Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

28 dec 2016 18:02 #341 door V-Twin

Het schijnt wel mogelijk te zijn om de kappen nog te verwijderen met de Givi beugels. Is dat bij HD ook zo?


Geen idee maar die vraag zouden we natuurlijk wel kunnen stellen. Als ik echter zie hoe makkelijk de bevestigingspunten te bereiken zijn zou dat voor mij geen breekpunt zijn. Ziet er allemaal stukken toegankelijker uit als bij mijn voormalige RD04 met RVS Motad beugels en RD07A met Givi beugels. Met name die laatste zijn een werkelijke ramp om te (de)monteren maar als ze eenmaal zitten dan.... doen ze geweldig hun werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 18:29 #342 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Bij de rd07 maakte het niet zo heel veel uit. Het luchtfilter zat bovenop/voor de tank. Bij deze moet het zijpaneel eraf.

Op zich is het dus handig als de kappen eraf kunnen met beugels erop.

Als ik ga all-roaden, dan doe ik dat vaak met broer. Als hij dan voor me zit, dan moet mijn AT veel stof happen. En dus zit het luchtfilter eerder dicht.

Dat is iig een beetje mijn redenatie, of het echt nodig is om het filter elke keer uit te kloppen weet ik nog niet.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2017 15:37 #343 door Canis
Niemand ervaring met de beugels van Hepco & Becker voor de CRF?
Heb al wat CRF's gezien met beugels van H&B en leken me heel degelijk te zijn. En zelfs zeer mooi. Zowel in zwarte als in alu-kleur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2017 16:25 #344 door Yank

Maar Pim, ik zie ook kansen voor jou!

[youtube]Ccy_7F8mDPc[/youtube]


Weet iemand of deze mud plate van OnlyBike ergens in de Benelux is te verkrijgen. Dan zou ik geen onderste val beugels hoeven te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2017 04:14 #345 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Niemand ervaring met de beugels van Hepco & Becker voor de CRF?
Heb al wat CRF's gezien met beugels van H&B en leken me heel degelijk te zijn. En zelfs zeer mooi. Zowel in zwarte als in alu-kleur.


Zag dit voorbij komen op "feesboek" Had er al wat vaker over gehoord, dus deel het ff.

Don't buy the Hepco & Becker Engine Guard For Honda CRF1000l! (At least not the first generation.) They have two major flaws. 1) The right side guard doesn't allow for changing the clutch oil filter on the DCT. 2) With very little clearance in several places and only two mounts of which one is rubber dampened (shared with the bash plate) it is likely to hit the engine case upon impact. If you want to get rid of the guards you need to take off the exhaust and will need new gaskets. If installed by your dealer you can only hope he took care of the oem bolts. I share my experience and opinion as a consumer because this purchase has been a major disapointment and inconvenience. (Please don't expect me to waste more time and thought on this faulty product by responding to questions and comments on this thread, although I may! )The dealer has offered me a very small refund (the guards came with the bike as a "discount", so getting a satisfactory replacement will be expensive) but has not been able to get them off yet. So I have had to change oil without changing the clutch filter.


Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2017 12:56 #346 door Ceetje

Citaat

Don't buy the Hepco & Becker Engine Guard For Honda CRF1000l! (At least not the first generation.) They have two major flaws. 1) The right side guard doesn't allow for changing the clutch oil filter on the DCT. 2) With very little clearance in several places and only two mounts of which one is rubber dampened (shared with the bash plate) it is likely to hit the engine case upon impact. If you want to get rid of the guards you need to take off the exhaust and will need new gaskets. If installed by your dealer you can only hope he took care of the oem bolts. I share my experience and opinion as a consumer because this purchase has been a major disapointment and inconvenience. (Please don't expect me to waste more time and thought on this faulty product by responding to questions and comments on this thread, although I may! )The dealer has offered me a very small refund (the guards came with the bike as a "discount", so getting a satisfactory replacement will be expensive) but has not been able to get them off yet. So I have had to change oil without changing the clutch filter.

Well, that sucks bigtime, I would say ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2017 00:41 - 10 jan 2017 00:47 #347 door V-Twin
Och wat zal ik zeggen. Als je een AT of een TA gewend ben tweet je niet beter dan dat de carterbescherming er ff onder vandaan moet.
Is dat nou zoveel werk?
De auteur van het citaat had zich beter kunnen beklagen over de degelijkheid van de carterbeschermer. Kijk op Youtube maar eens naar een vergelijk qua constructie. Zoek ff naar AltRider (geen goedkoop spul maar dan heb je ook wat).


Zet je voor het mooi er een carterbeschermer op en rij je niet off-road dan zal zo'n HB product best goed werken. Ons Belgisch clublid Wim de S (Poike) heeft er ook een op zitten en die is er tevreden over.Als Wim kent weet je dat, dat veelzeggend is.

Mbt de valbeugels van HB, alleen al van de wijze van monteren krijg ik al hoofdpijn en rimpels. Veel plezier met je onderhoud als je die dingen er op hebt zitten. Je uitlaat moet los om de beugels te kunnen demonteren. Goed doordacht concept (NOT), J-P zal het in deze met me eens zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2017 04:13 #348 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
De klacht is niet dat de carterplaat los moet, maar dat je het uitlaatspruitstuk los moet draaien.  (elke keer als je onderhoud wil doen) :o


Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 10:57 #349 door J-P
Omdat ik ook allroadtrainingen geef wilde ik al een tijd een extra setje wielen. De daad bij het woord gevoegd en vandaag een setje tubeless Alpina velgen besteld. Wel porneau... gebruik ik het andere setje voor offroad.


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 12:25 #350 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Téring  :o Gave wielen man  8)

Is er nog iets gedaan met het roesten bij de originele wielen J-P? Of heb ik dat gemist?  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 12:34 #351 door J-P
Nou, roest, ik heb geen roest in de zin van het woord, het is een verkleuring/ verdoffing en alleen in de buurt van een paar nippels op een paar spaken van het voorwiel. De dealer weet ervan, en wacht tot ik de motor daar neerzet. Is al in oktober gemeld en het gebeuren gaat in gang als ik de nieuwe wielen heb.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 14:48 #352 door xrvtuur
Zo dan ... Moet je wel even paar traininkjes voor doen voordat je dit terug verdiend, want komen neem ik aan ook remschijven op, of ga je die iedere keer overzetten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 15:05 #353 door J-P
Voorlopig zet ik die over. Inderdaad, het kost wat maar het gaat ook wat opleveren, al is het maar gemak.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 20:12 #354 door xrvtuur
het gaat je in ieder geval aanspraak onderweg opleveren, wat een mooie wielen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 21:01 #355 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Zeker mooi spul! 8)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 21:04 #356 door sneekie
Vanavond even de nieuwe plaat van Touratech gemonteerd.
Ziet er goed uit en is erg stevig.
Nu nog de motor bescherm beugels en dan is hij goed beschermd. ( bij een eerdere schuiver op een rotonde met dank aan de standaard banden, is de zijkant van het blok beschadigd).

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 22:16 #357 door RENO
Mooie wielen J-P- !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 22:27 #358 door RENO
p.s.
mijn spaken zijn achter inmiddels zwart gevlekt en ruw oppervlak
voor het zelfde gebleven ruw en mat gespikkeld
inmiddels is de ori-middenbok een bonk roestpoeder geworden...... :-\

en nee, nog niets mogen vernemen van Honda-NL

inmiddels maar wel nieuwe TC70's laten monteren want ik wil wel eens echt gaan sturen met de AT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 22:33 #359 door J-P
Maar dat moet jouw dealer regelen hè,  die roestklachten

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 03:09 #360 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Welke dealer heb je?

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden