Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

11 nov 2016 13:16 #301 door Waffie
het is mijn praktijk ervaring (tussen al dat rubber) dat gemideld genomen een trailattack II 12000-15000 km op een varadero en een A 40 ca 9000 km mee gaat

misschien dat je onbewust toch meer gevoel hebt bij een trail attack II (en dus steviger rijdt)


maar het zijn jouw ervaringen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2016 13:38 #302 door J-P
Ik rij eigenlijk altijd hetzelfde, ik ben weinig kritisch naar het rubber, zwart en rond is voor mij al goed, doorslaggevend is de levensduur. Ik deed met de dunlops ook niet lang, en de Pirelli`s die standaard onder de Crosstourer lagen gingen ook maar een maand en 55oo km mee en daar zat de inrijperiode bij. De A40 was na een hele rits banden de eerste waarmee ik langer deed dan 6000 km op de crosstourer en daarmee heb ik 85000 km gereden.. Nu ben ik op de Africa twin alweer aan mijn 4de set bezig, de standaard dunlops heb ik er uit ellende afgeflikkerd omdat ze in natte omstandigheden echt niet te vertrouwen waren, daarna setje Heidenau`s K60 (ook die gingen 5500 km mee maar die kunnen nog wel even, dus daar ben ik wel blij mee) die ik er weer af heb gehaald omdat ik 6 weken bochtentraining moest geven dus met vers rubber naar de Eifel. Ik heb in de Eifel de TA2`s moeten wisselen voor een setje nieuwe omdat ze echt erg ver versleten waren.
Ik geef vooral bochtentrainingen in de Eifel en ik rij hier veel allroad met behoorlijk wat grind/gravel. Zand hebben we hier niet.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2016 19:22 #303 door RENO

Als je de trailattack II op brand in  slechts 5000 km dan voorspel ik dat de bridgestone  A 40 je voor een grotere teleurstelling gaat zorgen
Ik veroordeel niemand maar  ik vrees dat jou zeer agressieve rijstijl debet is aan een dergelijk slijt patroon.
Ik zou je dringend adviseren hier iets aan te veranderen.......


:P  ja J-P, jij rijdt nou eenmaal zeer agressief op de zijkanten van je bandjes.....  (Waffie heeft je door!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2016 18:28 #304 door Yank
Vandaag eens even de wieltjes uit de AT gehaald om er van de week een paar straatbandjes op te leggen want de originele eerste banden zijn zoals ik al eerder aangaf levensgevaarlijk bij nat wegdek. Heb er nu 6000 km mee gereden en zijn qua profiel nog heel goed! kun je nagaan wat voor rubber er in verwerkt is. >:( Ik kan het niet begrijpen dat Honda zo'n slechte band gebruikt als eerste montage. En daar ik toch nog maar alleen op de verharde weg rij  ga ik weer terug naar de bridgestone en wel  de BT 45 voor en BT 54 achter, dat zijn weer echte straat banden waar ik meer vertrouwen in heb. Verder moet ik zeggen meer dan te vrede over de Twin. ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 10:27 #305 door voorstad
Toch wel erg leuk nieuws van de Eicma: de Africa Twin enduro en Africa Twin rally:

[youtube]wZmWax8S_xU[/youtube]

Waarbij de ontwerper kort geinterviewd wordt.....

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 10:45 #306 door PimW

Vandaag eens even de wieltjes uit de AT gehaald om er van de week een paar straatbandjes op te leggen want de originele eerste banden zijn zoals ik al eerder aangaf levensgevaarlijk bij nat wegdek. Heb er nu 6000 km mee gereden en zijn qua profiel nog heel goed! kun je nagaan wat voor rubber er in verwerkt is. >:( Ik kan het niet begrijpen dat Honda zo'n slechte band gebruikt als eerste montage. En daar ik toch nog maar alleen op de verharde weg rij  ga ik weer terug naar de bridgestone en wel  de BT 45 voor en BT 54 achter, dat zijn weer echte straat banden waar ik meer vertrouwen in heb. Verder moet ik zeggen meer dan te vrede over de Twin. ;)


Misschien is dat het rubber dat hier in NL met een noodgang weer van de voetbal velden afgehaald is?  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 11:44 #307 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

Toch wel erg leuk nieuws van de Eicma: de Africa Twin enduro en Africa Twin rally:

[youtube]wZmWax8S_xU[/youtube]

Waarbij de ontwerper kort geinterviewd wordt.....


Mooi speelgoed  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 13:02 #308 door Yank

Misschien is dat het rubber dat hier in NL met een noodgang weer van de voetbal velden afgehaald is?  ;D


Hihi, ik denk het ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2016 12:30 #309 door J-P
Zo, over 2 weekjes binnen...


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2016 18:34 #310 door xrvtuur
Want? Toch ook deze vering weer niet goed?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2016 18:35 #311 door J-P
Ja, maar niet voor mij want ik ben geen confectiemaatje...

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2016 15:24 #312 door voorstad
Interessante manier om van helm vibraties af te komen....

[youtube]4UgJlu77r5k[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2016 16:19 #313 door J-P
Ik had wel last van turbulentie maar omdat ik 1.95 ben vond ik dat normaal. Ik heb een Batzen screen adjuster gemonteerd en dat is voor mij echt perfect:

[youtube]yEX91T9ArQc[/youtube]

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 17:41 #314 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Yup, die Batzen is echt top, ben er ook erg blij mee.
Bij de versie met navi mount zit de navi ook perfect. 8)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 18:07 #315 door *thomas*
Die CRF1000 rally mogen ze meteen in productie nemen, mooi ding!

(Een 450 of 700 rally zou nog leuker zijn)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 22:01 #316 door xrvtuur
450 rally is er toch al

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 23:37 #317 door *thomas*

450 rally is er toch al


Ja, maar enkel in dakar-spec, en da's een beetje duur ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2016 11:41 #318 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ik heb geen African Twin (helaas), maar ik kwam net deze video tegen:
[youtube]CjHWJFrly24[/youtube]

Misschien iets om rekening mee te houden als je offroad gaat met je 15k dure machine en er een originele topkoffer op hebt zitten.

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2016 12:00 #319 door PimW
Topkoffer + offroad is eigenlijk nooit een goed idee ;D

Levert wel mooi beeldmateriaal op, die dingen kunnen echt ver vliegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2016 12:15 #320 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Sow, dat is niet best :o

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.245 seconden