Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

11 mei 2017 19:53 #681 door RENO
:P welke s*kkel monteert de oliedruppelaar nou zo dat deze op de BUITENZIJDE smeert ???!!!
Dat ding moet op de BINNENZIJDE van de ketting druppelen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 20:01 #682 door MartinW

:P welke s*kkel monteert de oliedruppelaar nou zo dat deze op de BUITENZIJDE smeert ???!!!
Dat ding moet op de BINNENZIJDE van de ketting druppelen  ;)

De olie vind zijn weg wel hoor.
OP de OSCO site

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 20:11 - 11 mei 2017 21:37 #683 door RENO
Door de middelpunt vliegende kracht slingert het naar voren/buiten tegen je kettingkast en het motorblok bij het voortandwiel
Je zal op deze wijze veel meer olie nodig hebben om het smeereffect van aan de binnenzijde te bereiken.
Dat zal OSCO een zorg zijn, als jij die olie maar aanschaft worden zij er beter van :P

Tip:
Aan de binnenzijde van de achterbrug (waar de schokbreker vast zit) zit een rubberen plug en aan de tandwielzijde aan de binnenkant van de achterbrug ook. Daar kun je de slang doorheen voeren en dan komt de druppelaar gemonteerd aan de binnenzijde van je kettingkast en dus ook aan de binnenzijde van de ketting terecht Op het veel grotere a-tandwiel verdeelt de olie zich naar de buitenzijde en zo wordt de gehele kettingrol gesmeerd met betrekkelijk weinig olie. ;)



zo te zien is de slang nog lang genoeg om dit te kunnen veranderen en ben je gelijk die lelijke slang uit het zicht en is ie beter beschermd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 20:51 #684 door xrvtuur

Door de middelpunt vliegende kracht slingert het naar voren/buiten tegen je kettingkast en het motorblok bij het voortandwiel
Je zal op deze wijze veel meer olie nodig hebben om het smeereffect van aan de binnenzijde te bereiken.
Dat zal OSCO een zorg zijn, als jij die olie maar aanschaft worden zij er beter van :P

Tip:
Aan de binnenzijde van de achterbrug (waar de schokbreker vast zit) zit een rubberen plug en aan de tandwielzijde aan de binnenkant van de achterbrug ook. Daar kun je de slang doorheen voeren en dan komt de druppelaar gemonteerd aan de binnenzijde van je kettingkast en dus ook aan de binnenzijde van de ketting terecht Op het veel grotere a-tandwiel verdeelt de olie zich naar de buitenzijde en zo wordt de gehele kettingrol gesmeerd met betrekkelijk weinig olie. ;

zo te zien is de slang nog lang genoeg om dit te kunnen veranderen en ben je gelijk die lelijke slang uit het zicht en is ie beter beschermd


Het is middelpunt vliedende krachten, en niet vliegende...

Je hebt wel heel weinig vertrouwen in een fabrikant, volgens Osco moet je smeren als je stapvoets rijd,en dan wordt de ketting prima gesmeerd zonder dat de olie eraf vliegt. Ik heb die Osco er nu 2 jaar op zoals hier boven en smeer zoals voorgeschreven, gaat helemaal goed met mijn ketting.

Ik vind de plaatsing van het reservoir wel een beetje vreemd, lijkt me moeilijk om rijdend het plunjertje omhoog te trekken

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 21:06 #685 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Mijn Osco is op dezelfde manier gemonteerd door TenKate. Als die niet weten hoe het moet, dan schiet mij maar lek.

en idd stapvoets smeren (of moto op middenbok en in 1e versnelling)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 21:17 #686 door MartinW
Ik zette mijn vorige motoren die ook een OSCO hadden altijd thuis op de middenbok, plunjer uittrekken en achterwiel zwieper geven met de voet en dat doe ik ook nu weer. Appeltje eitje. Wel een goede tip van RENO om te kijken of ik de kabel weg kan werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 21:18 #687 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Mooi bandjes Martin  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 21:21 #688 door MartinW

Mooi bandjes Martin  8)

Mooi hè, zit al voorzichtig te denken om bij de Limborit voor de allroad-light te gaan ;D :o :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 23:52 #689 door bartjanm
wat was je kwijt inclusief montage? ik zit aan dezelfde banden te denken :) Ff kijken ,geen gele streep, dus geen dakars?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2017 03:19 #690 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Die kabel is toch gewoon in te korten lijkt me?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2017 08:44 #691 door robbing
Ik heb hem op dezelfde manier Martin. Werkt perfect.

Heb het potje alleen op een andere plek zodat ik er makkelijk bij kan onder het rijden

Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2017 22:43 #692 door MartinW

wat was je kwijt inclusief montage? ik zit aan dezelfde banden te denken :) Ff kijken ,geen gele streep, dus geen dakars?

De prijs voor de set banden inclusief montage was iets over €200.
Maar ik zou gewoon contact opnemen met Hans, Rob, of Ad, zie adressen achterin clubblad. Dan kunnen ze een op jouw wensen afgestemde band aanbevelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2017 12:28 #693 door bartjanm
Gisteren even m'n remresevoir beschermer geïnstalleerd, zit er netjes op!

En wie weet waarom al m'n iPhone foto's ondersteboven op dit forum komen. ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2017 12:48 #694 door PimW
Misschien houd jij je camera onderste boven? Telefoon is slim genoeg om het beeld om te draaien, want die heeft een versnellingsmeter ingebouwd...

Maar als die info niet in de afbeelding opgeslagen zit weet een pc niet wat oorspronkelijk boven was?

Probeer eens een foto te plaatsen met je telefoon andersom?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2017 17:20 #695 door MartinW
Vanmiddag een oude allroad route uit 2007 rondom Putten gereden. Zeer tevreden met de nieuwe Mitas banden. Intussen alles gehad, bochten, snelweg, beetje overhard (hard zand en gravel) , droog en nat. Een flinke verbetering op nat wegdek t.o.v. de originele Dunlop banden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2017 18:44 #696 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ze zijn goed he? Ben er zelf ook nog erg over te spreken 8)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2017 19:24 #697 door MartinW
Gezien het grovere profiel had ik een minder goed weggedrag op de weg verwacht. Maar ze doen het prima! Het eerste half uur had ik wel het idee dat ik iets nadrukkelijker de motor moest kantelen, maar na de gewenningsfase kom ik er 2 vlot de meest uiteenlopende bochten door. Nu afwachten of ze aan het eind van hun levensduur ook nog zo fijn rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2017 21:36 #698 door V-Twin

Die kabel is toch gewoon in te korten lijkt me?


Die 'kabel' is een slang en die moet een minimale lengte en doorsnede hebben anders loopt de olie te snel uit de slang en loopt na de smeerbeurt de slang leeg en dat wil je niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 04:15 #699 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Sorry, slang idd :o

Maar hoe werkt het dan precies? Want ik dacht dat het gewoon op druk werkte :/ de slang zit al vol met olie, als je de plunjer uit trekt zet je extra druk op het systeem waardoor aan het einde de nozzle open gaat, totdat de plunjer weer in rust positie zit?

Waarom maakt het wat uit hoe lang de slang is dan?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 07:55 #700 door MartinW
In de OSCO gebruiksaanwijzing staat: "gebruik i.v.m. doorstroming van de olie en smeertijd de gehele slanglengte. Mocht de afstand tussen de OSCO en de smeernippel erg klein zijn, leg dan een lus in de slang (...)".

Blijkbaar is de slanglengte dus wel van invloed op een juiste smering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden