Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

10 okt 2017 16:28 #841 door nr 52
Thanks Headless Horseman , de grijns is nog niet van mijn gezicht geweest. ;D Sterker nog, ik ga elke ochtend met veel plezier weer naar mijn werk. Alleen als ik dan weer ben..... :(
Dit is echt een prima mix tussen de wendbaarheid van de TA en de power van de Varadero.
Wel oppassen dat je niet zomaar je rijbewijs kwijtraakt. C:-) Een beetje gas en je vliegt over de weg.  >:D

Maar goed, ik lees dat de veiligste manier is om je navi op het stuur te monteren en niet op de meest mooie en logische plek. ::)
Tenzij je beugeltjes monteerd tussen je scherm en je kuip zodat het geheel steviger wordt. Daar moet ik nog even over nadenken.
Fijn dat we weer met z'n allen meedenken

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2017 18:18 #842 door PimW

Deze carterbak voor de nieuwe AT kwam voorbij.... (Pim??). Wat een ding!


Bij de nieuwe twin moet je eigenlijk wel iets van beugels hebben om bij een valpartijtje niet meteen je carter aan diggelen te hebben ofniet?

Ziet er wel fancy uit maar zouden die aluminium buizen sterk genoeg zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 14:10 #843 door J-P
Een slimme roemeen heeft net deze beugels gemaakt voor zijn eigen twin, dus nog geen massale productie.


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 15:24 #844 door JanO
Zit goed uit

Tekening met maten vragen en je vriendenkring laten maken of zelf ,als de mogelijkheden heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 15:36 #845 door J-P
Zelf doe ik niets, ik wacht gewoon lekker tot ie ze uitbesteed en dan honoreer ik zijn creative mind met een financiele compensatie ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2017 16:19 #846 door nr 52
Dat ziet er inderddaad netjes uit. Ook geen standaard voorruit zie ik.
Nog maar even met de atlas rijden  ::)

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2017 17:49 #847 door Anja64
mijn TomTom zit zo op het stuur,manlief heeft dit geknutseld,voor 10 euro klaar ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2017 17:55 #848 door Canis
Die zit toch ook op de ruitbeugel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:10 #849 door V-Twin
@JP
Goed bedacht door die Roemeen maar wel een beetje grofstoffelijk. Hopelijk is dit een pré productiemodel en wordt de definitieve wat verfijnder uitgevoerd. Zou inderdaad mooi zijn als het breder beschikbaar komt en anders moeten we een petitie opstellen voor Pim  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:23 #850 door J-P
Dat moet dan niet te lang duren, volgend jaar staan er weer een paar offroad vakanties op de planning en dan krijgt het frame serieus op z`n donder.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:33 #851 door V-Twin
Heb jij contact met die Roemeen? Als dat zo is zou je natuurlijk voorzichtig eens kunnen ........ ::) :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:36 #852 door J-P
Ik ken `m via feestboek. Hij is nog bezig met dit model te upgraden en dan gaat ie eens met vriendjes praten over serieproduktie.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:37 #853 door nr 52
Afgeelopen zaterdag even de At uitgeprobeert tot mijn grenzen. Dat zijn dus niet die van de motor  :P
Bij het wegrijden eerst even ca 1000 HD motoren laten voorgaan. Meerijden tussen de hels angels met TCN op mijn rug leek me niet helemaal gepast :-X
Wat een souplesse zit er in dit apparaat zeg, je zit zo op het achterwiel ( tractie control uit) en ook het betere gooi en en smijtwerk wordt gewaardeerd.
Wel nog even iets wat mij is opgevallen: de zgn running lights. Je weet wel, vroeger was dat verboden C:-) en nu zit het er op en straks is het verplicht ::). Het vreemde is dat de richting aanwijzers voorop als running lights zijn ingeschakeld en achter branden ze niet :o. Hoort dit of heeft een andere TA berijder wel running lighs an de achterkant?

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:44 #854 door Canis
"running lights " (ik moet er al bijna van kotsen als ik het uitspreek) werken toch ook alleen aan de voorkant. Niet?
Is dit niet dezelfde onzin ald "dagrijlampen" bij auto's? Die branden toch ook alleen vooraan, en zelfs meer dan alleen overdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:46 #855 door nr 52
Wordt je van voren beter gezien, rijden ze je van achter aan. Vandaar de vraag.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 10:49 #856 door Canis
Ik begrijp je wel.
Maar als dit hetzelfde is als de "dagrijverlichting" bij auto's dan is het dus alleen vooraan.
Maar zet gewoon je licht aan. Dat is toch simpel.
Door het ook overdag aanzetten van de autolampen vallen motorfietsen uiteraard nog minder op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 11:31 #857 door Cas
Veel aanrijdingen waarbij een motorfiets is betrokken gebeuren doordat een tegemoetkomende auto voor de motorfiets langs linksaf slaat en de motorfiets over het hoofd ziet. Hetzelfde met weggebruikers die een kruising oprijden en een motorrijder over het hoofd zien. Door gebruik te maken van extra verlichting ben je als motorrijder veel beter zichtbaar, kijk maar eens naar een tegemoetkomende motor die extra verlichting voert, die zie je al van een grote afstand aankomen. Voert die motorrijder geen extra verlichting dan is het op die afstand vaak niet te zien of het een motor of een bromfiets is.
Wat betreft achterop aanrijdingen, vaak niet te voorkomen, maar veel afstand bewaren tot je voorligger zodat je zelf niet hard hoeft te remmen helpt enorm. Je kunt nooit teveel afstand bewaren, wel te weinig en dat is altijd gevaarlijk.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 11:39 #858 door Canis
uiteraard, en daar kan ik nog veel aan toevoegen maar dan gaan we meer off-topic denk ik.

Het ging over de vraag van nr52 i.v.m. de "running lights". Dat het hoort dat ze alleen aan de voorkant branden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 12:39 #859 door PimW

@JP
Goed bedacht door die Roemeen maar wel een beetje grofstoffelijk. Hopelijk is dit een pré productiemodel en wordt de definitieve wat verfijnder uitgevoerd. Zou inderdaad mooi zijn als het breder beschikbaar komt en anders moeten we een petitie opstellen voor Pim  8)


Ik wil wel een compleet nieuwe voorbouw ontwerpen?  8) Afhankelijk van de Roemeense uitbesteding misschien zelfs de moeite waard.
Moet toch iemand nog ergens een gescheurd subframe hebben liggen?  :angel:

Ben een beetje terughoudend met andermans (lees: enthousiastelingen zonder dik budget) R&D kopieeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2017 12:44 #860 door J-P
Ik heb het gescheurde frame hier, wat is je adres ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden