Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

05 mrt 2016 20:56 #141 door arne
Nou is het ineens irritant dat mijn proefabonnement op Motoplus vorige week afliep. :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2016 21:20 #142 door Huib@1100
Variant van Gymkana :)



[youtube]
  [/youtube]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 13:13 #143 door Tonchi
Begint er op te lijken...we zijn al bijna aan de 1000KM beurt toe, zit nu op n gemiddelde van 1 op 21.7 na de 1000 beurt het tempo iets meer opvoeren en kijken wat het dan gaat worden....ben benieuwd.

Ton.

CRF1000 Africa Twin tricolor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 15:58 #144 door voorstad
[glow=red,2,300]De eerste probleempjes met de nieuwe Twin:[/glow]

Noppenbanden en dikke blub:
Bijlage:


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 15:58 #145 door voorstad
[glow=red,2,300]De eerste probleempjes met de nieuwe twin met DCT:[/glow]

Rijden met DCT in dikke regen en hangende shifter

"..at about 5-10mph the revs suddenly go wild - HIGH - right up near the redline.."

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 16:16 #146 door PimW
Laag spatbord dat vol loopt in de bagger is niet bijzonder, dat doen wel meer lage spatborden (incl de oude Twin en Alp).

Paar cm hoger monteren of een hoog spatbord erop. Het blijft een compromis :)

Dat tweede is toch wel een beetje verontrustend ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 17:09 #147 door Acy
Is eigenlijk veel mooier zonder spatbord 8)

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 17:50 #148 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

[glow=red,2,300]De eerste probleempjes met de nieuwe twin met DCT:[/glow]

Rijden met DCT in dikke regen en hangende shifter

"..at about 5-10mph the revs suddenly go wild - HIGH - right up near the redline.."


En daarom haat ik automaat. >:D
Maar is wel serieus gevaarlijk. Hopelijk is dit een maandag ochtend model en komt het niet vaker voor..

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 20:45 #149 door arne
Het is op z'n minst verontrustend. En jammer dat Honda UK er pas na drie dagen op terugkomt. Aan de andere kant, denk ik dat elke weldenkende dealer zo'n motor direct ophaalt om het uit te zoeken. Of Honda nou binnen een half uur reageert of pas over een week. De relatie van de klant is toch vooral met zijn dealer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 22:11 #150 door luwe
maar wat heeft dit te maken met automaat of heb ik wat gemist

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2016 22:23 #151 door arne
In het bericht van Voorstad staat een link naar een artikel over een Africa Twin met DCT die het leuk vond om zelf te schakelen en wheelies te trekken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2016 23:26 #152 door kees

Dit is toch dat Termignoniding? Vet mooi, die Dakar look van de collector onderlangs. Helemáál lekker ding ook, met dat witte frame en twin-tone zadel uit één stuk!


The plot thickens...


Bring It On

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2016 21:58 #153 door arne
Ik had hem ook gezien. Dat vind ik wel de mooiste uitvoering tot nu toe. Hopelijk komt hij ook gewoon op de markt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2016 22:00 #154 door Acy
Op het GS forum zien ze kans om 57 pagina's vol te zwetsen over de nieuwe Afrikaanse Tweeling. Hier blijft t akelig stil. Die ouwe mannen op t buur forum hebben blijkbaar meer tijd om iets te schrijven[emoji41]

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2016 22:13 #155 door arne
Of ze zoeken toch allemaal een reden om van die GS af te komen en een Honda te gaan rijden.  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2016 23:35 #156 door PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2016 20:26 #157 door J-P
Ach Acy, het heeft stiekem toch wel iets joh, daar de zaken strak trekken ;) Hier is het preken voor eigen parochie ;)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2016 20:36 #158 door voorstad
Een link naar dat forum zou deze parochie wel fijn vinden.... Ter lering danwel ter vermaak.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2016 20:42 #159 door Acy
Hee J-P , jij ook hier , dat is geen verassing .
ik vermaak me op beide forums wel . Ik denk dat er bij de G-S club meer bezitters van de nieuwe AT zijn dan hier .
Maar dat maakt niet uit , hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Voor donderdag een afspraak gemaakt voor de 1000 km beurt , tevens de GPS van stroom voorzien en dan hopen dat we wat meer tijd krijgen om te RIJDEN .
Motor bevalt tot nog toe erg goed , ik had in november voor de officiële introductie al zoaiet van : die ga ik kopen en dat had ik ook gedaan als de betreffende dealer wat happiger was geweest , maar dat gevoel is nu wel bevestigd.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten
Ruud

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2016 22:32 #160 door kees
Mja, het moge duidelijk zijn dat de GS-rijder gemiddeld over ruimere financiele middelen beschikt. Dat zullen gemiddeld dan hoger opgeleiden zijn en die hebben andere beweegredenen.

De inruilwaarde van hun brommert is gemiddeld flink hoger omdat ze de boven in de markt zitten qua prijs en de meeste van hun motoren nog jong. En dan is de overstap naar een andere nieuwe (AT) sneller binnen bereik.

Mogelijk is de interesse onder GS-rijders zo hoog omdat er jaren niks interessants op de markt is geweest behalve de GS en de grote KTM. Dan snap ik de keus wel. KTM levert een heel ander imago dan de BM.


Ik vind wel steeds meer dat Honda met de nieuwe AT een nieuw benchmark heeft gezet.


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden