Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

15 mei 2017 09:48 #701 door V-Twin

Maar hoe werkt het dan precies? Want ik dacht dat het gewoon op druk werkte :/ de slang zit al vol met olie, als je de plunjer uit trekt zet je extra druk op het systeem waardoor aan het einde de nozzle open gaat, totdat de plunjer weer in rust positie zit? Waarom maakt het wat uit hoe lang de slang is dan?


De lengte van de slang in combinatie met de diameter zorgen voor een langzame oliestroom die zodra de druk uit het reservoir wegvalt (trekstokje is weer geheel naar beneden) stopt zodat de slang vol blijft staan voor een volgende smeerbeurt en je het systeem niet eerst moet ontluchten om een volgende smeerbeurt te kunnen uitvoeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 21:02 #702 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Oké, duidelijk!  ;D

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 21:18 #703 door MartinW
Niet zomaar de schaar in de slang zetten dus  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 04:09 #704 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
De mijne zit aan het blok vast achter de valbeugel, dus dat is sowieso niet nodig :P

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2017 20:41 #705 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Kom dit net tegen op Facebook :-X

Got distracted and went in to a ditch at relative slow speed. Kinda surprised the crash bars didn't protect it more. Some quick steel and I was back on the trail. May look into black dog cycle works next.


Touratech

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2017 20:46 #706 door PimW
Lijkt wel of de beugel de deksel beschadigd heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2017 21:02 - 29 mei 2017 22:30 #707 door V-Twin
Dat is balen, de motorbeugel lijkt een tweepunts bevestiging te hebben. Bij een beetje stevig vallen of ongelukkig vallen gaat de handel scharnieren en kan dit gebeuren. Een niet nader te noemen merk uit Duitsland dat veel voor BMW doet heeft ook zo'n tweepunts bevestiging, een gewaarschuwd mens telt voor 2  :-[

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2017 19:57 #708 door RENO
??? da's mooi köt
maar aan de schade op de beugels zelf te zien, had de AT-rijder zonder die beugels zeker niet meer kunnen rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2017 20:44 #709 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

??? da's mooi köt
maar aan de schade op de beugels zelf te zien, had de AT-rijder zonder die beugels zeker niet meer kunnen rijden


Zonder JB Weld of hoe dat spul ook heet had hij dat ook niet gekund.
Het zou niet zo simpel mogen buigen, zeker niet touratech.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2017 22:10 #710 door robbing
Eindelijk de laatste onderdelen van Heavy Duties gekregen.  Miste nog het T-stuk van de valbeugels en de versteviging voor de topkoffer.


Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2017 22:33 #711 door MartinW
Duurt lang allemaal hè. De door mij bestelde topkoffer van Holan was de aangegeven 3-4 weken levertijd nog niet binnen. Afgelopen week kreeg ik een mailtje dat de koffer deze week bij de Nederlandse leverancier aan zou komen, maar verder nog niets vernomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2017 03:40 #712 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ze hadden leveringsproblemen met de T stukken tussen de bovenste en onderste val beugel.
En we hebben de stang tussen het zijkofferrek en de topkofferplaat van givi laten verlengen, was ook geen probleem.

Duurt allemaal lang idd, maar wij mogen niet klagen, deze producten staan nog niet eens op de site. En ze hebben voor ons de valbeugels al eerder verzonden zodat we iig konden rijden.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2017 07:10 #713 door MartinW
Dat is netjes van HD.  :) Voorlopig compleet nu?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2017 09:40 #714 door PimW
Als je ziet dat een bedrijf as Touratech de vraag niet kan bijbenen... En die gasten krijgen de motor te zien vóór hij op de markt komt.
Vind ik dat best knap hoe ze dat daar in roemenie doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2017 10:00 #715 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ik vind het ook knap. Alleen swmotech kan geloof ik een beetje redelijk leveren. En als je je dan bedenkt dat HD vlak voor kerst pas is begonnen met het ontwerp.

Voor nu is het wel even klaar met de mods iig. In de toekomst nog een keer een bashplate en pivot peggs, en dat was het wel.

Helaas moeten de kappen enzo er nog wel 2x af. De rns tripmaster is stuk :(
Maargoed. Kan ik meteen de aansluiting van de oxford veranderen en een extra zwaardere 12v plaatsen.


Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2017 10:12 #716 door PimW
Ze hadden er rallydash op moeten schroeven :)

Geen kabeltje naar het voorwiel nodig en de enige die consequent niet kapot gaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2017 22:02 #717 door MartinW
Vandaag dan toch weer een bericht van Nomad-ADV bij wie ik de Holan topkoffer heb gekocht. De koffer is gisteren binnen gekomen en vandaag word de rugsteun er aan gezet. Dinsdag wordt de koffer opgestuurd.  :D
Kan best dat ze het druk hebben in Roemnië en Polen, maar noem dan geen levertijd van 3-4 weken als je dat niet waar kunt maken  :o
Hepco&Becker levert volgens hun website bestellingen af binnen 3 werkdagen, maar daar betaal je dan wel voor...  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2017 12:31 #718 door Yank
Graag zou ik willen weten hoe de CRF rijders de olie peilen van de Twin. Als ik hem gewoon warm weg zet en als hij koud is peil staat het precies op het bovenste merkteken. Doe ik zoals het in de handleiding staat koud eerst 3 -4 minuten laten draaien en dan 3 minuten wachten moet er ongeveer 0.4 liter bij om hem weer op het bovenste merkteken te krijgen. Laat ik hem dan enkele uren staan staat het te hoog. Wat is wijsheid??

alvast bedankt,

Géra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2017 12:53 #719 door PimW
Het streepje zef is niks waard tot je er een meet-procedure aan vast plakt. Als Honda zegt dat je met 3-4min draaien en dan 3min wachten moet peilen zul je dat aan moeten houden en geen boodschap moeten hebben aan het niveau met koude motor.

Als ze het bij Honda een beetje goed gedaan hebben natuurlijk ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2017 14:08 #720 door Yank
Ja daar ben ik het mee eens. Alleen met de aflevering als na de 1000 km beurt heeft er dan te weinig in gezeten!! niet goed van de dealer. Hij heeft hem dus gewoon op peil gezet met koude motor zonder te draaien >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden