Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

28 mrt 2016 22:34 #161 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Welkom terug hier J-P  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2016 22:14 #162 door Huib@1100
Bericht van mod;

reacties van J-P en andere die weer daarop reageerden zijn verplaatst naar

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13787.0

begon een beetje af te dwalen van topic onderwerp en heb J_P een eigen voorstel topic gegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2016 18:56 #163 door sneekie
zoek de verschillen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2016 18:57 #164 door sneekie
1994-2016 maar hij is er de nieuwe AT na 22 jaar.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2016 19:05 #165 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Gefeliciteerd met je aanwinst  8). Je bent niks veranderd  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2016 19:24 #166 door sneekie
Dank je wel. ook al weet ik dat het niet geheel waar is  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2016 19:31 #167 door Frank

Dank je wel. ook al weet ik dat het niet geheel waar is  ;D

Hallo Henk heel veel rij plezier met je nieuwe aanwinst. Bijna geen verschil .....

Groeten Frank

Let life surprise you

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2016 21:00 #168 door Oldtimer
Mag ik de ouwe  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2016 09:31 #169 door Acy
Veel plezier met het nieuwe speelgoed. En dat gaat zeker lukken. En ik kan het weten?

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2016 10:01 #170 door sneekie

Mag ik de ouwe  >:D


Nee Marien sorry, ze zijn al erg aan elkaar gehecht dus ik wil ze niet uit elkaar halen ;D ;D
Dus de oude blijft lekker bij mij in de garage ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2016 12:30 #171 door V-Twin
Mooi man, gelijk naar Cuijk ?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2016 20:33 #172 door sneekie
Nee Tractive is niet gelijk nodig  :D
Ook Tom van Tractive geeft aan dat de standaard Showa vering goed voor mekaar is.
Alleen voor wat zacht, maar daar heb ik op dit moment nog geen mening over ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2016 20:39 #173 door PimW
Ik vond de achterdemping niet je van het, maar kan goed dat dat met deze unit goed af te stellen is.

Zoals het spul afgesteld stond zwabberde de achterkant alle kanten uit als je in een bocht een bultje pakt. Maar een klein sprongetje voelde wel prima, wipt absoluut niet de kont omhoog ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2016 21:31 #174 door V-Twin

Ik vond de achterdemping niet je van het, maar kan goed dat dat met deze unit goed af te stellen is.

Zoals het spul afgesteld stond zwabberde de achterkant alle kanten uit als je in een bocht een bultje pakt. Maar een klein sprongetje voelde wel prima, wipt absoluut niet de kont omhoog ;D


Zou zomaar kunnen dat hij voor jou wat te strak stond afgesteld. Ik schat in dat je nog niet aan de 80 kg komt  8). Met een sprongetje speelt dat wat minder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2016 09:13 #175 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

wipt absoluut niet de kont omhoog ;D


Dat vonden wij in ons groepje afgelopen vrijdag nou juist wél  :-\
Dat is dan te weinig uitgaande demping toch? We hebben iig niet gekeken of er nog wat in te stellen valt.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2016 09:24 #176 door DDW

Dat vonden wij in ons groepje afgelopen vrijdag nou juist wél  :-\
Dat is dan te weinig uitgaande demping toch? We hebben iig niet gekeken of er nog wat in te stellen valt.

Veerspanning te hoog en of de ingaande demping te strak geloof ik.
Er valt redelijk wat te stellen en misschien was de instelling al ''verziekt'' voordat wij de motoren kregen.
Met een sprongetje voelde alles goed, dus dat moet af te stellen zijn lijkt me.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2016 09:42 - 03 apr 2016 09:46 #177 door kees
Mja, de gedraging van vering en demping zijn afhankelijk van o.a. rijdergewicht.

Goede kans dat anderen vóór jullie, er al aan gezeten hebben.

Voor vering geldt: motor zakt met jou erop, zo'n 5-7 cm extra in. Dit zegt iets over de ingestelde veervoorspanning.

Voor demping geldt (vlugge statische test): motor moet makkelijk inveren * en daarna altijd trager uitveren**.

*compressie (demping tijdens inveren) staat altijd zachter dan de **rebound (demping tijdens uitveren). Dit geldt voor zowel vóór als achter.

Voorbeeld: ga naast de motor staan en druk het zadel omlaag. De motor moet daarna trager uitveren dan dat je hem omlaag kon duwen.

Ander voorbeeld: wipt de motor de kont omhoog tijdens een verkeersdrempel, dan staat de **rebound te zacht, m.a.w. de motor veert te snel uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 16:53 #178 door voorstad
Leuk kleurtje, nog niet in de collectie.....


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2016 16:01 #179 door voorstad
Motormarkt sterk in maart 2016
Categorie: Motorbranche  06 april 2016

De maand maart van 2016 heeft voor veel merken voor flink gestegen verkoopcijfers gezorgd; in totaal zijn er 1973 motoren verkocht in maart. Het totaal aantal nieuw verkochte motoren in 2016 komt op 3511, in vergelijking met vorig jaar is dat een stijging van 15,1%. Yamaha is op dit moment marktleider met 529 stuks. Vorig jaar waren dat er 475, wat neerkomt op een stijging van 11,4%. Het Japanse merk heeft daarmee BMW naar de tweede plaats verwezen, dit is voor het eerst in jaren dat BMW niet bovenaan staat. Het Duitse merk liet ook een stijging van nieuwverkopen zien, maar dat was niet genoeg; BMW verkocht 512 motoren (4,7% meer dan in Q1 van 2015). Kawasaki verkocht in maart 2016 de meeste motoren van iedereen, 357 stuks werden afgelopen maand afgeleverd . Hiermee kwam het totaal aantal voor Kawasaki op 485 stuks, ruim een kwart meer dan 2015. Honda en Harley Davidson maken de top 5 compleet met respectievelijk 481 (+49,4%!) en 312 (+24,3%) nieuw verkochte motoren in Q1 van dit jaar. Alleen Triumph laat een daling in het aantal nieuwverkopen zien. Het Britse bedrijf zag de Nederlandse verkopen in Q1 zien dalen met 18,5% naar 145 stuks.

De sterke stijging bij Honda wordt vooral gekenmerkt door de start van de verkoop van de CRF1000L Africa Twin. 102 stuks van de nieuwe allroad werden dit jaar verkocht. De best verkochte motor is het tot dus ver nog niet. De BMW R1200GS is, zoals dat al lange tijd is, de meest populaire motor in Nederland. Van de GS (inclusief de GSA) werden tot nu toe 203 stuks verkocht in 2016. Yamaha heeft met de MT09 (inclusief Tracer) en MT07 ook goed verkopende modellen in haar gamma. Respectievelijk werden 142 en 103 stuks van deze modellen verkocht. Honda heeft naast de Africa Twin ook met de NC750 S en X een populair model. In vergelijking met 2015 steeg de verkoop van deze modellen met bijna de helft naar 109 stuks.


bron

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2016 11:56 #180 door voorstad
[youtube]A-FvGpjSLJE[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden