De perikelen 2

20 mei 2015 21:58 #61 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2

Dud ketting er af , starten en doorschakelen van 1e t/m 6e versnelling


Yep, maar doet het alleen als je rijd. Het lijkt erop dat het toch in de versnellingsbak zit.
Startmotor komt vrij als hij geen werk hoeft te doen. Maar zal ook nog even checken.
Andere kant er dus ook nog even af.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2015 22:32 #62 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen 2
Dus onbelast hoor je niets, maar het komt wel uit het blok en alleen als de uitgaande as wordt belast

Dan lijkt het toch ergens uit de versnellingsbak te komen.

Ik heb even je filmpje gekeken / geluisterd. De tik zit er zeg maar om de 1 a 2 seconden in. Daarmee kan je de meeste sneldraaiende delen uitsluiten. Lijkt alsof er iets in het schakelmechanisme steeds even wordt geraakt. Ergens een veer of schakelvork? Ketting van de oliepomp?

Ben benieuwd wat je aan de andere zijde gaat aantreffen.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2015 23:52 #63 door kees
Beantwoord door kees in topic De perikelen 2
Het is altijd moeilijk om in woorden iets uit te drukken.

Vanaf post 1 begrijp ik jouw woordkeuze 'tractie' niet. Tractie betekent 'grip' (van bijv. een band, of snaar).

Bedoel je met tractie, de aandrijflijn is belast? Als in, als je snelheid maakt? Betekent 'geen tractie' dan, uitrollend (al dan niet met de koppeling ingetrokken?).

Ik begrijp dat het geluid zicht rechts het duidelijkst uit.

Heb je al geprobeerd, onder het rijden de koppeling intrekken en de motor uitzetten? Dan al freewheelend op- of terugschakelen, hoor je het dan? En in de vrijstand?


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 09:08 #64 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2

Heb je al geprobeerd, onder het rijden de koppeling intrekken en de motor uitzetten?


Ja, hoor je ook in het filmpje.
Koppeling ingetrokken en motor laten uitlopen.
Op een of andere manier kon ik met uitgeschakelde motor niet schakelen.
De andere kant is open geweest bij het vervangen van de nokkenasketting en daar zit alles goed.

Het enige wat nu overblijft is toch een inspectie van het schakelgedeelte, waarvoor het blok in 2en moet.
.
Had verwacht wat aan te treffen bij de koppeling, maar dus niet.
Voor zover ik kan controleren is er niks mis met de schakeldelen die achter de koppeling zitten.
Maar hier houd het voor mij even op. Blok moet helemaal open voor de oorzaak. En wat je zegt Harm.
Je kunt moeilijk duidelijk maken wat je hoort, maar ik weet in elk geval dat het uit het binnenste  van het blok komt. 

Met een kostenpost van dik 1000 euro gaat het blok er weer onderuit.
Behalve dat het me teveel gaat kosten ben ik het eigenlijk ook helemaal zat.
Ik hang een ander blokje onder de PD10 en gebruik de onderdelen van dit blok wel voor revisiedoeleinden.
Een aantal zaken zijn gewoon nieuw, zoals koppen, koppeling, en cilinders.

Allemaal bedankt voor de suggesties en het meedenken.
Mocht iemand zich aan dit blok willen vergrijpen, hoor ik dat wel.
Voorlopig gaat hij in de gouden standaard, maar daarmee niet op de vensterbank.







PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 09:24 #65 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen 2
Ik snap best dat je het zat bent met dat blok. Wel jammer als we nooit zullen weten wat nu de oorzaak was.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 09:51 #66 door dropken
Beantwoord door dropken in topic De perikelen 2
zeg nooit nooit we zullen hem in oost wel blijven pushen want met deze kostenpost moet het gewoon goed komen met dit blok want dan komt het op de laatste loodjes ook niet meer opaan. Dit Raadsel moet worden opgelost al is het maar om het verhaal ten einde te kunnen lezen! Wie weet als hij het blok los heeft wat hij ontdekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 11:07 #67 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen 2

zeg nooit nooit we zullen hem in oost wel blijven pushen want met deze kostenpost moet het gewoon goed komen met dit blok want dan komt het op de laatste loodjes ook niet meer opaan. Dit Raadsel moet worden opgelost al is het maar om het verhaal ten einde te kunnen lezen! Wie weet als hij het blok los heeft wat hij ontdekt.


Mee eens haha

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 11:07 #68 door Cas
Beantwoord door Cas in topic De perikelen 2
Als je er een ander blok onder hangt en het geluid is dan weg, dan weet iedereen die eraan twijfelt of het geluid uit het blok komt 1 ding zeker..................het geluid komt uit het blok :))

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 15:00 #69 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
Zo is het maar net.
;D

Enne

Voorlopig gaat hij in de gouden standaard, maar daarmee niet op de vensterbank


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 17:09 #70 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic De perikelen 2
ah  :-\  ik was zeer benieuwd at het nou was... Nou mocht je hem ooit plunderen voor onderdelen en
toch de tik tegenkomen moet je het wel laten weten  :P



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2015 20:07 - 21 mei 2015 20:09 #71 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2

toch de tik tegenkomen moet je het wel laten weten  :P


Uiteraard heeft dit allemaal nog een staartje.
Misschien dat ik zelfs wel technisch onderzoek laat doen door onze super techneuten.
Maar tot nu toe heeft de technische commissie het behoorlijk laten afweten.  :P :P

Men fluistert zelfs al dat ik zelf die tik heb............
Weet nu ook waar ik hem van heb gekregen. >:D

Maar geen zorg

Wordt vervolgd.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2015 16:36 - 22 mei 2015 16:47 #72 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
Een illusie armer en een ervaring rijker.


De boel op de brug en het blokje er maar eens onderuit getrokken.
Nog even gekeken of er ergens iets los in ligt, of dat er iets niet vast zat, maar nope. Geen enkele aanleiding achter beide deksels die een gerammel kunnen veroorzaken.
Ook de startmotor nog even onder de loep en ook de tandwieltjes van de overbrenging.




De volgende stap laat voorlopig op zich wachten.
Zoals beloofd heb ik hem op het gouden bokje gemonteerd en iemand die hem op de vensterbank wil hebben mag een bod uitbrengen.



Ook de nieuwe nokkenas ketting zit prima en heeft geen inloop sporen.
Er is ook maar 20 km mee gereden sinds de algehele vervanging.



Nou ja,

Het demonteren van de boel gaat in elk geval steeds sneller.
Er zit nog geen enkele bout vastgeroest en alles komt er gemakkelijk uit.
Vandaag zelfs gewoon weer alleen het blokje eronderuit gehaald.
Een ander blok eronder wordt ook weer spannend. Misschien wel foto's deze keer.







PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2015 16:58 #73 door PimW
Beantwoord door PimW in topic De perikelen 2
[random aan]Bougies goed vast ook?[/random uit]

Wel mooi bokje in ieder geval :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2015 17:13 #74 door dropken
Beantwoord door dropken in topic De perikelen 2
bied ik een enkele euro voor alles

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2015 20:31 #75 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic De perikelen 2

Deze is flauw  :o

leden van de technische commissie hebben je vooraf een uitstekend advies gegeven  over wat je kreeg voor 400 euri en hoe je dit het beste zou kunnen op pakken.
jammer dat je je eigen keuzes nu afveegt op leden van de technische commissie alsof de kennis van Herbert en vrienden ondergeschikt zouden zijn aan die van de technische commissie:-[

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2015 22:10 #76 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2

Maar tot nu toe heeft de technische commissie het behoorlijk laten afweten.


Daarmee wordt bedoeld dat ook zij het niet weten.

leden van de technische commissie hebben je vooraf een uitstekend advies gegeven  over wat je kreeg voor 400 eur


Onzin Ad. en dat weet je zelf ook goed. En welke leden  bedoel je dan ??
Het gaat hier niet om een welles nietes spel, maar doodgewoon om een stuk techniek, waarvan jij zelf niet wist wat er aan mankeerde.

Maar dit bespreken we wel op een ander manier en zeker niet hier.

Met name Herbert en Jeroen hebben alles dichtbij meegemaakt en weten ook hoe ik in deze film zit.
Ze hebben beide prima werk verricht, en hebben van dit laatste tik euvel helemaal niets meegekregen.

We hebben met z'n 3en behalve veel lol ook veel van elkaar geleerd.
Ook de mede posters op dit topic worden gewaardeerd om hun inbreng en we hebben samen alle mogelijkheden 1 voor 1 afgetikt.
Het feit dat ik niet nog eens zo veel geld wil uitgeven is mijn keuze en van niemand anders.

Ik heb een risico genomen en dat accepteer ik voor 100 %.  Ik neem mijn verlies.

Voor de rest communiceren we wel IRL en F2F.




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2015 23:23 #77 door kees
Beantwoord door kees in topic De perikelen 2
Curiosity killed the cat..?


Jaaa jammer Oldie! Beetje vervelend ook dat mijn scepsis uit topique #1 bewaarheid is gebleken. Ik begrijp je prima, want om dezelfde reden heb ik onlangs 2 motoren weggedaan en daarmee een leuk aankomend event de nek omgedraaid: sommige dingen heb ik van geleerd. Ik wil ze niet meer weten.

Je kunt het blok met flink verlies voor een appel en een ei verkopen. Een nieuw blok met een rammel is evenveel niks waard. Je kunt misschien onderdelen verkopen, opper je. Splits hem. Kijk. Misschien vind je het. Een pakkingset? En anders heb je de onderdelen al voor verkoop bij elkaar.

Een kat heeft negen levens, dus zal de nieuwsgierigheid op een goeie zondagmorgen vanzelf weer toeslaan  :)


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2015 09:56 #78 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
Zo is het maar net Harm.

Splitsen is een optie, maar ik ben bang dat ik hem dan nooit meer in elkaar krijg,  :'( :'(

En het is nog geen winter, dus wie weet.
In elk geval bedankt voor je bijdragen. Ook dat hoort bij het leerproces.

Groeten

Oldie





PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2015 15:39 #79 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic De perikelen 2
ik wil je graag helpen om het restant open te trekken en het probleem te ontdekken want problemen  moeten opgelost worden

ik ben er van overtuigd dat het relatief niet groot kan zijn

zo ben ik ook wel weer 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2015 16:36 #80 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
Ook dat wordt gewaardeerd Ad.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden