Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

17 feb 2018 21:24 #1001 door V-Twin

Misschien kunnen de inmiddels 'well-trained eyes' even op de beurs bij het 2018-model koekeloeren of de diverse inmiddels bekende kinderziektes al zijn weggewerkt in dat model  ::)


Hi Harm ik leg op dit moment de laatste hand aan alle aanpassingen 2018 modellen voor in de Transalper  >:D
Ik zal eens kijken of ik je email adres nog ergens heb  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2018 11:10 #1002 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ten Kate en Goedhart hebben hem iig al in de showroom staan.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2018 21:27 #1003 door Hotel 317

Honda schrijft voor in het werkplaatshandboek 25Nm en Showa schijnt een montagevoorschrift voor soortgelijke voorvorken te hebben van 18Nm. Dat kleine beetje meer koppel op die bouten zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.


Ik kan mij voorstellen dat kroonplaten met meer of minder "vlees" of een andere alu legering, andere aanhaalkoppels hanteren. Ik weet dat KTM en hugsvarna ook ongemakkelijk lage waardes (acht tot tien nm) hanteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 10:38 #1004 door robbing
Tijdje terug de kuipruit steun ontvangen van Nccr.se

Erg tevreden over het resultaat. Past i.s.m. met Batzen


Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 12:52 #1005 door JanO
Ziet totaal solide uit
Ga je Baetzen steun met div. apparaaten op de orginele ruitsteun monteren,dan kun je op je vingers natellen ,dat het kapot gaat!! Al blijf je op asfalt rijden
Heb op AT de ruitsteun op 2 plaatsen verstrekt. Zit te wachten,dat de pekel weg is,om mijn huiswerk te testen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 15:53 #1006 door L Coudert
Ook ik heb inmiddels een NCCR steun op mijn motor geplaatst, in samenwerking met een Batzen verstelbare ruitsteun. Het kostte nogal wat moeite om de 2 onderste moertjes op de boutjes te krijgen. Maar met behulp van een telefoontang en aangepunte boutjes is het mij gelukt.
Ben erg tevreden over het resultaat maar een definitief oordeel komt pas na proefrijden. Dit is (gezien het weer) nog niet gebeurt.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 18:02 #1007 door MartinW
Inmiddels ben ik nu iets langer dan een jaar de trotse bezitter van mijn CRF!  :D
Na het afleggen van ruim 14500 km in het afgelopen jaar eigenlijk alleen problemen ondervonden met de banden (al snel vervangen door Mitas E07) en de spaken en stuurunit (beiden in november onder garantie vervangen). Nog steeds vind ik het een heerlijke motor.
Heb nu wel dingen in bestelling staan, zoals handvatverwarming van Oxford, voetstepverbreders en BB handkappen van SW-Motech en een Kaoko cruisecontrol. Een Swegotech updraft deflector heb ik afgelopen week gemonteerd, maar door de kou (en pekel) nog niet uitgeprobeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 22:20 #1008 door JanO
Heb jij een DTC ?  Indien hoe is jouw ervaring met cruise control?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 22:22 #1009 door JanO
Herstel
Indien ja,wat is je ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 22:29 #1010 door Canis
Leuk dat je het wil herstellen, maar herstel het dan wel goed he  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 22:46 #1011 door JanO
Opnieuw

Martin, heb jij een DTC? Indien ja,hoe is jouw ervaring met de Kaoko cruise control?

Groet

JanO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 22:59 #1012 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Doe nóg maar een x Jan, dat systeem heet DCT  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 23:01 #1013 door JanO
Het zal de leeftijd zijn


DCT!

Groet
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2018 23:31 #1014 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2018 10:13 #1015 door MartinW
Jan, ik heb inderdaad een DCT (Dual Clutch Transmission), nu niet meer vergeten  ;)
Ben er erg tevreden mee, je kunt er lekker ontspannen mee rijden en geen geklak meer van 2 helmen die elkaar raken als je met een duopassagier optrekt.
Terugschakelen doe ik met de schakelflipper wel veel zelf, de rest laat ik aan de DCT over. De normale drive mode gebruik ik nooit, omdat dan veel ter snel wordt opgeschakeld naar een hogere versnelling. Stand S1 werkt voor mij heel prettig, in Luxemburg in de heuvels met af en toe steile klimmetjes of afdalingen, werkte het prettiger om voor stand S2 of S3 te kiezen. De motor draait dan meer toeren en vooral bergafwaarts profiteer je dan van meer motorrem.
Voor woon-werk verkeer is het heerlijk als je moet wachten voor verkeerslichten. Een koppeling hoef je niet in te trekken, terwijl je bij groen wel direct kunt wegrijden. Per ongeluk afslaan is er ook niet meer bij.

Enig nadeel dat ik heb ondervonden is dat je bij ongewild gas geven je niet even snel je koppeling kunt intrekken. Reed bij een rit per ongeluk (zacht en zonder schade) een keer tegen een muur na te hard gas geven vanuit stilstand  :-[
Daar van geleerd om bij zacht manoeuvreren 2 vingers op de rem te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2018 15:56 #1016 door Wingnut

Opnieuw

Martin, heb jij een DTC? Indien ja,hoe is jouw ervaring met de Kaoko cruise control?

Groet

JanO


Ik heb zelf de Kaoko cruise control erop zitten in combinatie met SW Motech Kobra handkappen en Oxford verwarmde handvaten. In overleg met importeur Splah Design (importeur voor zowel SW Motech als koake) hebben zij mij het juiste type geadviseerd.

Ik ben niet echt tevreden omdat hij niet makkelijk is vast te zetten  en ook verloop en daardoor snelheid verliest. In het verre verleden has je Vista cruise control en die werkte veel makkerlijker om het gas vast te zetten en bleef dan ook op dezelfde positie staan. Helaas kan ik deze niet meer vinden, vroeger kon je die krijgen bij struik onderdelen die niet meet bestaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2018 16:35 - 05 mrt 2018 16:41 #1017 door Cas


Is op je andere honda net even makkelijker Wingnut

Voor een iets groter budget:
www.bing.com/videos/search?q=africa+twin...95EE8ADFCC&FORM=VIRE

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2018 16:55 #1018 door J-P
De MCcruise is daarom wel de beste. Ik heb er zelf ook 1 gehad 1 van mijn vorige motoren en is echt top. Ik kan het niet vinden met van die mechanische frutsels als de Kaoko...

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2018 17:13 #1019 door Cas
Ik heb in mijn andere Honda en in mijn auto cruise control zitten en gebruik het vrijwel nooit, ik vind ons wegennet daarvoor te druk. Binnenkort ga ik echter met de motor op 1 dag naar de Pyreneeën (1200 km) over de Franse tolwegen en ik denk dat ik er dan wel blij mee ben.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2018 19:19 #1020 door MartinW

Ik heb zelf de Kaoko cruise control erop zitten in combinatie met SW Motech Kobra handkappen en Oxford verwarmde handvaten. In overleg met importeur Splah Design (importeur voor zowel SW Motech als koake) hebben zij mij het juiste type geadviseerd.

Ik ben niet echt tevreden omdat hij niet makkelijk is vast te zetten  en ook verloop en daardoor snelheid verliest. In het verre verleden has je Vista cruise control en die werkte veel makkerlijker om het gas vast te zetten en bleef dan ook op dezelfde positie staan. Helaas kan ik deze niet meer vinden, vroeger kon je die krijgen bij struik onderdelen die niet meet bestaat.

Jammer dat de Kaoko je tegenvalt, ik heb er op internet positieve verhalen over gelezen.
Voor mij is de hoofdzaak dat ik af en toe op lange rechte stukken de rechterpols een paar minuten kan ontspannen. Jullie lezen het wel als de Kaoko er op zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.819 seconden