Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

09 mei 2016 11:42 #221 door voorstad

Nou ja, ik geloof dat er nog genoeg filmpjes gemaakt worden. ;)


Yup, genoeg filmpjes ondertussen, maar dertien in een dozijn....

Deze is wel weer leuk (vanaf 5:23):

[youtube]k82VyvTVDsg[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2016 16:04 #222 door Ger
Leuk wel,alleen jammer van de schade. Heeft wel mijn voorkeur kwa kleurstelling mocht ik de lotto winnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2016 09:09 #223 door Paulgsa05
Vrijdag heb ik mijn Africa Twin bij de dealer opgehaald, na de eerste beurt bij 1352 km.  Verse olie erin, filtertje vervangen, de boel nagelopen en de ketting iets gespannen. Thats all... Verder niets, maar dan ook helemaal niets aan de motor. Nog nooit eerder meegemaakt bij de door mij nieuw aangeschafte BMW's. Met deze Honda dealer  ga ik geen band krijgen :).

De tripmaster met het nummer #22 is een ander verhaal. Deze is alleen te plaatsen op de plek waar de Garmin 590 zit. Deze moet omhoog om ruimte te bieden voor de tripmaster, die er wel leuk uitziet maar slechts een fractie van de informatie biedt van de Garmin. Om te zien hoe laat het is en hoe hard ik ga, is een eenvoudig satelliet navigatiedingetje veel geschikter. De volgende eigenaar van de Africa Twin krijgt er een boek en een doosje met een ongebruikte tripmaster ter waarde van € 300 bij. Een gegeven paard mag je natuurlijk nooit in de bek/mond kijken, maar dit geschenk is niet heel erg 2016. In tegenstelling tot de motor zelf: die is wel weer heel erg van nu.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2016 09:14 #224 door Paulgsa05
@Acy, hoe kan het eigenlijk dat jij nummer 21 hebt. Die van jou is toch van een latere datum dan de mijne (geleverd in januari 2016)?

Afgelopen week was ik op Kreta. Daar rijden nog heel wat oer Africa Twins rond. Binnen een uur heb ik er al drie gespot. De nieuwe staat daar nog niet bij de dealer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2016 11:58 #225 door Acy
@Paulgsa05, het serienummer hangt samen met de order datum , dus zeg maar de volgorde van binnenkomst. Mijn kenteken scheelt ook maar een nummer met het jouwe , ik heb 34 , jij 35 als ik het goed heb.de mijne is wel later geleverd . Als je hem verkoopt volgend jaar wil ik hem wel hebben voor mijn meissie , leuk met twee dezelfde motorrn met twee ( bijna ) dezelfde kentekens[emoji12][emoji12][emoji12][emoji12]
Heb er nu 1600 km opzitten , verbruik gaat steeds ietsje naar beneden maar heb helaas nog geen tijd gehad voor wat langere trips.
Dat je geen bijzonderheden hebt na1000 km lijkt met niet meer als normaal , meneer BMW maakt er een potje van !!





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2016 11:59 #226 door PimW
De tripmeter voegt aan een straat/reis fiets niet veel toe, het is echt iets dat de link met Dakar moet aansterken en op de rallyfietsen een beetje het fundament van de navigatie vormen.

Daarbij zal RNS, die toch nog niet zo lang bezig zijn met die apparaten, ook de extra blootstelling wel kunnen gebruiken. Ze gingen immers allemaal stuk op dat zoutmeer, in tegenstelling tot de Rallydash ;D :X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2016 15:48 #227 door Tonchi
Inmiddels al 4800 KM verder en moet zeggen... Geweldig zoals die gaat !!! Wat een super fijne machine, inmiddels heb ik al de handkap beugels en keien vanger van MDI geplaatst en de valbeugels van SW-motech,ook nog TKC70 dus voor mij is die nu wel klaar. Over het verbruik ben ik ook tevreden 1 op 20 daar kan ik mee leven...
Ik ben er klaar voor voor de mooie reis in de Alpen in Juni...!!!

CRF1000 Africa Twin tricolor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2016 21:54 #228 door TransAlpGhost

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 08:52 - 23 mei 2016 14:31 #229 door voorstad
Bijlage:



Touratech stunned the rally world last week when they placed 2nd overall at the Hellas Rally in Greece. The noteworthy detail is that the bike that made it on the podium was not a 450cc racebike, but rather a Touratech-modified Honda CRF1000L Africa Twin. In the spirit of rally and to signify the heavy modifications to the bike, Touratech listed it as a CRF1000RR on the event registration.


http://www.touratech-usa.com/Adventure/Blog/mlNKKZ/Touratech-Stuns-the-Rally-World

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 14:22 #230 door alain

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 18:51 #231 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Gaaf

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2016 20:22 #232 door xrvtuur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2016 10:46 - 30 mei 2016 10:48 #233 door delange33
Mooi filmpje, let op de SW Motech keienvanger in combinatie met de Touratech crash bars. Top!  :)


Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 22:11 #234 door Paulgsa05
Het zou weleens kunnen dat mijn Africa Twin op korte termijn een ander baasje mag krijgen. Ondanks de 2100 heerlijke kilometers op de teller. Zaterdag kan ik er meer over zeggen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2016 22:41 #235 door arne
Oh... De spanning!! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2016 22:25 #236 door J-P
Bij mij staan er nu 4500 (vanzelfsprekend probleemloze) kms op de teller. Alles doet het goed, op de RNS tripteller na, die kan terug naar de fabriek want pikt geen boordspanning op dus slaat totaal geen data op. Superblij met de aftermarketspullen die ik erop heb gezet. De Bumot koffers zijn het beste wat ik ooit gehad heb (en dat was ondermeer Touratech en Hepco/becker) en de pro-oiler werkt perfect. Ketting wordt precies goed gesmeerd. Het tripje Schotland was geweldig en ik heb de motor daar lekker leren kennen, 2800 km lekkere bochten, daar doe je het voor. Net voor Schotland heb ik het hoge hondazadel nog kunnen plaatsen. Na Schotland kwam helaas de Bätzen screenadjuster pas binnen. Vorige week de barkbuster handkappen erop gezet en volgende week de rox-risers en de pivot pegs.








CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 07:29 #237 door arne
Mooi hoor. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 19:28 #238 door L Coudert
J-P,
Het is goed te lezen dat je heel tevreden bent met je CRF1000L. Onlangs heb ik mij ook dezelfde motor aangeschaft na 10 jaar en bijna 120.000 km op VFR.
Bij mij werkt de tripcomputer goed maar ik vraag mij soms af wat het toevoegt aan de al uitgebreide standaard dashboard.
Ook ik heb (net als op de VFR) een Pro0oiler gemonteerd. De GPS unit daarvan heb ik onder het duozadel geplaatst. Dit werkt goed, zelfs met een Honda topkoffer.
Maar afgelopen week was ik een midweek in de Pfalz en toen schakelde de Pro-oiler de tweede dag over op de E7 stand. Daar ik de Pro-oiler documentatie niet bij mij had heb ik het maar zo gelaten want de ketting werd toch nog goed gesmeerd. Thuisgekomen vond ik uit hoe ik weer de normale afstandsmeting weer kon inschakelen. Ook vermoed ik dat het slechte weer en de vele bomen langs de route ervoor hebben gezorgd dat de afstandsmeting op een tijdsmeting werd overgeschakeld.
Ook zie ik dat je een hogere ruit hebt gemonteerd. Ik heb een Givi Airflow ruit gemonteerd. Die lijkt erg goed te werken maar ik heb er nog slechts een dag mee gereden. Welke ruit heb jij gemonteerd?
PS ik ben 1,85 groot. Ik heb inmiddels 3.500 km gereden en alles doet het goed.
Met vriendelijke groeten
L Coudert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 20:21 #239 door J-P
Hee,
Bij mij ging het niet om de pro-oiler onder de duozit in te bouwen, dat lag al vol met mijn portofoon en ontstoorder. Ik ben instructeur en gebruik een bluetooth zender vanaf de helm (bluebike) en een sena SR10 ontvanger, die zet het bluetoothsignaal om naar de porto en dan horen mijn leerlingen me, altijd handig. Dit zijn fotos van voor de inbouw van de pro oiler.




Ik heb de meeste accessoires met een aparte zekeringkast gevoed, die zie je bij de sena liggen.

De ruit is overigens origineel maar ik heb een Bätzen screen adjuster gemonteerd, dan kan je de ruit omhoog schuiven. Werkt perfect en niet duur, 90 euro all in. Ik ben 1.95 en rij met een hoog zadel.


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 06:41 #240 door Yank
Heb van de week ook een Twin besteld en ik wist niet dat er nog wat ruimte onder het duo zitje is, zou je daar een kettingslot kunnen bergen? tenminste als het makkelijk te verwijderen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden