Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

11 apr 2017 21:20 #621 door MartinW
Ik heb de motor sinds 18 feb en er staat nu 3605 km op de teller, waarvan door mij 2285 km zijn gereden. Iedere keer stap ik er nog steeds met een dikke grijns op  ;D 8)
Vandaag voor het eerst stukje tussen file door gereden, wat gaat dat makkelijk en wat is die motor heerlijk in balans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 21:47 #622 door V-Twin

Heb het afgelopen weekend met Ton over gehad dat de motor een beetje "rauw" loopt. Volgens Ton is de motor pas bij 10.000 km goed los en loopt dan een stukje smeuïger. Misschien gewoon even geduld voor je nieuwe dingen koopt  ;)

Tja is een optie maar ja of ik zo lang wil wachten? Ik kijk het nog ff aan tot eind van het jaar. Heb ooit een BMW K-serie gehad, die was pas bij 30.000 km ingereden volgens de dealer dus 10.000 valt dan wel weer mee  ;D

12 apr 2017 10:05 #623 door J-P
Afgelopen weekend vertrokken naar mijn uitvalsbasis in de Eifel. Het blijkt dat mijn zijstandaard niet meer opgewassen is tegen de hogere motor in combinatie met belading. Ik zette de Twin neer in een mooie bocht en toen ik  eenmaal afgestapt was zakte hij zo door de zijstandaard heen en lag plat op zijn kant, op stuur en koffer. De Bumotkoffer heeft geen krasje, ongelooflijk, de zijkant van mijn Barkbusterhandkap is wel wat bekrast maar hey, lekker belangrijk. De jiffyis zum schrott... heb maar een nieuwe besteld en ze moeten er bij een lokaal metaalbedrijf maar 2 cm onder lassen. Momenteel is het afstappen duswat geaccidenteerd. Nu kom ik er pas achter hoe vaak ik die jiffy gebruikte ;-)

Uiteindelijk is de foto nog wel ok geworden. Verbazingwekkend hoe snel ie weer rechtop stond, just don`t piss me off.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

12 apr 2017 10:53 #624 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Is de motor dat zo zwaar beladen dan of is de  jiffy zo zwak?

Vind het niet kunnen dat het ding zo simpel doorbuigt... :(

Het is trouwens maar goed dat je een middenbok hebt, elke keer plat leggen lijkt me ook lastig >:D

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

12 apr 2017 11:47 - 12 apr 2017 12:13 #625 door J-P
Ik vind de jiffy onderbemeten, zowiezo maar hij was wel zwaar beladen.
In de pelicase: beamer, 4portofoons, 2 laders
in bumot links: kleren voor 3 weken (ik kan hier 1 keer wassen dus 15 shirts/onderbroeken/paar sokken/fleecetrui/spijkerbroek
in bumot rechts: laptop/stekkerdozen/cameraspullen/allerhande laders, intercomtoebehoren voor de cursisten
in kriega links: paar schoenen/cameras
in kriega rechts: regenpak
in tanktas: gereedschap/tape/tyraps/kettingsmeer
in rode tas op duo: 100 USB-sticks met logo waar de filmpjes voor de deelnemers op gaan, pennen met logo, map met certificaten.

Had ik alleen geen basgitaar bij maar die heb ik nou besteld, wordt morgen geleverd in het hotel. Veel van de spullen (beamer, usb sticks, pennen, bas) laat ik hier omdat ik altijd in dit hotel zit, zowiezo de komende jaren. Het is hier goed.

Gelukkig zijn de koffers erg stevig, ik kan de motor goed tegen een muur of paal laten leunen ;) Ik kan niet zomaar afstappen met mijn gestel.

12 apr 2017 11:52 #626 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Dat is een behoorlijke bepakking, maar niet buitensporig. Dat moet een motor als de onze gewoon kunnen hebben :/

Ik vraag me af wat er gebeurd als je hem vast sjort op een boot oid met bepakking.  :-X

12 apr 2017 12:14 #627 door J-P
Niet vergeten dat de Twin een stuk hoger is dan een standaard twin, bijgevolg wordt de jiffy relatief korter.

12 apr 2017 13:07 - 12 apr 2017 13:13 #628 door Digime

Tja is een optie maar ja of ik zo lang wil wachten? Ik kijk het nog ff aan tot eind van het jaar. Heb ooit een BMW K-serie gehad, die was pas bij 30.000 km ingereden volgens de dealer dus 10.000 valt dan wel weer mee  ;D

de AT staat hier al op 175xx dus ingereden is hij wel :))

wat betreft de standaard.. wellicht toch door de verhoging een andere druk/hefboom.
Ik belast hem toch ook redelijk als ik via stepje opstap terwijl de motor op de bok (kennen jullie dat zo?, jiffy) opstap

12 apr 2017 14:52 #629 door Yank
Ik stap altijd met de jiffy uit via de voetsteun op! Wel met beleid. Maar ik denk dat bij JP de jiffy zo schuin staat i.v.m. de veel hogere motor dat deze te zwaar belast wordt.

12 apr 2017 15:04 #630 door J-P
Yep, dat denk ik ook. Mijn dealer liet net weten dat ie binnen is. Morgen worden er 2 banden die ik had besteld via de post (en die binnen zouden zijn voor vertrek en dus gemonteerd maar natuurlijk liep het niet zoals het moest), een set remblokken rondom en de jiffy naar hier in Krautscheid opgestuurd. Jiffy gaat dan gelijk naar lokale schrijnwerker en krijgt er een stuk metaal van 2 cm onder op maat. Overigens, adviesprijs is 110 euro voor de jiffy.

12 apr 2017 15:19 #631 door PimW
Jiffy is bij veel motoren niet bestand tegen het opstappen terwijl hij op de standaard staat.
De zwaardere stalen exemplaren van vroegah kunnen een stuk meer hebben.

Reken maar na wat een verschil het maakt aan belasting en waar ze wel/niet rekening mee hoeven te houden... Gewichtsbesparing...

12 apr 2017 15:23 #632 door J-P
Ik deed dat zowiezo al niet, met mijn postuur is dat common sense ;-)

12 apr 2017 23:33 #633 door bartjanm
Ook ik mag mij sinds vsndasg eigenaar noemen vsn een mooie 2017 AT! Met 0 op de teller opgehaald vandaag, heerlijk momentje!

Direct een vraagje: ik heb mooie heavy Dutties koffers vsn m'n dero, maar voor de AT maken ze vsn die koffers met een hap er uit voor de uitlaat. Ik heb gemaild, maar een crf rack voor de normale koffers kokt er niet: iemand een idee of er een generiek rack is waar de HD koffers op kunnen? Ik hoop eigenlijk geen nieuwe koffers te hoeven kopen, m'n motor speeltjes budget is wat leeg op dit moment :)

13 apr 2017 00:14 #634 door MartinW

Ook ik mag mij sinds vsndasg eigenaar noemen vsn een mooie 2017 AT! Met 0 op de teller opgehaald vandaag, heerlijk momentje!

Direct een vraagje: ik heb mooie heavy Dutties koffers vsn m'n dero, maar voor de AT maken ze vsn die koffers met een hap er uit voor de uitlaat. Ik heb gemaild, maar een crf rack voor de normale koffers kokt er niet: iemand een idee of er een generiek rack is waar de HD koffers op kunnen? Ik hoop eigenlijk geen nieuwe koffers te hoeven kopen, m'n motor speeltjes budget is wat leeg op dit moment :)

BartJan, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!  :) Wel even een foto plaatsen hè?
Met de koffers kan ik je helaas niet helpen.

13 apr 2017 03:37 #635 door ChristianG
Gefeliciteerd met de aanschaf! Foto!

Ik ken helaas geen ander merk rek waar HD koffers op gaan passen. :( Heb je met de Nederlandse of rechtstreeks met de Roemeense gemaild?

13 apr 2017 08:09 - 13 apr 2017 21:14 #636 door bartjanm
Rechtstreeks met Roemenië!

Nig maar even denken wat ik doe dan, had gehoopt dese koffers wat langer te houden dan 1 motor, als is m'n planning wel deze motor voorlopig even te houden :)
Bijlagen:

14 apr 2017 03:43 #637 door ChristianG
Had je de grootste maat koffers dan? want dan hoef je eigenlijk maar 1 nieuwe te kopen :P

14 apr 2017 07:59 #638 door bartjanm

Had je de grootste maat koffers dan? want dan hoef je eigenlijk maar 1 nieuwe te kopen :P

Ik weet eigenlijk niet welke maat ik heb :) even m'n archieven opduikelen wat ik besteld had :p maar dan nog, ik wil eigenlijk geen motorspecifieke kopen.. grrr.. toch maar een handige lasser zoeken ofzo, kijken of een maatwerkrek een optie is.

14 apr 2017 12:42 #639 door Bugeater
Er zijn verschillende rekken te koop voor je twin, ook zonder 'gap'.
Echter; ik ben nog geen symmetrisch rek tegengekomen. En die heb jij nodig omdat anders je koffers 'uit het lood' staan vanachteren gezien. Meestal worden er dan 2 verschillende (dieptematen) koffers aan gehangen zodat links en rechts weer gelijk is of even ver uitsteken tov het subframe.
Het makkelijkste is een nieuwe set kopen  ;) of zo'n a-symmetrisch rek gaan aanpassen.
Waar je dan ook moet opletten is de maat van je 'loop' (het vierkant waar je de koffers aanhangt), ivm je kofferbevestigingssyteem (die zuilen dan waarschijnlijk ook verplaatst moeten worden als de maten afwijken tov je HD rek) en de diameters van de gebruikte buis. Als die ook te veel afwijkt, zul je ook een ander bevestigingsysteem moeten plaatsen.

Niet zo 1,2,3 klaar zoals je merkt... Succes!

14 apr 2017 13:14 #640 door bartjanm
Ja, ik begin ook te vrezen dat 't dit wordt.. Die HD's raak ik wel weer kwijt, maar toch :) Had gehoopt ze over 10 jaar gebuts en gekrast vol stikkers te hebben vol met mooie verhalen...

Weet jij zo of bij het HD AT rack er bij de niet-uitlaat kant ruimte is om een kleine toolbox aan de binnenkant te monteren?

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden