Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

19 feb 2016 23:04 #81 door delange33
De Varadero heeft als voordeel veel gewicht op de voorkant dus misschien minder gauw een wheelie, maar de AT weegt gewoon zo'n 50kg minder, en da's best veel. ( laat maar eens 50 kg op je voet vallen  :o)
En heeft hetzelfde koppel...verloren wedstrijd denk ik  ;)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 09:45 #82 door xrvtuur
nou 93 nm en 94 pk voor de nieuwe is toch wat minder als de mijne en misschien net genoeg voor de winst ;D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 14:09 #83 door len_tour

nou 93 nm en 94 pk voor de nieuwe is toch wat minder als de mijne en misschien net genoeg voor de winst ;D

Hihi, ik zou dan snel ff inschatten of de AT bestuurder lichtgewicht is en of je zelf een volle tank hebt. Deel gewicht maar eens door pk's en kijk dan wat de verschillen zijn.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 18:04 #84 door Tonchi
Hallo Allemaal,

Al vanaf 1993 TCN lid, jaren lang op een Yamaha Tenere gereden(vanaf 2008) en vanaf komende vrijdag weer op de nieuwe Africa Twin die rood/wit/blauwe, originele AT kleuren...(dus weer terug in het nest..)

Na een proefrit meteen weer verkocht en oude liefde roest niet....:-) Maar een vraagje, wie weet er toevallig een goed alternatief voor die gammele handkappen... al aardig wat afgezocht maar nog niks gevonden..

Groet Ton.


CRF1000 Africa Twin tricolor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 18:20 #85 door Acy
Gammele handkappen ??
Hoezo??

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 18:30 #86 door Cas


Na een proefrit meteen weer verkocht

Jammer :angel:

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 18:38 #87 door Acy
Waar heb je hem gekocht Ton ??

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 20:46 #88 door kees

(..) die gammele handkappen...


Nou ja, gammel kan het niet zijn. Ze zijn bedoeld dat als je door de bosjes rijdt, de hendels niet onbedoeld aangesproken worden als je langs een tak strijkt.

Zoek je iets dat bij een valpartij de hendels en combi-schakelaars beschermd, Acerbis, UFO etc. etc. verkopen allemaal kappen met een alu beugel er in verwerkt.

Altijd eerst goed meten of een aftermarket handkap wel gaat passen tussen de inrichting van jouw stuur.


Ik heb die dingen op de nieuwe AT nog niet van dichtbij gezien, maar ik meen dat ze al stuk robuuster zijn dan de types die op de vorige AT's en ook op de Alpen werden geleverd.


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 21:42 #89 door V-Twin

.......... Maar een vraagje, wie weet er toevallig een goed alternatief voor die gammele handkappen... al aardig wat afgezocht maar nog niks gevonden..


Hé butcher!!!!! al bij Barkbusters gekeken????

Grtz,

Bram

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 23:25 #90 door xrvtuur
ik heb barkbusters, 10mm dikke alu beugels, daar rij je een hummer mee van de weg

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 23:37 #91 door xrvtuur

Hihi, ik zou dan snel ff inschatten of de AT bestuurder lichtgewicht is en of je zelf een volle tank hebt. Deel gewicht maar eens door pk's en kijk dan wat de verschillen zijn.


ja theoretisch zou hij sneller moeten zijn, maar het schilt waarschijnlijk niet heel veel en dan kunnen de kleine dingetjes dus net het verschil maken, ik durf er wel een paar knaken op in te zetten, dus wie zich geroepen voelt met zijn nieuwe twin >:D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2016 09:15 #92 door PimW
Die kappen zijn beter dan het originele spul van 25 jaar geleden, maar zitten een beetje gammel vast aan de binnenkant.

Denk erom dat er een fatbar stuur op zit wat de plaatsing van de handkappen zoals Brombeer schrijft lastiger (een drama ;D ) kan maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2016 09:17 #93 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

vanaf komende vrijdag weer op de nieuwe Africa Twin die rood/wit/blauwe, originele AT kleuren...(dus weer terug in het nest..)


Hé Ton, leuk man  :) Gefeliciteerd met je aanwinst  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2016 10:20 #94 door voorstad
Het proefstaan is prima bevallen!



En Marien, ik sta als eerste op de inschrijflijst voor de rit!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2016 11:13 - 23 feb 2016 12:58 #95 door erwindekeyzer
Beantwoord door erwindekeyzer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Rij al een tijdje met de manuele versie rond maar ga toch overschakelen naar DCT. Gelukkig een goede dealer hier (Tuybens) waarbij ik nog een goede ruil kan doen, mits opleg uiteraard. Weet er iemand of er een een one seat bestaat voor de CRF1000? Zoals vorig jaar op de AT zat, die modderversie op de salons.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2016 19:30 #96 door luwe
maar warom veranderen naar zoon korte tijd
kun je dat toelichten laat het ons weten  :) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 13:27 #97 door erwindekeyzer
Beantwoord door erwindekeyzer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ho, ik had een pre-order gedaan, dus zonder proefrit, en uiteraard voor de manuele versie gekozen. Ge rijdt toch niet met een scooter zeker?! :-) Maar dat ding rijdt zo goed dat ik voortdurend denk "hoe makkelijk zou het zijn om zo rond te rijden zonder te moeten schakelen". En toch de mogelijkheid te hebben om de DCT te overrulen, volledig manueel te rijden,... dus alles in één. Plus dat ondertussen de ene review na de andere positief lijken te zijn over de DCT, vooral off-road. Vandaar ik toch bezweken ben voor de DCT versie, en misschien ook... ben 51 jaar. :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 20:15 #98 door arne
Dan wordt die van jou waarschijnlijk de eerste tweedehands Africa Twin op de markt. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 21:54 - 24 feb 2016 21:57 #99 door Acy
Dit weekend op de Motorbeurs verschillende tassen van Kriega bekeken. Ik had mijn oog hier al eerder op laten vallen , maar wilde ze eerst eens "in het wild" bekijken . Alle beweringen lijken te kloppen , mooie , degelijke  spullen , op vele manieren te bevestigen en eigenlijk precies wat ik zoek . Ik wil eigenlijk geen rek en koffers aan de motor , maar wel alles mee kunnen nemen voor een kampeer vakantie . De Kriega had ik bedacht voor persoonlijke zaken, kleding , toilettasje ed en de kampeer uitrusting in een Ortlieb Rackpack , dwars over de buddy . En eventueel nog een klein model Kriega tasje op de tank , of een rugzakje. Ik moet het allemaal nog even uittesten , maar voor een weekendje weg met hotel overnachting of B en B is de Kriega US 30 prima . Laat zich ook mooi bevestigen op de AT . 2 riempjes aan de frame buizen onder het zadel , die als ze niet gebruikt worden er onzichtbaar onder verdwijnen . De achterste 2 zitten vast aan het achterrek door de aanwezige ogen heen. Foto :

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 00:08 #100 door delange33
Bedankt voor het delen, ziet er goed uit! Zit zelf nog in dubio over al dan niet de soft luggage route te nemen.
Vind de cut out koffers van hepco en becker ook mooi... Heb jij die ortlieb rackpack ook al?
Gr. Marc

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden