Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

29 jan 2016 08:35 #21 door Kingcoder

Die valbeugels vind ik ook geen porum, vreselijk, ze zijn duidelijk familie van de valbeugels die Honda op die andere nep-allroads van ze schroeft. 
De "originele" koffers zou ik ook nooit kopen, ze sluiten meteen al slecht en ze komen vreselijk goedkoop over, terwijl ze dat beslist niet zijn !
Als je zo'n koffer vastpakt, heb je het idee dat je ze er zo afbreekt, het beweegt allemaal heen en weer, voelt niet goed.
Ik denk dat als je met die koffers in beladen toestand een sprong maakt over een bultje, ze er spontaan af breken.
Het zijn prullen, puur voor de show gemaakt.


daarom heb ik dus Touratech beugels en koffers besteld. Beetje jammer dat de levertijd nog net bekend is... er staat "binnen drie maanden"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2016 22:08 #22 door Paulgsa05
Ik heb er bij aflevering handvatverwarming op laten zetten. Kostte €343 inclusief doosje en exclusief montage. Werkt prima en staat ook nog eens mooi. En wat schakelt die motor heerlijk!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2016 22:35 #23 door luwe
dat is toch goedkoop van honda  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2016 17:10 #24 door Acy
Ja , vandaag was het eindelijk zover , de aflevering van mijn nieuwe speeltje , de Africa Twin . Na alle kenteken perikelen van voor het weekend leek ook vandaag het noodlot weer toe te slaan , meneer Honda had een verkeerde code bij de motor geleverd en dan kan die dus niet te naam worden gesteld. Maar dankzij zware inspanningen van de dealer , kon er toch nog geleverd worden. Pfffff

Grace under Persure
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2016 17:16 #25 door Acy
De eerste 100 kilometer zitten erop en ik denk dat wij wel vrienden gaan worden , At-tje en ik . Lekker motortje , een mooie brom uit de Brusselse uitlaat , ligt goed op de weg , ook met de vele wind van vandaag en een perfecte vering , die gemene randjes weg slikt alsof ze er niet liggen . Een goede zit positie met ruim voldoende plek op het zadel . En hij is gewoon mooi  8)

Grace under Persure
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2016 17:55 #26 door delange33
Mooi man, proficiat! Vele veilige km gewenst. :)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2016 18:48 #27 door Paulgsa05
Mooi ding Ruud! Gefeliciteerd!

Ik heb er nu 85 km opzitten en deel je ervaring. Ondanks de harde wind blijft de motor prima op de weg. Sturen als een scheermes en gek op slecht wegdek. Vandaag lachend thuisgekomen. Zelfs de file was een feestje...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2016 20:27 #28 door Paulgsa05
Een eerste tuinpose op de tweede februari.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2016 21:21 #29 door Acy
De HVV werkt perfect , is netjes geïnstalleerd en de 5 verschillende standen zijn af te lezen in het dashboard. Voor alle mensen die zich zorgen maakten over de prijs , een nuttig accessoire en 350 euro op de totale prijs van de motor is niet in verhouding . Hier heb je elke dag plezier van !!

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2016 21:26 #30 door Acy
Benzine verbruik is nog niets van te zeggen , 5,5 liter geeft de BC aan , en de achterrem , nou ja , die zal het toch wel een keer gaan doen ?. En als ik toch nog wat te zeuren mag hebben , het klokje heeft geen 24 uurs aan duiding , dat is wel knullig . Verder .... Genieten met een grote G[emoji41]

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2016 11:22 #31 door Cas


Mooi geluid heeft die nieuwe AT. Ik hoop alleen voor de berijder dat hij zijn rijstijl een beetje aanpast anders heeft hij er niet lang plezier van.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2016 16:24 #32 door xrvtuur
Blok klinkt wel beetje als varadero blok, maaruh niks mis met zijn rijstijl toch.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2016 17:29 - 03 feb 2016 18:09 #33 door Cas

maaruh niks mis met zijn rijstijl toch.

off topic
Allee Arthur, veelvuldig aan de verkeerde kant inhalen, auto's hebben geen ogen, bestuurders wel maar gebruiken die vaak niet goed als ze teruggaan naar de juiste rijstrook waardoor ze een inhalende motorrijder makkelijk over het hoofd zien.

Op snelheid met beperkte tussenruimte tussen 2 auto's door rijden, levensgevaarlijk en kan een schrikreactie teweegbrengen bij de bestuurders van de auto's die daardoor plotseling kunnen uitwijken en in botsing kunnen komen met inhalers. Artikel 5!

Over het tussen die file doorrijden zullen we het niet hebben, dat hoort in het circus thuis ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2016 20:27 #34 door Huib@1100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2016 22:00 #35 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Beetje jammer dat je zo'n motor mag reviewen en dan zeggen dat je niet weet hoe je traction control instelt. Vraag mij dan toch af hoe hij aan de sleutels komt als hij het niet serieus neemt...

Waar betreft rijstijl. Ziet er erg London-achtig uit. Mijn ervaring is dat mensen in of rondom grote steden een andere rijstijl erop nahouden. Maar verder is het hetzelfde als al het andere dat ik tot nu tot van deze fiets zie,... Ik wil er ook een!

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 14:47 #36 door Acy
Zo eerste klusje aan de AT is gedaan : al die lelijke stickers verwijderd die ze er bij Honda zo graag opplakken

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 20:17 #37 door Paulgsa05
En die stickers van het kettingrandje? En hoe krijg je de foto's op dit forum zo mooi er op?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 22:43 #38 door Acy


Ehh fotoos?  Ik denk zo dus

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 22:44 #39 door Acy
Stickers van het kettingscherm zijn er ook af . En dealer sticker ook , sorry dealer ...
Ehh foto's ??

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 22:47 #40 door Acy
Paul , de foto's heb ik gemaakt terwijl ik in de Tapatalk app zat . Open de app , klik op het plusje in het bericht en je ploft hem er zo in . Als je foto's van je computer pakt ziet het er zo uit als bij jouw .
Weet jij waar de aansluiting rechts voor in de kuip voor dient ?  Lijkt op iets om iets elektronisch op aan te sluiten .
Heb een foto gepost op het andere forum .

Grace under Persure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden