen + Outback Motortek valbeugels.

20 jan 2018 18:26 #934 door Erwin
Vandaag mooie dag om stukje te rijden.
Twin uit de garage gehaald en wilde starten maar..... deed niets.
Wel op druppellader gehad, alles branden maar maar geen heerlijk ronkend geluid.
Sleutel opnieuw erin en eruit, startknop op dodemans Stand en weer terug en jahoor wat een heerlijk geluid
geeft mijn Twin toch ;).
Meteen maar even langs Co mijn dealer gereden. Super druk daar en dat op dit jaar getij.
Co herkende meteen het probleem.
Het zit in de schakelaar, gaat meteen een nieuwe bestellen.
Als die binnen is wordt deze erop gemaakt en moet het verholpen zijn.
Meer mensen dit probleem gehad?

Africa Twin CRF1000LAD DCT

21 jan 2018 09:25 #935 door Yank
Ik zelf nog niet, maar heb het wel al vaker gelezen op het Duits forum. Is iets om in de gaten te houden voor dat de garantietermijn vervalt! Heb wel al een niet goed oppakkende motor gehad en dat bleek een kapotte middelste bougie dop. Schijnt ook al vaker voor te zijn voor gekomen. Verder 17000 km probleemloos in alle weersomstandigheden gereden.

21 jan 2018 10:35 #936 door J-P
Ik heb hier nu 52000 op de teller. Ik heb in september mijn binnenpoten onder garantie laten vervangen, die begonnen een vreemde verkleuring te vertonen. Waarschijnlijk ligt dat aan de buitenpoten als ik Adv. rider forum kijk. In dat geval moet ik nog eens garantie claimen. Ik heb met de knoppen helemaal geen problemen gehad maar mijn motor staat altijd binnen, zowel thuis als tijdens bochtenstages. Normaal koop ik nooit gelijk het nieuwe model (sterker nog, dit is de eerste nieuwe motor die ik zelf gekocht heb) maar ik heb wel het idee dat ik beter had gewacht op de 2018 adventure ;-) Noettegenstaande ben ik erg blij met deze motor en gaat ie nog 3,5 jaar mee moeten.

21 jan 2018 15:21 #937 door V-Twin

Sleutel opnieuw erin en eruit, startknop op dodemans Stand en weer terug en jahoor wat een heerlijk geluid
geeft mijn Twin toch ;).
Meteen maar even langs Co mijn dealer gereden. Super druk daar en dat op dit jaar getij.
Co herkende meteen het probleem.

Het heeft mij even wat tijd gekost om Co te overtuigen van het probleem omdat hij op zijn beurt werd afgepoeierd bij een Honda dealer via wie de garantie verloopt. Die voor mij staat al weken in bestelling inmiddels, L en R, terwijl Ten Cate het binnen een week weet te regelen voor Martin W.

21 jan 2018 15:29 #938 door JanO
Honda heeft nachtlevering: voor 15.00 door dealer besteld,de volgende ochtend op de mat,mits voorraadig bij C M van Honda. Via andere kanalen : 1 a 2 weken

21 jan 2018 15:36 #939 door PimW
Bel Bakker in Zaandam eens hoelang zij ervoor nodig hebben? Was altijd voor de lunch besteld morgen in huis oid, voor alle Honda delen.

Denk dat de bestelling ergens blijft liggen...

21 jan 2018 17:05 #940 door J-P
Bij benjan in ridderkerk ook zo gepiept!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.208 seconden