- Berichten: 807
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nee,das duidelijk van die diode. Was mijn eigen stomme schuld . Had alles weer gemonteerd maar hield een mannetje en vrouwtje stekker over, die dus maar verbonden en.... PATS en beetje rook. :'( Was even vergeten dat de GPS houder nog gemonteerd moest worden en daar ook een M/V verbinding aanzit :-\Het gaat er op lijken Bill dat je ergens toch een kortsluiting hebt in het circuit.
Een dergelijke diode blaas je er niet zomaar uit.
Je zou eens kunnen beginnen met de Stator, dan SR en verder richting hoofdzekeringen.
Als ik normaal rij dan heb ik een standaard boordspanning van 13,3 volt maar bij alleen contact ongeveer 14. Verder komt de meter niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kan je een diode door meten overigs?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Toch noch even de schuur ingedoken en de oude diode gemeten. De ene kan op 557 en als ik de rood en zwarte prikkers omwissel alleen een 1. Dus conclusie Diode is NIET kapot? Morgen ga ik hem er toch maar weer eens terug plaatsen kijken wat er gebeurd.Ja. Met een multimeter die een diodestand heeft (zie picto, plaatje).
Een diode laat maar één richting stroom door. De andere kant op geeft de meting meestal een 1 (geen waarde). Krijg je wel beide kanten op een meetwaarde, dan issie stuk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
In het werkplaatshandboek "Wartung und Reparatur" heb ik ergens gelezen dat tijdens het rijden je laatspanning 14.3 tot 14.6 is. Kan het zo snel niet terug vinden maar zoek het wel weer op. Bij mij is tijdens het rijden de spanning dus netjes in order lijkt het.Verder is het zo dat, als de diodebrug in de spanningsregeling kapot is maar de spanningsregeling zelf heel (14.5 ACV i.p.v. DCV door je circuit), dan branden al je lampen gewoon (het principe van een gloeispiraal gaat immers op voor zowel ACV als DCV). Alleen vinden je accu en CDI('s) dat niet zo leuk.
Je kunt dus ook bij wijze van test de laadspanning op de accu meten in ACV/20V mode. Of een hoger voltage-mode. Als de spanning in het circuit DCV is zoals het hoort te zijn, geeft de meter een 1 aan (geen meting), of anders het actuele AC-voltage.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
SPR al verwisseld gisteren, en accu lijkt goed te zijn. Zoek het toch meer in de CDIs denk ik maar hoe meet je die dingen en hoe meet je ook al weer de SPR?Het lijkt verdacht veel op de symptomen die ik gehad heb met de PD06 van mijn vrouw. Uiteindelijk heb ik daar de SR en de accu vervangen en sindsdien geen problemen meer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
SR leek bij mij ook goed te zijn. Ik had op de juiste momenten de juiste spanning en toch bleek dat ding niet goed te zijn, maar tijdens het rijden gaf hij blijkbaar toch problemen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De drie gele draden van de dynamo had ik al gemeten en gaven allemaal dezelfde waarde. (zie foto's)Hij zei dat hij de SR al gewisseld heeft. Ik heb even in haynes zitten kijken.
Misschien even de dynamo doormeten? (corrigeer me als ik het fout heb ik spreek nu puur elektrisch). zou je de 3 (volgens mij) gele draden tov elkaar een weerstand moeten krijgen die relatief gelijk is. verder even alle draden tov het frame (massa) zodat je meet of daar geen sluiting in zit. (het beste is om dit te doen terwijl het blok nog wat warm is gezien weerstand afneemt met warmte).
En zoals brombeer zegt even goed kijken of je AC of DC aan het meten ben
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.