Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

25 mrt 2017 21:16 #601 door MartinW

Nee, ik wou tubeless omdat ik straks 3 maanden 6 dagen op 7 training geef in de Eifel en geen gedoe met lekke binnenbanden kan hebben. Als er nu een gat in zit is het plug erin en gaan. Veters en compressortje, zo gepiept.

In jouw geval wel handiger om voor tubeless te gaan. Zitten de spaken hoger in de velgrand en/of verder naar buiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2017 21:36 #602 door J-P
De spaken zijn vooral dikker op het zicht en gewoon midden in de velg.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2017 22:19 #603 door delange33

Ook ik heb de beugels en koffers van Heavy Duties inmiddels gemonteerd!


Mooie koffers die van heavy duties, zien er allebei tof uit.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2017 22:25 #604 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Die alpina wielen zijn ook gaaf zeg 8)

Heb je een 2e set schijven gekocht of zet je ze over?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2017 23:13 #605 door J-P
2de set schijven gekocht. ABS ringen maar even niet gedaan, was toch 160 euro....

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2017 10:18 #606 door RENO
mooie velgen J-P  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2017 18:13 #607 door J-P
Ja, weer vies gemaakt vandaag  ;D



Nog een CRF1000 in de clientele ook, in prachtig stemmig rood. Motor was nog geen 500 km oud. Goed inrijden dan ;-)




CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2017 18:17 #608 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Wij hebben ook een beetje gespeeld 8)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2017 18:56 #609 door MartinW
Dat wordt poetsen mannen  ;)
Ik heb een paar uurtjes gereden in de Gooi- en Vecht streek. Lekker weer en niet eens zoveel motoren/fietsers als ik had verwacht.  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2017 10:21 #610 door L Coudert
Gisteren in Zuid Limburg en even over de grens met België en Duitsland wezen rijden:
[img]
L Coudert
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2017 22:57 #611 door Tonchi

Wij hebben ook een beetje gespeeld 8)


Vraagje, hoe ging dat met de Mitas banden....??

CRF1000 Africa Twin tricolor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2017 04:18 #612 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Dat ging eigenlijk prima. De bandjes trokken de twin eigenlijk overal doorheen. van mul zand tot modder.

Ik lees hier en daar wel eens het bericht dat de voorkant niet genoeg grip zou hebben, of dat ze op nat asfalt wat minder zijn, maar daar heb ik zelf niks van gemerkt.
Voor wat wij ermee doen is het echt een top band.

Ik vind ze beter dan de k60 off-road, maar die zaten op de RD07 dus een echte vergelijking heb ik nou ook weer niet, zeker niet gezien ik ook maar een beginner ben.
(eerlijk gezegd vind ik het sowieso moeilijk om welke band dan ook aan te raden, ik beschouw mijzelf nou niet als een pro rijder of banden expert)

Voor het geld hoef je het iig bijna niet te laten, ze zijn iets goedkoper dan de k60 scout.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2017 08:17 #613 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Visited my honda dealer yesterday to talk about service costs and look what I have found there: honda is now offering special earplugs for the africa twin! The instructions inside say they will protect your hearing in the long run and are especially designed to reduce unwanted wind noise, while having no effect on hearing  the engine and exhaust sound (both standard can an acra compatible)!
What do you think, are worth the higher price or are the just the same as the orange ones I used for my KTM previously - still got a fresh 20pack left from last season!



Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2017 13:23 #614 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 08:41 #615 door Digime
Wat een rust hier. ::)
Inmiddels 1500 km op te AT gereden, En blijft gewoon heerlijk! wil niets anders meer.

Ben bij de laatste tankbeurten 98 gaan tanken.
Op advies van een maatje en moet zeggen blij verrast!
Onderin wat rustiger(voor het gevoel althans).
Wat is jullie ervaring hiermee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 11:36 #616 door V-Twin
Had je last van een wat onverwachts bokkerig gedrag?
Ik heb daar soms wel last van bij een koude motor en soms ook wel bij een warme motor.
Ik hoop overigens dat het na het inrijden minder wordt maar anders overweeg ik een BoosterPlug te installeren die er voor zorgt dat, afhankelijk van de buitentemperatuur, het brandstofmengsel iets verrijkt wordt omdat de CRF, ivm emissie eisen, behoorlijk arm staat afgesteld. BoosterPlug heeft een versie speciaal voor de CRF ontwikkeld en is plug en play.

Zelf heb ik nog geen specifieke CRF reviews kunnen vinden op het www maar mogelijk hebben anderen dat wel. Ben wel benieuwd naar ervaringen. Mogelijk is het dus ook een goedkopere oplossing dan een Power Commander die feitelijk iets soortgelijks doet.

Na ongeveer 50.000 km is de investering voor een BoosterPlug gelijk aan Ron 98 tanken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 11:51 #617 door PimW
Ik heb hem al een aantal keer voorbij zien komen op de AT facebook pagina. Volges mij incl gebruikers ervaringen.

Voor zover ik het gelezen heb, was de ervaring goed geloof ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 12:08 #618 door Digime
op de rotonde af toe beetje bokken in zijn 2 niet heel hinderlijk maar ook niet fijn.
boosterplug is inderdaad nog een optie, maar met de ron 98 eigenlijk geen last meer van het bokken.

voor mij dus de oplossing. ben nog benieuwd naar mijn verbruik met 98 zal het eens bijhouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 16:58 #619 door MartinW
Heb het afgelopen weekend met Ton over gehad dat de motor een beetje "rauw" loopt. Volgens Ton is de motor pas bij 10.000 km goed los en loopt dan een stukje smeuïger. Misschien gewoon even geduld voor je nieuwe dingen koopt  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2017 21:07 #620 door V-Twin

Ik heb hem al een aantal keer voorbij zien komen op de AT facebook pagina. Volges mij incl gebruikers ervaringen.
Voor zover ik het gelezen heb, was de ervaring goed geloof ik.


Pim ik ben geen FB gebruiker. Zou je dat bericht naar we willen mailen of hier willen posten?
bvd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden