Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

03 nov 2019 10:23 #1481 door PimW
Ik ben voorzichtig begonnen met de opbouw van mijn 2020 CRF. Heb voor de goedkope optie gekozen: iedere maand een onderdeeltje :mrgreen:
Motorblok met zijdeksels liggen klaar maar het kleppendeksel moet nog.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 10:29 #1482 door Pronto
Ik heb helaas geen grote 3D scanner staan. Knap gemaakt vroeger moest je met velpon rommelen en nu kun je het printen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 10:40 - 03 nov 2019 12:32 #1483 door renATus

Pronto schreef : Heb jij je velgen met transparante coating in gespoten?
Bij die van mij zitten de spaak moeren niet in de velg maar aan de as. Daar naast hebben ze ook wat gecadmeerde bouten en moeren gebruikt ten minste daar lijkt het op. Zie foto’s


Het is niet mijn velg maar van een kameraad die de AT onlangs gekocht heeft. Ze glimmen een beetje omdat ze nog nat zijn van een wasbeurt. Inmiddels heeft zijn dealer laten weten dat het onder garantie verholpen gaat worden.

Dit is mijn velg trouwens :

Twee jaar oud en 22000 km ervaring
.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 10:44 #1484 door PimW
Ik denk dat ik 80-90% van de motor digitaal heb, de pest is verschillende bestandsformats aanpassen en bewerken voor het printen.

Een hand-held 3D scanner zou voor het reverse engineeren en add-ons ontwerpen ook nog ees leuk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 10:58 #1485 door Wilco.Cwx
had er een week geleden al wat gezien via marktplaats
bij mijn vorige 19 jaar oude motor was dit ook rvs spaken maar de nippels niet ,zeker tegen het loslopen ,roesten ze lekker vast
ff afwachten wat ze er bij honda van maken ?
zal mijn crf in de gaten houden zit nog 1,5 jaar garantie op
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 13:31 #1486 door Pronto
Spaaknippels zijn volgens een duitse leverancier van koper of verzinkt staal waarop een coating wordt aangebracht. Dus waarschijnlijk is de coating slecht aangebracht of komen van een leverancier die ze goedkoper kon leveren.
rvs spaaknippels zijn waarschijnlijk te zwak en mijn ervaring met rvs pijp nippels en sokken is dat ze in elkaar vreten waardoor je ze nooit meer los krijgt zonder de draad te beschadigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 14:52 #1487 door PimW
RVS op rvs gaat vastzitten, dan is een goede coating op een stalen nippeltje een beter idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2019 16:22 #1488 door Canis
Ook de nippels en zelfs ook de goudkleurige wielen van mijn '18 vertonen vlekjes/oxidatie al na enkele maanden die ik er niet meer uit krijg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2019 09:48 #1489 door renATus

renATus schreef :

renATus schreef : is de €90 een redelijk bedrag wat Tijgerleathers rekent voor het aanpassen van een zadel ?

Ik neem aan dat jouw zadel(s) niet gratis aangepast worden.


Inmiddels bij Tijgerleathers geweest om m’n zadel aan te laten passen. Ze hebben 4cm van het originele schuimrubber verwijderd en een steviger schuim erop geplakt. De zit is nu iets harder en het voelt een heel stuk beter. Nu even wat kilometers maken en als het niet bevalt kan ik terugkomen en wordt het alsnog een keertje aangepast. Kosteloos ! Dat is service.


Inmiddels ruim 2000 km op het aangepaste zadel gezeten en nog steeds een beurse kont na een lange rit. Na een nieuwe afspraak gemaakt te hebben is mijn zadel gisteren opnieuw aangepast met nieuw steviger schuim. De zit is nu vele malen beter en ik kijk al uit naar lange ritten. Laat het voorjaar aub snel komen.

Helaas maar 3 foto’s. M’n batterij was leeg 🥴

Eerste upgrade wordt verwijderd


Nieuw stuk schuim in vorm maken


Pasmaken op het zadel.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2019 20:30 - 22 nov 2019 20:51 #1490 door renATus

Pronto schreef : Ja met een markt aandeel van 2,4 % als Europa met eigen regeltjes zou ik als fabrikant 3 keer achter mijn krabben voordat je het product in de EU op de markt zet. Stickertjes op je dashboard omdat je bandjes niet voldoen aan de snelheidsindex. Wie verzint nu zou iets? In de US als je een ongeluk maakt omdat te hard hebt gereden ben je gewoon de lul. Dus dat bandje komt niet boven de index.


In dit internetartikel kwam ik nog wat interessante info tegen : . www.advpulse.com/adv-bikes/dunlop-trailmax-mission-review/

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2019 09:16 #1491 door renATus
Is er via een ‘grijs’ circuit een mogelijkheid om de Dunlop Trailmax Mission naar Nederland te halen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2019 09:48 - 23 nov 2019 09:58 #1492 door Pronto
Lijkt me niet zo moeilijk als je online www.chapmoto.com/ kan bestellen in US is er altijd een manier om ze hier naar toe te krijgen. Het gemakkelijkste is als je een bedrijf hebt wat in banden doet. Die zou om samples kunnen vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2019 11:30 #1493 door V-Twin
Wie kan de redactie van De Transalper helpen aan de digitale versie van de officiële pers foto's van de CRF1100?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2019 13:09 #1494 door Pronto

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2019 17:47 #1495 door V-Twin
Thx, was het linkje kwijt en kon het zo 1,2,3 ook niet meer vinden op het www.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2020 11:12 #1496 door Pronto
Gisteren met de CRF1100 met z,n 250kg even de offroad mode geprobeerd op een onverharde weg. Voorheen zou ik de G knop gebruiken. Wat begon met een redelijk pad werd toch wel een behoorlijk drek. Die offroad mode werkt wel goed trok hem zo door de drek heen. Helaas was ik alleen (onverantwoord) heb ik geen fotos gemaakt van het mooie weggetje. Ik had de motor ingespoten met MUC spul en dat scheelt wel de drek liep er vrij snel weer vanaf.
Ook de metzler banden geven een goed gevoeld. Wat ik wel zie is dat die grijze afdek kap snel vuil wordt door het er over schuren met je laarzen maar ja dat hoort erbij het is tenslotte een allroad motor. Op de foto de derk die er nog op zat toen ik thuis kwam.
Ik wil er straks nog een set valbeugels van Outback op zetten dan zit er tenminste iets van bescherming op.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2020 15:20 - 22 feb 2020 15:20 #1497 door renATus

renATus schreef : Is er via een ‘grijs’ circuit een mogelijkheid om de Dunlop Trailmax Mission naar Nederland te halen ?


Vandaag op de Motorbeurs in de Dunlop stand gesproken met de divisiemanager Europe. De Dunlop Trailmax Mission wordt op dit moment bij BMW in Duitsland getest. Mogelijk toch in Europa leverbaar. Al zal dat dit jaar niks meer worden. De snelheidsindex T zou het probleem kunnen zijn. Hij deed daar een beetje vaag over. Grappig detail en een beetje vloeken in de kerk maar hij adviseerde mij voor de AT de Pirelli STR te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2020 10:41 #1498 door Pronto
Ik had ook die Pirelli STR onder mijn vorig AT zitten is een goede band voor op de weg en in het veld. Een nadeel hij is niet geruisloos je hoort hem wel meer dan de orginele D610. Op de nieuwe zitten nu Metzler Karoo Street wat volgens Honda NL eigenlijk niet de bedoeling was moet zeggen dat ik daar ook wel teverden over ben. Het zou mooi zijn als er ergens een paar setjes met wielen met verschillende soort banden staan waar je mee kunt test rijden. Maar ja zo iets is niet haalbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2020 20:13 #1499 door renATus

Pronto schreef : Lijkt me niet zo moeilijk als je online www.chapmoto.com/ kan bestellen in US is er altijd een manier om ze hier naar toe te krijgen. Het gemakkelijkste is als je een bedrijf hebt wat in banden doet. Die zou om samples kunnen vragen.


Het gaat aardig in de papieren lopen. De banden zijn eigenlijk tè duur in vergelijk met Nederlandse prijzen. De verzendkosten komen er ook nog eens bij. Ik heb besloten om de Dunlop Trailmax Mission maar even te laten voor wat het is.

Nu de twijfel, wordt het een setje Pirelli Scorpion STR of een setje Michelin Anakee Adventure ?

Ben ik de enige zeikerd die niet kan beslissen ?

Als er iemand is met een goed antwoord, dan hoor ik het graag.

(Geen antwoord op de Zeikerd, dat weet ik namelijk al) :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2020 19:41 #1500 door renATus
Na lang wikken en wegen en gezien het beperkt aantal km op bos- en zandpaden wordt het nogmaals de Bridgestone A41. Die bevalt eigenlijk prima en gaat best lang mee. Mocht de Dunlop Trailmax Mission volgend jaar op de markt komen dan maakt die goede kans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden