Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

14 apr 2017 15:06 #641 door PimW
Is de buisdiameter erg speciaal?

Je kunt een rek laten maken of aanpassen, tov koffers kopen/verkopen misschien gunstiger.
Als je voor jezelf berekend wat je uit zou willen geven aan een rek kun je in de buurt informeren. Als je naar Enschede wilt komen wil ik ook wel een rek maken, moet je maar even contact opnemen. Hangt een beetje af van wat er op en aan moet, ik kan niet alle maten buis buigen.

Mijn koffer zien er niet meer uit maar ik heb ze gemaakt en de krassen en deuken staan wel een beetje voor herinneringen dus ik doe ze liever niet weg, dus dat snap ik wel ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2017 17:13 #642 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Als je een nieuw rek (met gap) koopt bij HD (dan weet je iig zeker dat het goed op de motor past)  en dan je oude varadero frame erop aanpast moet toch wel lukken?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

14 apr 2017 17:36 #643 door MartinW
De koffers voor de CRF hebben dan toch ook een uitsparing. Dan blijf je zitten met de rechte koffers (neem ik aan) van de Dero.

14 apr 2017 18:17 #644 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Maar hij wil de rechte koffers van de dero op de twin zetten.

Edit, dat gaat dus sowieso lastig worden, je hebt waarschijnlijk 2 dezelfde maat koffers omdat de dero uitlaat onder het zadel zit. Ben bang dat je dat moeilijk netjes gaat krijgen.

On the bright side, ik heb mijn koffers ook over kunnen zetten van RD07 naar CRF1000l. Dus volgende motor gewoon zorgen dat daar de uitlaat ook rechts zit :p

14 apr 2017 19:33 #645 door MartinW

Dus volgende motor gewoon zorgen dat daar de uitlaat ook rechts zit :p

Da's ook een oplossing, maar heeft ie nu ff niks aan  ;) ;D

14 apr 2017 19:37 #646 door MartinW
Vorige week bepakt onderweg naar het blokhutweekend in Overasselt.
Bijlagen:

14 apr 2017 21:27 #647 door Bugeater
Kortste klap (buiten nieuw bestellen); dit rek kopen en de rechterzijde en stukkie verder van het frame af (laten) maken. Lees; net zover naar buiten als de linkerzijde. Dan hoef je er maar 1 aan te passen/opnieuw laten poedercoaten. De ruimte die hierdoor ontstaat zou je idd prima kunnen opvullen met een (al dan niet zelf gemaakte) toolbox of toolrol. Hoe groot/breed de toolboxen zijn die je kant & klaar kunt kopen zouden wellicht ook kunnen passen, maar dat mag je zelf uitvogelen, dat heb ik zo niet paraat.

Holan rek is 18mm, Heavy Duties rek is 17.2mm met een wanddikte van 2,3, dus prima te lassen. Je kunt dus gebruik blijven maken van het Easy Fix bevestigingssysteem, maar misschien zul je er een paar moeten verplaatsen ivm afwijkende 'loop' afmetingen. Overblijvende gaatjes 6.5 mm) kun je eenvoudig opvullen met een dopje ofzo.

http://holan.pl/en/crf1000l-africa-twin/4007-pannier-rack-asym-for-crf1000l.html#.WPEfi3hUeK0

14 apr 2017 22:20 #648 door bartjanm

Kortste klap (buiten nieuw bestellen); dit rek kopen en de rechterzijde en stukkie verder van het frame af (laten) maken. Lees; net zover naar buiten als de linkerzijde. Dan hoef je er maar 1 aan te passen/opnieuw laten poedercoaten. De ruimte die hierdoor ontstaat zou je idd prima kunnen opvullen met een (al dan niet zelf gemaakte) toolbox of toolrol. Hoe groot/breed de toolboxen zijn die je kant & klaar kunt kopen zouden wellicht ook kunnen passen, maar dat mag je zelf uitvogelen, dat heb ik zo niet paraat.

Holan rek is 18mm, Heavy Duties rek is 17.2mm met een wanddikte van 2,3, dus prima te lassen. Je kunt dus gebruik blijven maken van het Easy Fix bevestigingssysteem, maar misschien zul je er een paar moeten verplaatsen ivm afwijkende 'loop' afmetingen. Overblijvende gaatjes 6.5 mm) kun je eenvoudig opvullen met een dopje ofzo.

http://holan.pl/en/crf1000l-africa-twin/4007-pannier-rack-asym-for-crf1000l.html#.WPEfi3hUeK0

Is ook nog een optie inderdaad! Nig maar eens even over nadenken :) al moet ik zeggen: ik heb valbeugels,besteld bij nolan, en ben nu al wel klaar met ze over hoe ze communiceren, of niet eigenlijk. Sta op 't punt m'n order te cancelen en m'n creditcard betaling terug te claimen.

Eerst maar eens aan 't meten slaan hoe breed alles gaat worden als ik voor deze route zou gaan!

Wel fijn: zo'n meedenkend forum :)

14 apr 2017 22:41 #649 door ChristianG
Waarom geen HD crashbars dan? ;)

Is Nolan goedkoper? deze zijn 160,- plus verzend

Bijlagen:

15 apr 2017 15:24 #650 door ATA
Mijn nieuwe bike is binnen en ben al een week ervan aan het genieten. ;D

hoe ouder, hoe knapper OQ, denk ik.
Spaar geen geld maar de momenten !
TA is naar een nieuwe eigenaar :)
Bijlagen:

15 apr 2017 18:42 #651 door bartjanm

Nolan leek leverbaar, vis de mail vsn HD kreeg ik door nog even geduld te hebben tot 't op,de site kwam, en nolan heeft ook  mooie beugels, met led breedstralers er op, en een bescherming voor de koplamp. Ondertussen staat m'n bestelling op complete, ben heel benieuwd, nog geen t&t gezien, of zouden ze zo'n bestelling gewoon met een postzegel op,de bus doen. Mij verbaast niets meer :)

15 apr 2017 18:43 #652 door bartjanm

Welke banden zijn dat?

15 apr 2017 19:07 #653 door ATA
Mitas banden

15 apr 2017 21:34 #654 door ChristianG
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje ATA 8)

En idd, Mitas E07 banden :)

16 apr 2017 09:48 #655 door MartinW
Gefeliciteerd ATA en veel rijplezier op je nieuwe motor!  8)

16 apr 2017 10:05 #656 door RENO
8) mooi zo ATA ! geniet ervan

16 apr 2017 19:43 #657 door ATA
Christian,Martin en Reno bedankt,
voor de valbeugels en motorblok bescherming heb ik voor outback motortek gekozen.
En bevalt goed en is zelf goed te monteren.
Bestellen en afleveren ging ook perfect.

ATA

Bijlagen:

16 apr 2017 21:49 #658 door bartjanm

Christian,Martin en Reno bedankt,
voor de valbeugels en motorblok bescherming heb ik voor outback motortek gekozen.
En bevalt goed en is zelf goed te monteren.
Bestellen en afleveren ging ook perfect.

ATA

Die zijn ook mooi ja! Had ik,ook nog naar gekeken! Zit er mooi op zo!

Ik heb ondertussen m'n track&trace en excuses voor de vertraging, hoop dus ook snel foto's met m'n beugels te kunnen showen :)

17 apr 2017 01:26 #659 door Bugeater
Holan jongens, Nolan = helmen.

17 apr 2017 11:55 #660 door Yank

Niet slecht gedaan!!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden