De perikelen 2

23 mei 2015 18:02 - 23 mei 2015 19:17 #81 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic De perikelen 2

Splitsen is een optie, maar ik ben bang dat ik hem dan nooit meer in elkaar krijg,  :'( :'(

Foto's maken en alles in sluitzakjes proppen met evt numers er opgeschreven en omschrijving van wat het is. Dat lukt jou vast wel. Ennnnnn zoals ik altijd denk wanneer iets stuk is... Ik heb een kans dat ik het kan maken en anders leer ik weer iets nieuws, wanneer ik niets doe vreet het alleen ruimte. Wat heb je te verliezen?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2015 19:28 #82 door Cas
Beantwoord door Cas in topic De perikelen 2

Malmedy staat op de rol en ook de mergelroute moeten we nog maar eens doen.


Morgen mooi weer dus ik ga morgen de Mergellandroute rijden, veel dank voor de tip Marien.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2015 20:30 #83 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
Je mag hem hebben van me Cas.

Stuur maar pm dan krijg je de trip als gdb

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2015 20:56 #84 door Cas
Beantwoord door Cas in topic De perikelen 2
De route heb ik al van internet geplukt Marien, eerst 165 saaie km over de snelweg naar Oensel en dan de route starten. En dan hopelijk binnendoor weer terug naar Roosendaal, afhankelijk van de tijd die ik over heb.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2015 10:25 #85 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2

Mijn tip. Leg het blok even terzijde


Is ook de bedoeling hoor. Eerst maar eens de zomer door toeren en ik heb al genoeg werk te doen voor de TCN.
Veel te druk met organiseren met van alles. 8) 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 21:22 - 10 juni 2015 21:28 #86 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
Vandaag even een donorblokje onder de PD10 gesleuteld.

Stond wel voor het probleem voor de zoveelste keer dat ik het alleen wilde doen.
Het inlepelen van het blokje dus.
Zoals beloofd deze keer met foto's



Ik heb dus een takeltje gebruikt, maar wanneer je een vast punt boven de motor hebt en een spanband gaat het ook.
Zaak is wel om de motor op de juiste hoogte te hangen, zodat je de handen vrij hebt om te manoeuvreren.


Vanuit deze positie kun je het blok er in kantelen. Zoals je ziet is het ophangpunt buiten het frame.




Wanneer het blok even op het frame steunt ( dwars gelegen ) kun je de strop tussen het frame hangen en kun je door manoeuvreren in de juiste positie  draaien.



Op deze manier heb ik geen pijn in mijn rug, geen beschadigde frame delen en maar 10 minuten nodig gehad.
Het verwijderen van de deksel aan de koppelingskant heeft erg veel voordelen, omdat je gewoon meer ruimte hebt.
Als ook de andere deksel eraf is, gaat het nog gemakkelijker.



Kortom.
De PD10 wordt herboren, maar wel met een ander hart.

Wat opviel trouwens is dat de ketting van de oliepomp van het "nieuwe blokje" wat ik er onder vandaan heb gehaald heel erg strak stond.
Of het terug te voeren is naar de oorzaak van het tikken moet nog blijken.
Met brommie even contact gehad en ook hij geeft aan dat het heel raar is dat deze ketting zo strak staat.
Heb al geprobeerd om contact te krijgen met Honda Nederland of en wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Wordt dus vervolgt.









PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 21:27 #87 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic De perikelen 2
Mooi in beeld gebracht zo  8). Hoop dat dit blokje straks beter loopt Marien  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 21:41 #88 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen 2
Mooie fotos Marien. Wat betreft de ketting van de oliepomp: Bij mijn blok, wat natuurlijk geen PD10, maar een PD06 is stond die ketting juist redelijk slap. En te strakke kettng heeft ook vaak een punt waar hij een tikje kan geven. Daar zou zeker een oorzaak kunnen zijn. Hoop voor je dat anderen hier wat meer over kunnen vertellen.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 21:50 #89 door jbm
Beantwoord door jbm in topic De perikelen 2
Marien,

Mooie foto's , duidelijk zo.
Wat betreft ketting oliepomp, kun je het aantal schakels tellen? Verkeerde / te korte ketting gemonteerd?

Gr, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 21:50 - 10 juni 2015 21:54 #90 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2

Hoop dat dit blokje straks beter loopt


Dat hoop ik niet alleen, maar weet het ook.
Heb blokje lopend gehoord. ( was de Alp van Paul S )
Dat ding wat helemaal verbouwd was.
Dus als je nog meuk wilt, heb ik nog wat sloopwerk liggen.

Trouwens, deze ketting hoort gewoon erg slap te liggen.
Er is al heel veel over gezegd op het forum. Zo slap dat je denkt dat het niet hoort.
1,5 tot 2 cm is normale speling.

Het verwonderde mij dus dat die andere zo strak zat. Maar een schakel te weinig lijkt me niet kunnen. Daarvoor is de ruimte onvoldoende.
Maar tel alles bij elkaar eens op.
Nokkenasketting misschien ook te strak geweest ??

Wie zal het zeggen.




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 23:17 #91 door kees
Beantwoord door kees in topic De perikelen 2

Je zou die oliepomp zelf er ook es uit kunnen sleutelen. Kijken hoe die er van binnen nu uit ziet.

Omdat die ketting volgens Oldie echt loeistrak staat. Dat is maar een simpel aluminium prutsdingetje met een stalen asje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2015 15:14 #92 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic De perikelen 2
bloke vandaag retour mee genomen voor een uitvoerige inwendige inspectie
en dat we de oorzaak maar gauw mogen ontdekken  want aan speculeren hebben we niets

en  voor jullie info

niets mis met de aandrijving van de oliepomp  anders dan dat deze ketting hagel nieuw is en daardoor wat strakker staat

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2015 18:06 #93 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
En voor meer info.

Ad heeft zelf gevoeld en geen spectaculaire zaken gevonden.
Wordt nu dus echt vervolgd, alleen niet morgen.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2015 19:45 #94 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2
Als kersje op de taart.
Vandaag de PD10 voorzien van een donorhart, een ander blok dus.
De boel weer netjes opgebouwd en wat denk je...................

DE TIK................

Ja hoor, hij is dus weg.
Voor diegene die er dus aan twijfelden, de tik zit dus nergens anders in dan in het blok zelf.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2015 22:08 #95 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic De perikelen 2
Hmmmm heel nieuwsgierig naar wat het wel is.... Ik heb inmiddels de versnellings/schakelzooi in de carterhelft gekregen in 3 pogingen en een ietwat rood hoofd  :-[ :'(  ;D verslag volgt  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2015 08:51 #96 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic De perikelen 2

schakelzooi in de carterhelft gekregen in 3 pogingen


Kijk,
dat is wat ik ook bedoelde.
Uit elkaar  ....no problem.
Maar dan  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2015 21:27 #97 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic De perikelen 2

Kijk,
dat is wat ik ook bedoelde.
Uit elkaar  ....no problem.
Maar dan  >:D


Tja alleen uit elkaar halen kan mn vrouw ook (hoewel ?) Nee ze zegt net van niet.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2015 10:11 #98 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic De perikelen 2
Mooi dat de alp weer in orde is. :)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden