- Berichten: 3817
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb deze meter (zie afbeelding)
......
Cursus multimeter voor dummies lijkt me wel wat ;D :-\ :-[ ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zekering wel, relais deed het wel kort daarvoor nog gewoon. Had op geen enkele bougie prik. Maar kon wel gewoon rond starten.Startrelais + zekering nog wel ok?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
[size=small]
Wat heb je voor een Alp William.
Bouwjaar enz.....
Ik heb alle schema's en meet spul dus als het nodig is meten we een keertje samen.
ook nog wat nieuwe onderdelen, dus kan wat meebrengen.
Weet nu waar je huis woont, dus de motor shack zal er niet ver vandaan zijn.
Laat maar horen
Groeten[/size] Marien
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik ben er mee gestopt. Had alles weer aangesloten 12,9 volt op de accu maar zodra ik contact aanzet en ga meten bv op contactslot draden kom ik op 5,4 volt en elke andere plusdraad idem dito
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kun je de uitgaande as radiaal bewegen, dus haaks op de lengterichting van de as? Zo ja: lager stuk. Dit plaatjes schroeft strak tegen het tandwiel toch? Dat kan dan toch niet rammelen?
WBT de elektriek:
Je kunt het startrelais overbruggen met een punttang. Als je genoeg prik in de accu hebt zou de startmotor moeten aanslaan. Er zit dan in principe niets spannends meer tussen...
Je kunt hooguit de massa op het blok controleren, maar omdat je spanning meet op de accupolen gok ik dat dat wel goed zit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Had ik ook gedaan, maar meet dan ook lagere waardes. Heb de boel eraf getrokken en aan de kant gegooid. Wil nu eerst mijn andere alp zonder gerammel zien te krijgen. Als dat niet lukt zoals ik net bij Pim beschreven heb ga ik het blok eruit lepelen en mijn oude blok er weer in zetten. Heb inmiddels het bougie gat voorzien van een bus en bougie zit weer helemaal strak erin. Dan alleen maar hopen dat ie niet te lang stil heeft gestaan Maar eerst kijken of het werkt met de extra ring achter het tandwiel.Meet eens met de - van de meter op de massa van de accu en dan de + op de andere draden.
Meet je dan wel de 12,9 volt, dan heb je een massa probleem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vandaag de oranje zwarte alp weer opgebouwd. Ketting helemaaal schoon gemaakt in de milieu vriendelijke terpatinne. Voorste tandwiel heb ik nu met net zo een plaatje waarmee je hem borgt gemonteerd. Dus eert paatje dan tandwiel en dan borgplaat. Spelling is nu net zoveel als bij mijn andere alpen. (lijkt het )Je kunt de contacten van het relais overbruggen.
Op één pooltje zit de + van de accu, de andere pool gaat naar de startmotor. Daartussen zit de werking van het relais: door de startonderbrekers in de juiste stand te hebben staan en op de startknop te drukken gaat er een klein stroompje lopen die de schakelaar in het relais in werking zet waardoor je startmotor begint te draaien.
Punt tang (met geisoleerde handvatten) op die twee pooltjes op het relais zetten en je startmotor zou moeten gaan draaien.
Heb je in dit frame die Twin achterbrug zitten en zo ja zit alles recht? Loopt de ketting mooi in lijn?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ach zo, ik snap hem punt tang op het ene moertje en op het ander moertje :-[;D
Als het goed is komen er vier draden uit, maar zitten er twee dikkerds op met moertjes. Eentje driect vanaf de +pool van de accu en eentje dan naar de startmotor.
Die vier snoertjes gaan naar het contactslot etc en de startonderbreking/startknop: die wil je overbruggen.
Heb je een electrisch schema? Echt dat werkt zoooveel makkelijker.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.