Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II

22 dec 2016 12:25 #321 door len_tour
Dat ding hangt ook wel heel erg achter de motor! Rijdt niet fijn offroad ook al stop je er niks in.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2016 12:34 #322 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
De Givi die ik heb zit ook een stukje verder naar achteren dan het bagage rek, maar heeft dan wel een extra steunpunt.
Maar dat is niet genoeg denk ik.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2016 12:19 #323 door V-Twin
De tip zet me wel aan het denken. Het gaat om vibraties/trillingen en als ik de filmmaker goed beluister zat er amper bagage in de topkoffer. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich zal houden over verkeersdrempels. Ik vrees voor een soortgelijk effect. Wat inderdaad niet help is dat de koffer zover naar achter zit wat als een hefboom werkt op de plastic constructie dat als vast punt moet fungeren.

J-P rij jij als rij-instructeur toevallig met een topkoffer rond en wat zijn jouw ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2016 12:38 #324 door J-P
Nee, ik heb 2 bumot zijkoffers, daar gaan mijn pilonen in en mijn portosysteem zit onder de duo-zit. In mijn optiek is er maar 1 goede plek voor een topkoffer en dat is op de plek van de duozit. Topkoffers geven ongewenste wervelingen en turbulenties en zijn vaak zover naar achter geplaatst dat het de stabiliteit van de motor niet ten goede komt en het subframe bij minimale belading eigenlijk al behoorlijk belast wordt.Op 1 van mijn vorige motoren (1150GS) had ik wegens gebrek aan ruimte voor de portofoon wel een topkoffer en die zat dus op de duoplaats:


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2016 12:40 #325 door J-P
Ik heb op de Africa twin trouwens ook geen duo-plaats meer, want vervangen door een SW-motech duoplaat:

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2016 15:49 - 27 dec 2016 15:56 #326 door V-Twin

Ik heb op de Africa twin trouwens ook geen duo-plaats meer, want vervangen door een SW-motech duoplaat:


Ik heb die plaat gezien op de site van SW-Motech maar dat roept bij mij wel wat vragen op zoals:
- Hoe zit het met de afdekking van de zaken die eerst via de duo-seat afgedekt werden? Ik zie namelijk openingen in de plaat en bij regen lijkt me dat minder handig of zit er niets kwetsbaars onder?
- Wat voor koffer kan je daarop plaatsen? Ik gebruik namelijk Hepco-Becker Junior en dat zit met een klem en dat lijkt me niet te gebruiken in combinatie met de duo-seat plaat
Waar bestel jij trouwens de SW-Motech accessoires? Via de eigen Duitse site geven ze aan niet uit te leveren naar adressen in Nederland.

Mooi spul trouwens van Bumot, heb er ook al naar zitten kijken. Op korte termijn komt Heavy Duties ook met een specifieke CRF1000 set. Prijzen etc zijn nog niet bekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2016 16:15 #327 door J-P

Ik heb die plaat gezien op de site van SW-Motech maar dat roept bij mij wel wat vragen op zoals:
- Hoe zit het met de afdekking van de zaken die eerst via de duo-seat afgedekt werden? Ik zie namelijk openingen in de plaat en bij regen lijkt me dat minder handig of zit er niets kwetsbaars onder?


Mijn portofoon zit eronder en die is tot op heden nog niet nat geworden. Ik heb de motor zelfs al gewassen ;-)

- Wat voor koffer kan je daarop plaatsen? Ik gebruik namelijk Hepco-Becker Junior en dat zit met een klem en dat lijkt me niet te gebruiken in combinatie met de duo-seat plaat


Ik heb `m ook niet gekocht om een topkoffer op te plaatsen maar om bagagerollen gemakkelijk vast te maken met mijn rox-straps. Soms bind ik er wel eens een pelican case op maar dan doe ik er een op maat gemaakte rubber laag tussen zodat de plaat niet beschadigt.

Waar bestel jij trouwens de SW-Motech accessoires? Via de eigen Duitse site geven ze aan niet uit te leveren naar adressen in Nederland.

Mooi spul trouwens van Bumot, heb er ook al naar zitten kijken. Op korte termijn komt Heavy Duties ook met een specifieke CRF1000 set. Prijzen etc zijn nog niet bekend.


SWmotech spulbestel ik rechtstreeks bij mijn dealer, www.motortotaal.com in Terneuzen, en die halen het volgens mij bij HocoParts.
Bumot is echt topspul en de eigenaar, Assen, is een topgozer. Hij is heel snel met beantwoorden van mail en het sturen van onderdelen, zo had ik de hoeken van mijn koffers opengeschuurd bij wat enthousiast bochtenrijden. Hij stuurde me kostenloos 8 nieuwe hoeken, binnen een week had ik ze in huis.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2016 21:12 #328 door V-Twin
Thx J-P, weer wat om over na te denken  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 07:33 #329 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Heavy Duties heeft een leuke oplossing, ze zagen het al aankomen met al dat plastic.
Hier het foto album op facebook: www.facebook.com/pg/heavyduties/photos/?..._id=1175370525888171

Het koffer frame zit direct op het subframe vast en gebruikt niet de originele plastic mounts, ook de bagage plaat krijgt ondersteuning door 2 stangen.
Helaas had ik al een givi topkoffer gekocht, maar mischien is die ook wel te plaatsen op de HD plaat  :o

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 10:12 #330 door V-Twin

Heavy Duties heeft een leuke oplossing, ze zagen het al aankomen met al dat plastic.
Het koffer frame zit direct op het subframe vast en gebruikt niet de originele plastic mounts, ook de bagage plaat krijgt ondersteuning door 2 stangen.


De bagageplaat van HD bestaat uit twee delen. Het onderste deel zie je op de foto niet maar dat is gemonteerd op de vier originele gaten. De bovenplaat is daarop vast gemaakt en wordt aan de achterzijde ondersteund door twee steunen zoals je op de foto kunt zien. De steunen zijn verbonden met een stang die deel uitmaakt van het kofferrek maar mogelijk ook los leverbaar wordt. In januari is HD dicht dus we moeten nog ff wachten het zou wel aardig zijn als ik voor de openingsrit e.e.a. binnen zou hebben anders kom ik gewoon met de RD07A. Je zal niet zien rij je een rondje zonder beugels................ Ik zit niet te wachten op een kalf put verhaal  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 11:11 #331 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Trouwens op de FB groep zegt men dat meneer een echte enduro rit heeft gereden, met sprongen en al, het ging dus niet om een klein beetje off-roaden.

Heavy Duties zit idd tot Feb 2017 dicht, ik sta al in contact met ze over het zijkoffer rek sinds aanschaf van m'n twin. Ik ga er wel een klein beetje vanuit dat ze in Feb ook vrij direct leverbaar zijn. (ik ben geen koffers nodig iig, die heb ik al)
Ben nog aan het twijfelen over de valbeugels van hun of givi

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 11:55 #332 door V-Twin
Van valbeugels heb ik inmiddels ook een hele 'studie' gemaakt. De vele hoge beugels vind ik een beetje link omdat die vaak een fixering hebben aan het subframe van de cockpit en daar ben ik geen voorstander van. Ongeacht of je die nu mooi vindt of niet.
Holan / Africa Queens hebben een pro-versie met een bevestiging naar de radiator ophanging. Die van HD hebben een stang tussen de linker en de rechterzijde. Ook qua demonteerbaarheid lijkt de HD versie, ongeacht of je nu voor een hoge of een lage set gaat, de handigere keuze. Ik heb nog ff de tijd of te beslissen. Ik wacht ff de prijzen af die zijn nog niet bekend en anders ga ik voor de SW-Motech versie die lijkt ook prima z'n werk te doen maar dan wel in combinatie met hun carterbescherming.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 11:59 - 28 dec 2016 12:06 #333 door J-P
De Holan/Africa Queen valbeugels heb ik hier liggen. Rechtstreeks besteld bij Holan. Bij montage bleken ze krom. Ik heb daarop gemaild naar Holan, tot op heden nog geen antwoord. Wie een poging wil wagen die Holans in vorm te krijgen mag ze van me overnemen... met Holan ben ik dus wel klaar.

Ik heb deze valbeugels besteld, komen medio januari op de markt, via www.motoadventurestore.be :

[youtube]IejszEyJJYY[/youtube]


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 12:22 #334 door PimW
Als je heel specifieke wensen hebt voor die beugels kunnen we ook kijken of ik iets kan knutselen Bram. Het beste van alle opties bij mekaar ofzo.

Ik geloof dat ik tot 18mm buis kan buigen, of misschien nog een stapje groter maar dan moet ik wel ff een blikje spinazi erbij nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 12:48 #335 door V-Twin
Hoi Pim, dank voor je aanbod. Het lastige in deze fase is het bepalen van wat werkt en wat niet. Het is allemaal nieuw. Van de oude AT is ervaring ruim voorhanden en kan je de handel categoriseren naar cosmetisch/optisch en functioneel / afdoend.

Van Holan / Africa Queens zou je verwachten dat ze goed spul zouden leveren maar zoals J-P ook al heeft ervaren het is niet allemaal recht. Op het ADV-rider forum is daar ook al over geschreven. Als je naar het fimpje van AltRiders kijkt hoef je je geld dus ook niet te investeren in spullen van Touratech (lage beugels lijken in de weg te zitten van je laarzen als je geen maatje 42 hebt zoals ik  ;) ) dat zelfde geldt voor de beugels van Rugged Roads.

Kortom enerzijds wordt de keuze makkelijker op basis van ervaringen van anderen en anderzijds wordt de keuze steeds groter zoals HD en AltRider.

Ik ben wel te porren voor een rempedaal verbreder, had je die al getest op een CRF?

@J-P de motoadventure store heeft de Altrider beugels nog niet online staan heb jij toevallig een prijsindicatie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 13:01 #336 door J-P
Ik ken de eigenaar persoonlijk, Philip Lombaerts heet hij. Hij zit ook in de GS-club waar ik nog lid van ben (teveel klandizie voor mijn trainingen om dat te laten gaan  ;D ) Voor de volledige set zou ik excl. btw rond de 570 euro zitten. Je kan kiezen voor onder-, boven- en de verbindingsset erbij.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 13:21 #337 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Dat vind ik eerlijk gezegd iets teveel van het goede. Met Givi zit je op 350 voor de onder en bovenste beugel samen. Ik gok dat HD nog een stuk goedkoper gaat zijn. Het schijnt wel mogelijk te zijn om de kappen nog te verwijderen met de Givi beugels. Is dat bij HD ook zo?

SW-Motech vind ik waardeloos. Vind ze totaal niet bij de motor passen, en het belangrijkste, ze beschermen het blok en koppeling deksel niet genoeg. Er zijn diverse verhalen en foto's te vinden waarbij mensen zijn gevallen op links (zonder valbeugels) en het deksel brak. En dan kan je geen meter meer rijden...

Maargoed, ik beschouw sw-motech ook een beetje als de autostyle troep voor motoren :P

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 13:32 #338 door J-P
Ik vind constructie erg belangrijk maar ook hoe gemakkelijk bijvoorbeeld het weer op en af de motor te halen is, niet te verwaarlozen bij onderhoudsbeurten. Ik hik globaal tegen minimaal 3 beurten per jaar aan met de CRF dus dan moet het niet teveel in de papieren gaan lopen. Dan kan het zijn dat de beugels ineens goedkoper zijn omdat het minder tijd kost ze weer te verwijderen. En aangezien ik ook allroadtrainingen geef kan het zijn dat de motor wel eens op z`n kant komt, dan is zo weinig mogelijk schade wel fijn.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 16:58 #339 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
Ik snap je punt, in jouw geval zou ik ook eerder voor de beste bescherming gaan.

Als het nodig is voor onderhoud, dan zal ik de beugels zelf wel verwijderen voor ik hem aflever. Dat is niet zo'n probleem.
Ik zal er zeker ook all-road mee gaan. Echter heb ik eerder training nodig dan dat ik het geef ;D

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 17:15 #340 door J-P
Ik ga niet spammen  >:D

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden