Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

28 mrt 2020 19:45 #1501 door xrvtuur
Probeer de Metzeler Karoo Street eens, doet het goed op asfalt maar ook nog best een beetje op onverharde paden. ( op de Varadero dan)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2020 07:58 #1502 door renATus

renATus schreef :

Pronto schreef : Heb jij je velgen met transparante coating in gespoten?
Bij die van mij zitten de spaak moeren niet in de velg maar aan de as. Daar naast hebben ze ook wat gecadmeerde bouten en moeren gebruikt ten minste daar lijkt het op. Zie foto’s


Het is niet mijn velg maar van een kameraad die de AT onlangs gekocht heeft. Ze glimmen een beetje omdat ze nog nat zijn van een wasbeurt. Inmiddels heeft zijn dealer laten weten dat het onder garantie verholpen gaat worden.

Dit is mijn velg trouwens :

Twee jaar oud en 22000 km ervaring
.


Nu 24000 km en het chroom vliegt er af. Deze winter NIET gereden en niet met strooizout in contact geweest. Garantie van de motor liep tot 20 oktober 2019. Honda geeft niet thuis. Gelukkig heb ik met Benjan motoren een mooie deal kunnen maken. Eind van het seizoen komen er RVS spaken in voor een vriendenprijs. Top service.
.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2020 23:32 #1503 door Pronto
Ja zal je altijd zien garantie over en dan krijg je zo iets. Misschien kun je hier het wetboek artikel wel toepassen want wat is de levensduur van die spaken je mag verwachten dat ie langer mee gaan. Op achterstallig onderhoud kun ze het niet gooien want daarvoor ziet de rest van de motor er prefect uit. Als ik Honda was zou ik zou ik de eer aan me zelf houden en zeggen je krijgt nieuwe rvs spaken van ons en betalen een groot deel van de kosten en ik ontsloeg de inkoper die die prut heeft in gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 07:39 #1504 door V-Twin
Er bestaat een groot verschil tussen materieel gelijk hebben en materieel gelijk krijgen.
Je hebt garantie op de werking van een product en de verantwoordelijkheden van een verkoper houden niet op aan het einde van de garantietermijn.
Het lastige is echter dat het hier gaat om een esthetisch aspect en niet om de werking van het product. De spaken functioneren immers nog steeds waarvoor je zijn bedoeld. Dat je ze niet mooi vind en dat je teleurgesteld bent ja dat snap ik, was ik ook toen mijn spaken binnen 2 jaar corrodeerden. Na de garantietermijn worden, zeker esthetische zaken zo wie zo een lastige kwestie tenzij het esthetische aspect waarover het conflict gaat de reden tot aankoop was. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een schilderij waarvan de verf binnen 2 jaar volledig is verbleekt terwijl het aantoonbaar niet in het zonlicht heeft gehangen.

Overigens dikke pluim voor BenJan motoren in Ridderkerk inmiddels heeft hij al heel wat mensen met een nieuwe CRF geholpen bij klachten ook als de motor niet bij hen was gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 20:41 #1505 door renATus
Ik was eerst van plan om het probleem voor te leggen bij Honda, echter na een goed gesprek met BenJan besloten om het maar te laten voor wat het is. Honda Nederland is er niet meer, het is Honda Benelux in Gent. Een megatent waar zoveel personeel werkt dat ze elkaar niet eens kennen. Tegen de tijd dat er een passende oplossing is, is mijn AT mogelijk al ingeruild voor wat anders. Eind van het seizoen zet ik mn AT in Ridderkerk en een weekje later haal ik hem op met nieuw rvs gespaakte wielen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 21:45 #1506 door sebastiaan
Beantwoord door sebastiaan in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Zou toch maar eens proberen rene. honda zit sinds 1 maart in capelle aan den ijssel dat is bij jou om de hoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2020 16:58 #1507 door Goobi
Gisteren mijn Transalp XL700V ingeruild voor deze zo goed als nieuwe CRF 1000 met DCT. Compleet met Honda top- en zijkoffers, middenbok en Tomtom 550. Superblij mee.


Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2020 17:36 - 02 mei 2020 17:51 #1508 door V-Twin
Gefeliciteerd ziet er goed uit 👍👌
Ik zie dat het een 2018 / 2019 model is.
Mooi man! Heel veel plezier ermee!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2020 19:15 #1509 door Yank
Gefeliciteerd kerel, ziet er goed uit en helemaal compleet!
Je zult er geen spijt van krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2020 20:03 #1510 door Wilco.Cwx
Mooie motor
veel plezier er mee :cheer:

gelijk even het werkplaats plaats handboek Crf 2018+ Pdf gratis downloaden ;)
uitlees stekkertje na bouwen
en
eventueel een Elm327 met 16pin eobd stekker naar honda 4pin verloop voor diepere zelf diagnose (voor je weet maar nooit)

gelukkig heb voorlopig toch nog garantie :kiss:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2020 20:10 #1511 door xrvtuur
Mooi man, heel veel geluk ermee

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 10:36 #1512 door Pronto
Zie er netjes uit veel plezier er mee. Mocht je nog op zoek zijn naar de orginele honda val sier beugel ik heb die nog liggen die komt van een 2016 af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 11:26 #1513 door Wilco.Cwx
valbeugel crf1000 ,meer info svp heb interesse ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 12:59 #1514 door Goobi
Dank je, Pronto, ik heb er al een in bestelling (SW-Motech)

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 14:58 #1515 door Pronto

Wilco.Cwx schreef : valbeugel crf1000 ,meer info svp heb interesse ?


Wilco het is de zilverkleurige uitvoering van mijn vorige AT DCT
Kan zo krijgen van me let op het is de orginele beugel van honda dus niet een echte valbeugel
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 15:35 #1516 door Wilco.Cwx
ik ben enthousiast
en verrast

ja ik wil :)

stuur je wel ff een PM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2020 10:36 #1517 door Wilco.Cwx
Pronto bedankt voor de orginele honda val sier beugel en de hulp met montage (was zo gebeurd)

Het ritje om het op te halen was niet zo gebeurd ,navigatie zumo 210 maakte er bij Dordrecht weer een stress vol gebeuren van
snelweg Dordrecht richting breda was afgesloten :pinch: ,google maps maakte in eerste instantie ook de zelfde fout op de telefoon (of was ik het zelf ?) ,toen de onroute kaart op de garmin gebruikt en google maps beter ingesteld dat ging redelijk goed ,een tol tunnel genomen en weer lekker rijden ,ff een berichtje gestuurd dat ik later aan zou komen dan verwacht , de afstand op de navi,s werd kleiner ,mmmm een weer groter op de Zumo ?? >(onroute kaart was nog aan op de snelweg :blink: ) Telefoon met google maps was vastgelopen en gloeiend warm ,,,had ik nauw maar wat eitjes meegenomen :side: ,,, telefoon op een parkeerplaats maar weer eens opgestart en bestemming toch gehaald :) met de nodige vertraging :oops:
moraal van mijn verhaal ,tijd voor een nog betere voorbereiding, (goede) nederland kaart mee op reis en een vers motor navigatie systeem als eerste op de wenslijst TT550 of ZUMO XT (vermoedelijk zumo met een lekkere onroute kaart )
Terugweg gewoon met een kladje papier/ en grofweg de route in de tanktas gereden richting rotterdam en ver genoeg bij dordrecht vandaan :whistle:
was ik toch nog redelijk op tijd terug om nog wat moederdag spul te bemachtigen (is die dag ook weer gered B) )

Pronto nogmaals bedankt ,ook voor de gezelligheid .

foto van de nieuwe aanwinst komt eraan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2020 05:48 #1518 door renATus

renATus schreef :

Pronto schreef : Ja met een markt aandeel van 2,4 % als Europa met eigen regeltjes zou ik als fabrikant 3 keer achter mijn krabben voordat je het product in de EU op de markt zet. Stickertjes op je dashboard omdat je bandjes niet voldoen aan de snelheidsindex. Wie verzint nu zou iets? In de US als je een ongeluk maakt omdat te hard hebt gereden ben je gewoon de lul. Dus dat bandje komt niet boven de index.


Het lijkt er op dat de banden binnenkort toch leverbaar gaan worden :
.
gb.mynetmoto.com/news.cfm/1116-dunlop-tr...-adventure-tyre.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2020 08:41 #1519 door xrvtuur
Maar bij de maatvoering staat nog geen snelheidsindex...

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2020 18:19 - 03 juni 2020 18:21 #1520 door renATus
Snelheidsindex boeit mij niet zo. Die 190 kmh zet ik nooit op de teller. Natuurlijk zijn er mensen die bang zijn voor een ongeluk en onderzoek, maar in mijn 40 jaar motorrijervaring heb ik nog nooit iemand gehoord waar na een ongeval naar de snelheidsindex van de banden is gekeken. Wel wordt er gekeken naar voldoende profiel of evt bandenspanning.

Eerst maar eens wachten wat er straks bij de bandenboeren komt te liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden