Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

15 juni 2016 09:11 #241 door J-P
Een kettingslot wordt krap, een schijfremslot of die cyclelocks van vroeger (die opvouwbare) moet wel lukken.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 11:36 #242 door L Coudert
Hierbij een foto hoe mijn Pro-oiler ingebouwd is onder het duo zadel.
PS er zijn voorzieningen getroffen om een beugelslot onder het duo zadel te kunne schuiven. Het duo zadel is met 2 bouten vastgezet maar er zijn gaten waardoor je een beugelslot kunt schuiven. Welk slot past weet ik niet, ik gebruik het niet.
Met vriendelijke groeten
L Coudert
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 17:13 #243 door J-P
Netjes weggewerkt. Kan je je veervoorspanning nog wel gemakkelijk afstellen nu?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 18:56 #244 door L Coudert
De veer voorspanning kan ik net afstellen. Ook kan ik de container iets opzij buigen om meer ruimte te krijgen.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 18:59 #245 door Tonchi
Net terug van een rondje All-road in de Franse & Italiaanse Alpen van totaal 3850 KM in 9 dagen. Van snelweg en hele kleine binnendoor weggetjes en nog wat off-road erbij, een verbruik van 4,7 op de 100KM. Geen klap verkeerd gegeven en geen enkele druppel olie verbruikt. Veel comfort, goeie zit en genoeg (soft)bagage mogelijkheden met glans de test doorstaan voor mij de ideale reismotor die het Avontuur niet schuwt...!!!

CRF1000 Africa Twin tricolor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 19:31 #246 door J-P
Heb even wat plaatjes geschoten van de pro-oiler zut, let niet op de vuile motor, was een beetje nat vandaag.




CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2016 12:09 #247 door J-P
Ik moest gister naar Arnhem voor een WRM-applicatiedag (wat elke instructeur jaarlijks moet doen) en met de weersomstandigheden en de verschrikkelijke natweer-eigenschappen van de Dunlap Trailmax D609 banden die standaard onder de AT liggen besloten om donderdag met het goede weer al door te rijden en er een mooie binnendoorroute van te maken. Nachtje hotel en gisteravond met droog weer weer terug naar huis. Gisterochtend in PUTweer van Ooij naar Arnhem gereden maar dat was gelukkig maar 25 minuten. Vooral het ritje donderdag was fijn, binnendoor vanaf Borssele naar Ooij, en de motor lijkt steeds losser te komen. Ondertussen 5500 km op de teller en ik word steeds blijer. Alleen blijkt de achterschokbreker wel een punt van aandacht voor de toekomst. Met bepakking en ikzelf slaat ie niet zelden door in de bocht. Superfijne fiets. Snel andere banden.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2016 09:37 #248 door arne
Lekker dat je gisteren droog weer terug kon. Ik zat in Bennekom (om de hoek) en reed gistermiddag door hevige buien heen en gisteravond door stevige buien terug. (Dus maar niet met de motor gegaan...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2016 12:14 #249 door V-Twin
Tegen alle verwachtingen in heeft een AT in Touratech trim het klassement van 2 cilinder motorfietsen tijdens een Rally in Griekenland gewonnen. Boven alle verwachting 2e in het overall klassement dat normaliter volledig gedomineerd wordt door lichtere 1 cilinders.
Gaat wat worden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2016 17:28 #250 door J-P

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 17:06 #251 door Yank
Nou vandaag afgehaald en de eerste rit is gemaakt en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee, schakelt werkelijk als een mes in een pakje boter en power zat zeker t.o.v. de Alp.  ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 19:15 #252 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Gefeliciteerd man! Mooi hoor  8) Is dit nou een hele basic uitvoering, dus zonder ABS?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 22:26 #253 door Yank
Nee hij is met ABS en TC. En het werkt ook nog. Volgens mij is die basic uitvoering zonder ABS ook niet meer verkrijgbaar in Nederland!
Die van mij is nummer 78 in de Benelux, dus meegeleverd een tripmaster en een boek over de Africa Twin. Met de tripmaster doe ik niks dus als er iemand interesse in heeft hoor ik het wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 22:32 #254 door Yank
Ja ik begrijp dat je denkt dat het het basis model is want de ABS schijf zie je niet op de foto want die zit op de linker schijf,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 23:21 #255 door honda2x
Wat een mooie veel plezier ermee !! :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2016 21:04 #256 door Acy
Vorige week de eerste serieuze rit gedaan met de AT. Moest voor het werk naar Frankrijk en besloot het aangename met het nuttige te verenigen. Tevens eens kijken hoe dit apparaat het op de lange afstand doet. Eerst over snelweg even doordouwen tot Metz , daarna lekker binnendoor gereden tot aan Langres. Op de snelweg loopt het als een trein , je zit voldoende uit de wind en 140 is prima uit te houden voor langere tijd. Alleen wel wat turbulentie rond de helm . Het verbruik liep in de Ardenen op naar 1:16 , maar later heb ik ook 1:23 genoteerd. Verder doet de motor alles boven verwachting , het standaard zadel is redelijk , maar bij 600-700 km op een dag krijg je toch een zere reet. De route deed ik aan de hand van de TomTom 400 , spannende routes instellen en hoppa , dat werkt super , op de gekste weggetjes geweest. De laatste avond overnacht in motorhotel la Mouche in de Vogezen , erg leuk en gezellig. In totaal 1900 km gereden in drie dagen , was een mooi toertje.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2016 21:08 #257 door Acy

Vorige week de eerste serieuze rit gedaan met de AT. Moest voor het werk naar Frankrijk en besloot het aangename met het nuttige te verenigen. Tevens eens kijken hoe dit apparaat het op de lange afstand doet. Eerst over snelweg even doordouwen tot Metz , daarna lekker binnendoor gereden tot aan Langres. Op de snelweg loopt het als een trein , je zit voldoende uit de wind en 140 is prima uit te houden voor langere tijd. Alleen wel wat turbulentie rond de helm . Het verbruik liep in de Ardenen op naar 1:16 , maar later heb ik ook 1:23 genoteerd. Verder doet de motor alles boven verwachting , het standaard zadel is redelijk , maar bij 600-700 km op een dag krijg je toch een zere reet. De route deed ik aan de hand van de TomTom 400 , spannende routes instellen en hoppa , dat werkt super , op de gekste weggetjes geweest. De laatste avond overnacht in motorhotel la Mouche in de Vogezen , erg leuk en gezellig. In totaal 1900 km gereden in drie dagen , was een mooi toertje.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2016 21:08 #258 door Acy
Een paar foto'tjes


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2016 09:52 #259 door J-P
Te gek! Ik had zondag een rondje Vlaamse Westhoek, regio Ieper zeg maar. Nog 2 andere CRFjes gezien, beide tricolor.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2016 10:28 #260 door Oldtimer
Mooie omgeving en ook erg triest. We hadden daar de loopgraven rally 1914/1918.

transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10707.msg104141#msg104141

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden