Toch baart mij dat wel een beetje zorgen. Een fiets van 2002 en dan zo'n slechte pasvorm.De standaard 650 zadelrubbers zijn allen aanwezig; hoewel het zadel niet 100% netjes past (sluit niet strak tegen de tank) kon ik gister wel concluderen dat de beschadigingen te maken hadden met een paar maal niet helemaal goed gemonteerd geweest te zijn.
Maar dat trillende zadel , motor kan zo in de catalogus van een bedrijf uit Hulst. Kan je nog op rijden ook. ;DIk heb op die duivels fiets gereden; het trilt wat meer dan mijn heldin (Betsie) maar ik vond het niet opvallend hinderlijk; maar bij langere ritten zul je er een verdoofd gevoel van krijgen.. dat heb ik met Dolly ook. En wijt dat aan de banden en originele (voor te smalle) handvatten.
Motorisch heb ik er geen verstand van; het luchtfilter verhaal van Hans klonk aannemelijk.
Dus liet Nickey het linker zijpaneel losschroeven om eens een stuk zonder luchtfilter te rijden.... maar daar zit het luchtfilter bij een 650 dus niet..
Geen tijd en zin meer gisteravond om verder op zoek te gaan... (en Nickey wilde de Dero van Hans uitproberen ipv. sleutelen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dooie vingers vanwege andere banden... Lijkt me heel sterk : Hoewel, met spikes misschien..
Zijn de bougies er al uit geweest, oftewel, vonken ze allemaal?
En had ik die warme compressietest al genoemd?
Ben je bij die eerste beurt geweest?
Oftwelwel; iedereen kan wat vergeten voor hij een motor na een beurt weer start, olie bv :-\ Ik trek de kunde van de desbetreffende monteur niet in twijfel maar er wordt onder tijdsdruk soms "wat" slordig gewerkt in sommige motorzaken. Edit; ik zie dat die beurt bij een particulier geweest is maar de fout is nog steeds niet onmogelijk natuurlijk.
Feit is dat er tijdens die beurt iets wezelijks veranderd is aan je Alp :-X
Ja de Varadero reed echt super. !! Hans mag ik hem niet een poosje lenen??
Gisteren ben ik bij de monteur geweest. Hij heeft de inlaat van het luchtfilter er weer opgezet en de motor opnieuw afgesteld. Ja, en dan de proefrit..... Nou hij reed stukken beter. Ik kan hem nu al met een gerust hart verkopen. Ik wil nog wel een origneel luchtfilter uitproberen. Zouden Hans en ik dan toch gelijk gaan krijgen.
Even voor de duidelijkheid.... de motor trilt nog steeds bij het toerental, maar beduidend minder. Er is nu in ieder geval weer redelijk normaal mee te rijden voor mij.