- Berichten: 731
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dilemma.......
Het volgende is het geval;
Mijn motor is in mei voor groot onderhoud weggeweest - niet bij een motorzaak maar particulier. Toen ik hem terug kreeg, trilde de motor ernorm tussen de 4000 en 5000 toeren in het midden van de motor.
Ik ben een paar keer teruggeweest, maar ze konden dit niet plaatsen.
Uiteindelijk is de motor 2 keer bij Ad Mies geweest. Hier is een kapotte schokbreker uitgekomen en de motor is weer afgesteld.
Maar helaas - de trilling zat er nog steeds in.
Hierna is de motor naar een andere monteur geweest van een motorzaak.
Deze heeft de motor nogmaals helemaal nagekeken en afgesteld en kwam tot de conclusie dat er een onbalans in het motorblok zat. (deze opmerking had ik op mijn werk, bij de motorwerkplaats ook al gehoord)
Nu ben ik in het geheel niet technisch, dus wat er precies niet goed zit, kan ik niet vertellen.
Deze monteur gaf mij een aantal keuzes, namelijk;
- motorblok uitelkaar en dat repareren wat kapot of verbogen is,
- nieuwe (tweede hands) motorblok plaatsen,
- motor oprijden zolang er op te rijden is en dan een ander te kopen.
De motor oprijden is niet echt een optie, aangezien de motor nu al dusdanig trilt dat alleen de snelheid onder de 80 km/u nog lekker rijdt.
Als je harder rijdt zit je in de 4000 toeren - dus de snelweg op om naar mijn werk te gaan is al een probleem.
Zie hier mijn dilemma.....
Wat is wijsheid, wie kan me dat vertellen?
Is er iemand die al eens met dit bijltje heeft gehakt?
Alle reakties zijn welkom.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
oke, even voor de duidelijkheid.
Het blok trilt.
Doordat het blok trilt, voel je de trilling na verloop van tijd dus ook in het stuur. Waardoor ik trilhanden krijg. Die na verloop van tijd ook dood aanvoelen. Als ik een paar dagen op de motor heb gezeten, heb ik minstens nog een week last van mijn handen.
Historie van de motor. Daar is weinig van bekend. Het is een oude politie motor geweest. Niet zo eentje met strepen maar gewoon voor burger dienst.
Motor is van 2002. Ik heb hem in 2006 gekocht met 23700 op de teller. Nu staat er 45515 op.
Voor de beurt zat er zeker geen trilling in. Ik ben hier heel erg oplettend in omdat mijn vorige motor ook een trilling heeft gehad. Dus als er iets verandert, valt dit mij gelijk op. Ook omdat ik regelmatig rij.
Voor mijn werk rij ik soms bijna elke dag op de Transalp. Wij hebben diverse Transalpen staan en elk heeft zijn eigen rijgedrag. Een paar oudjes hebben ook veel trilling maar niet zoveel als die van mij.
Het probleem is alleen, als je wat zwaarder bent, zul je de trilling minder tot bijna niet voelen. Dit heb ik al met iemand uitgeprobeert.
De trilling begint bij de 4000 toeren. Het maakt niet uit in welke versnelling je dan rijdt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.