Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

21 jan 2018 19:20 #941 door JanO

Ik zelf nog niet, maar heb het wel al vaker gelezen op het Duits forum. Is iets om in de gaten te houden voor dat de garantietermijn vervalt! Heb wel al een niet goed oppakkende motor gehad en dat bleek een kapotte middelste bougie dop. Schijnt ook al vaker voor te zijn voor gekomen. Verder 17000 km probleemloos in alle weersomstandigheden gereden.


Rijd de laatste 20 jaar Honda

Ruim 600dkm in al die jaren. Garantie claim in 20 jaar ,eenmaal een gasklepsensor
Koop de motoren nieuw of demo,s
Uitspraak van de verkoper( verkoopt BMW zowel Jappen) :
BMW heeft men een werkplaats nodig,bij Jappen geen werkplaats nodig!!!
Rij nu AT ( de 5e Honda) met 30dkm op de klok,nog geen garantie klaim ingediend. Een uitlaatklep iets ruimer gesteld,ketting geheel niet gesteld( Pro oiler),een set banden na 10dkm,nu Pirelli reeds 20dkm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 20:22 #942 door Erwin

Het heeft mij even wat tijd gekost om Co te overtuigen van het probleem omdat hij op zijn beurt werd afgepoeierd bij een Honda dealer via wie de garantie verloopt. Die voor mij staat al weken in bestelling inmiddels, L en R, terwijl Ten Cate het binnen een week weet te regelen voor Martin W.


Hij zei al dat ie meerdere Twin's had met dit probleem.
Had het erover dat Honda Nederland was overgegaan in Honda België en dat voor problemen zorgde.
Hij was al bezig geweest voor de andere verkochten Twin's maar dat lukte toen niet.
Wat was de klacht over de linkerkant?
Die heb ik nog niet trouwens.
Ik ga er van uit dat ie het netjes gaat afhandelen zoals ik dat van hem ben gewend.

Africa Twin CRF1000LAD DCT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 21:36 #943 door V-Twin

Wat was de klacht over de linkerkant? Die heb ik nog niet trouwens.
Ik ga er van uit dat ie het netjes gaat afhandelen zoals ik dat van hem ben gewend.


Ik ga er ook vanuit dat hij het netjes gaat regelen maar communicatie via via is altijd lastiger dan dat je als dealer zelf zaken kunt doen met Honda zoals bijv Ten Kate dat wel kan.
Links heb ik het probleem dat de claxon het soms helemaal niet doet of klinkt als een schorre eend. Speelt eigenlijk al sinds maart vorig jaar maar komt steeds vaker voor. Weersomstandigheid maakt niet uit ook niet of de motor loopt en dat je wel of niet rijdt. Is puur een schakelaar probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 21:46 #944 door Erwin

Ik ga er ook vanuit dat hij het netjes gaat regelen maar communicatie via via is altijd lastiger dan dat je als dealer zelf zaken kunt doen met Honda zoals bijv Ten Kate dat wel kan.
Links heb ik het probleem dat de claxon het soms helemaal niet doet of klinkt als een schorre eend. Speelt eigenlijk al sinds maart vorig jaar maar komt steeds vaker voor. Weersomstandigheid maakt niet uit ook niet of de motor loopt en dat je wel of niet rijdt. Is puur een schakelaar probleem.


Hij is zeker wel willend, gaat het onder garantie vervangen. Was wel een paar uur werk begreep ik.
Ga er over een tijdje nog wel even langs als ik niets gehoord heb.
Noem je dan ook wel even op ;)

Africa Twin CRF1000LAD DCT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2018 22:12 #945 door V-Twin

Hij is zeker wel willend, gaat het onder garantie vervangen. Was wel een paar uur werk begreep ik. Ga er over een tijdje nog wel even langs als ik niets gehoord heb. Noem je dan ook wel even op ;)


Klopt de zijkappen en de tank moeten er af omdat de stekkers onder de tank zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2018 09:43 - 28 jan 2018 09:55 #946 door RENO
Gistermiddag nog f een straaltje zon meegepakt op de AT  8)
Tijdens het doorlopen van de dagteller en de totaalteller bemerkte ik dat de knoppen af en toe blijven hangen en er alleen uit zijn te halen als ik de handschoen uit doe en ze met de toppen van duim en vinger omhoog te til. :-[
Direct naar BenJan gereden, hij vroeg of ik die armaturen al eens had laten vervangen? (hij is mijn dealer) Dus worden er nu wel nieuwe besteld en ik hoop op het verbeterde type?
Er staat nu nog maar 11.500km op de klokken, staat in verwarmde garage, wordt nooit met waterdruk gereinigd, dus ik vermoed dat het iets met weekmakers in de kunststof delen te maken heeft : drukknoppen zwellen op ? :P

Vraag aan J-P : mbt de voorvork buitenpoten, op welke basis kon je dat onder garantie laten vervangen? was er al slijtage van de loopvlakken waarneembaar? Merkte je al iets daarvan tijdens het rijden of alleen in het terrein met knippen e.d. ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2018 09:53 #947 door RENO

Dit plaatje van ADV zou de overmatig snelle slijtage van de binnenpoten weergeven


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2018 10:17 #948 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Is de slijtage zichtbaar op de buitenpoten als indicatie dat er "iets" aan de hand is?
Ik haal niet wekelijks de voorvork uit elkaar ben ik bang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2018 15:17 #949 door JanO
Volgens mij zal dit duidelijk op de binnenpoten zichtbaar zijn,ze glijden op elkaar!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2018 15:46 #950 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Zou kunnen. Maar als de binnenpoten van harder materiaal zijn zie je misschien juist niks terwijl de buitenpoten wel slijten, of zeg ik nou iets heel doms  ::)
Ik merk wel iets van "stick-slip" bij stilstand maar dat wordt normaal toch door de keerringen veroorzaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2018 17:01 #951 door J-P


Vraag aan J-P : mbt de voorvork buitenpoten, op welke basis kon je dat onder garantie laten vervangen? was er al slijtage van de loopvlakken waarneembaar? Merkte je al iets daarvan tijdens het rijden of alleen in het terrein met knippen e.d. ?


Er was niets van te merken. Het viel me op bij het wisselen van mijn wielen. Ik zag een verkleuring aan de binnenpoten. Geprobeerd weg te poetsen maar zat duidelijk in het metaal. Fotos van gemaakt en opgestuurd naar benjan en die hebben ervoor gezorgd dat ik garantie kreeg

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2018 20:11 #952 door RENO
:P  antwoord van BenJan op mijn vraag of er werkelijk issues zijn met de voorvork van de AT : Neuh, nooit iets van gehoord, kan niet slijten want er zitten nylon bussen in  :o
Zal nog eens vragen met de foto's van de Adv site erbij of we het wel over hetzelfde hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2018 20:27 #953 door JanO
Storm in een glas water ?
Nadeel van een forum?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2018 20:32 #954 door Pronto
Ik heb dat verhaal ook ADV gelezen en vraag me af als dit een echt probleem zou er dan geen recall moeten zijn bij het RDW op de website moeten staan? Daar staat nu niets.
Weet iemand hoeveel AT CRF1000 er in Nederland zijn? Misschien is dan mogelijk om de problemen zoals de schakelaars,spaken en voorvork gezamelijk Honda op zijn verantwoordelijkheid te wijzen zodat dit opgelost wordt onder garantie. Die van mij is van april 2016 en komt uit de UK en fabrieksgarantie loopt dit jaar af en heb geen ziin om met kosten geconfronteerd te worden voor zaken die bekend staan als probleem en/of verkeerd materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2018 22:57 #955 door xrvtuur
nog AT rijders die een nieuwe helm zoeken, best mooi deze:  www.araihelmet.eu/en/collection/detail/tour-x4

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2018 10:14 #956 door Wingnut

Ik heb dat verhaal ook ADV gelezen en vraag me af als dit een echt probleem zou er dan geen recall moeten zijn bij het RDW op de website moeten staan? Daar staat nu niets.
Weet iemand hoeveel AT CRF1000 er in Nederland zijn? Misschien is dan mogelijk om de problemen zoals de schakelaars,spaken en voorvork gezamelijk Honda op zijn verantwoordelijkheid te wijzen zodat dit opgelost wordt onder garantie. Die van mij is van april 2016 en komt uit de UK en fabrieksgarantie loopt dit jaar af en heb geen ziin om met kosten geconfronteerd te worden voor zaken die bekend staan als probleem en/of verkeerd materiaal.


Een recall is alleen wanneer alle motoren moeten worden aangepast omdat er een veiligheid probleem is of structureel ander probleem bij een groot aantal motoren en/of veel schade kan veroorzaken. Deze moeten gemeld worden bij RDW. Andere niet structurele problemen die de veiligheid niet maar wel vaker voorkomen worden met een service bulletin aangegeven. Hierbij kan de dealer deze repareren wanneer het probleem zich echt voordoet.

Ik rij al 42 jaren motoren(Honda) en koop regelmatig een nieuwe en heb er van zowel service bulletins als recalls al de nodige voorbij zien komen. Echter in het internet tijdperk met wereldwijde communicatie zijn het er veel meer geworden. In het verleden heb ik meegemaakt dat een veel voorkomen probleem in de USA buiten de garantieperiode werd opgelost door Honda en in Europa niet. Sinds het internet is dit niet meer mogelijk en weten we vaak meteen dat er een recall is of een service bulletin voor een vaak voorkomend probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2018 12:35 #957 door J-P
Ik had met mijn crosstourer na 3 jaar en 75000 km een gebroken kruiskoppeling. Ik naar de dealer, ik rekende nergens op. Mijn dealer, Motortotaal in Terneuzen vond het niet kunnen en nam direkt contact op met Honda waarop Honda hen meedeelde dat er nog een paar gevallen bekend waren met minder kms en die onderzocht werden. Ik kreeg daarop onder garante een oud type aandrijfas uit de Honda schappen in Gent met de mededeling dat er mogelijk een terugroepactie aan zat te komen op de oude assen. Dat klopte en 9 maanden later kreeg ik dus alweer onder garantie een volledig nieuwe. De hele kwestie heeft mijn vertrouwen in het merk niet alleen bevestigd maar ook versterkt. Ik ben met BMW wel anders gewend geweest helaas (zoals sommigen hier weten). Ik maak me dan ook geen zorgen, if the shit hits the fan I got my ass covered ;-)


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2018 21:03 #958 door Pronto
Gezien de reacties hier denk ik dat het allemaal wel mee valt met die problemen en
Ik ga me er ook niet druk om maken zie het allemaal wel. Misschien die standaard banden nog vervangen en voor de rest ga ik lekker genieten van mijn  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2018 21:33 #959 door JanO
Geheel met Pronto eens. Gewoon lekker rijden,niet te veel van de verhalen aantrekken. Er zit soms een ander reden achter deze verhalen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2018 21:41 #960 door RENO
;) En inderdaad, BenJan heeft het bij het rechte eind, er zitten deze met teflon gecoate bussen in de AT voorvork !
Dit blijkt in de US (veel meer verkochte AT motoren) dus wel een "dingetje" waarbij ik, zo vlak vóór het einde van de garantieperiode, wel wil weten of dit ook mijn fiets gaat gebeuren.

Ik hoop van niet, want lijkt mij een duur probleem om op te lossen .... ::)
Tijdig voorvork-olie vervangen dus !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden