Afstellen varadero bij andere dempers

12 aug 2013 22:03 #21 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Afstellen varadero bij andere dempers
Voor een run op de bank kun je goed terecht bij Jeroen Van Der Meer in Uithoorn.

En geloof dat er in Goes ook een goede zit,  jij woont precies midden in .
Voor een goede afstelling rij ik rustig naar Groningen of Limburg!

Kijk ook effe wat je benzine verbruik is, bij mijn Varadero was dat 1of 17 woon/werk
na montage van LeonVince uitlaten en  K&N filter en Powercommander was dat plots 1op 19
Die 1100 euro investering heb ik nu na 4,5  jaar zo ongeveer terug verdiend.
En de motor loopt veel mooier ,meer Pk,s en Newtonmeters en een betere verbranding wat weer beter
voor je motor is.Het is gewoon het geld waard vind ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2013 23:37 #22 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Afstellen varadero bij andere dempers
ik denk dat die alu bus ipv de normale pakking niet goed is, in de originele pakking zit denk ik een beetje vering, als een alu bus zou kunnen hadden motorfabrikanten dat toch allang toegepast. zelfde verhaal met die vw klem, die kun je net iets vaster draaien dan de originele klem, heb ik ook zo mijn bedenkingen over, 1,3 originele pakking en een honda klem erop en je blok niet 20 minuten stationair laten draaien bij 30 gr buiten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

13 aug 2013 07:15 #23 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Afstellen varadero bij andere dempers

Kijk ook effe wat je benzine verbruik is, bij mijn Varadero was dat 1of 17 woon/werk
na montage van LeonVince uitlaten en  K&N filter en Powercommander was dat plots 1op 19

1 op 17 redt die van mij bij lange na niet, laatste paar tankbeurten waren rond de 1 op 13.
Zal wel iets met rijstijl te maken hebben.  (of de O2 eliminator)

Powercommander kan ook later nog, mocht ik dat willen, hoef de investering niet in 1 x te doen, kan het ook een beetje spreiden

13 aug 2013 08:58 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afstellen varadero bij andere dempers

ipv de normale pakking niet goed is

Normale pakking voldoet ook niet, want die wordt er tussenuit geblazen.
Of je dat kunt opvangen met een klem die de boel nog vaster zet weet ik niet, maar in elk geval heb ik sinds de montage van de alu bus geen probleem meer gehad.
Intussen alweer 20.000 mee gereden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

13 aug 2013 09:12 #25 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Afstellen varadero bij andere dempers

ik denk dat die alu bus ipv de normale pakking niet goed is, in de originele pakking zit denk ik een beetje vering, als een alu bus zou kunnen hadden motorfabrikanten dat toch allang toegepast. zelfde verhaal met die vw klem, die kun je net iets vaster draaien dan de originele klem, heb ik ook zo mijn bedenkingen over, 1,3 originele pakking en een honda klem erop en je blok niet 20 minuten stationair laten draaien bij 30 gr buiten.

Das dus de reden (stationair gedurende lange tijd) dat die pakkingen er bij de politie Varadero's (destijds) massaal uitgeblazen werden... De alubus waar Rien naar verwijst, is ook de truuk die hier als alternatief werd toegepast.

Op het internationale Varadero forum op www.vci-forum.com heeft Stewart (een van mijn collega- Aministrators) een messing bus ontwikkeld die heel goed werkt.

Maar de VW klem doet de truuk ook, voor slechts een paar Euri. Zoals geschreven, de constructie houdt op Karinda's dero nu al zo'n 95.000 stand (maar begint nu toch eindelijk weer teken van verval te vertonen - maar dat mag ook na pak weg een ton)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

14 aug 2013 12:53 #26 door ron overkleeft
VW klem is veel goedkoper en roest niet zo hard, blijft dus langer zijn knijpkracht houden heb er ook
een roestvrijstalen boutje en moertje inzitten .
Heb ook een hele pakking erop geschoven en daarna nog een halve doorgezaagde erboven op
Heb eerst de hele pijpen winkel eraf gehaald en grondig schoon gemaakt, daarna pakkingen ingevet met
vaseline en er op geschoven .daarna uitlaat op de garagekrik gezet en met 1 hand langzaam
omhoog krikken en met de andere hand sturen, je voelt dat tie er op eens mooi in glijd .
Door alles in te vetten gaat het veel gemakkelijker, het blijft een tijd rovend klusje en de smeer zit
tot achter je oren maar veel kost het niet.
Hele constructie zit er denk een 40.000 km onder klem ziet er nu licht roestig uit maar zeker niet rot.

14 aug 2013 15:05 #27 door Simonshavenaar
Dempers zijn besteld, gaat toch Leovince worden.  :D

Bedankt voor de beschrijvingen over het vervangen van de pakking van de achterste cilinder, vooral tip van de krik lijkt me handig.
Is de pakking van de achterste cilinder trouwens gelijk aan de 2 van de linkpijpen, of zit hier maatverschil tussen?
Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt voor de pakking? kreeg bij navraag prijsverschillen van ca €8 tot €20.  (per pakking)
Klemmen gaan bij mij een universele klem worden, bij voorkeur rvs, maar even kijken waar ik aan kan komen, plan wordt zoiets.  (foto's google)

14 aug 2013 22:23 #28 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Afstellen varadero bij andere dempers
Mooie klemmen, alleen ze kunnen niet zo hard klemmen als een VW klem.
Ik heb er een messing bus tussen gezet. Heb ik speciaal laten maken. Dat de originele pakking er uit blaast komt meer door het feit dat de uitlaat te heet wordt door de katalysator. Beter gezegd, de uitlaat kan zijn gassen niet snel genoeg afvoeren. zodra je dus andere uitlaten monteert, is de doorstroming van het uitlaatgas beter en hoopt de warmte niet teveel op, en blaast/smelt de pakking er niet meer uit. Jammer dat ik nog de originele uitlaten heb.

14 aug 2013 23:01 #29 door Two Plugs
Ga mee met Chaos. Vergeet die klemmen uit je posting. Ga voor de VW klem (serie nummer vind je in de link die ik heb gedeelt) of ga idd voor een messing bus. Die kun je eenvouding via www.vci-forum.com bestellen bij Administrator 'SB'.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

14 aug 2013 23:38 #30 door ron overkleeft
Heb ook de leovince (titanium) fijne roffel maar toch beschaafd  bij volgas echt feest.
Dacht dat tie pakking bij de Honda dealer iets van 5 eurie stuk kosten en de VW klem 6 eurie .
Hele circus kost je misschien 17 euro +4 uur werk en 25 vloeken maar dan ga jij ook echt tevreden wezen!
Veel succes met vloeken uhhh bedoel sleutelen en laat effe weten als ze er onder zitten.

Die klemmen die jij toont zijn dezelfde klemmen die bij de Leovince uilaten zitten ,daar zitten
dan geen pakkingen meer tussen,die komen te vervallen je krijgt dan gewoon een ijzer op ijzer verbinding.
Blijft alleen de pakking van de achterste cilinder over.

15 aug 2013 00:08 #31 door Simonshavenaar

. Dat de originele pakking er uit blaast komt meer door het feit dat de uitlaat te heet wordt door de katalysator.

Kat zit toch net voor de dempers in de verdikking?
Volgens mij hebben de leovince dempers die ik krijg geen kat meer, zal er eens in kijken als ze binnen zijn.

Heb ook de leovince (titanium) fijne roffel maar toch beschaafd  bij volgas echt feest.

Die klemmen die jij toont zijn dezelfde klemmen die bij de Leovince uilaten zitten ,daar zitten
dan geen pakkingen meer tussen,die komen te vervallen je krijgt dan gewoon een ijzer op ijzer verbinding.
Blijft alleen de pakking van de achterste cilinder over.

Rij jij met of zonder DB-killers?

Hoop dat mijn tussenpijp nog een beetje glad is, als het ijzer op ijzer gemonteerd gaat worden.

Betreffende de klem, op het moment dat ik de klem nodig heb ga ik naar een lokaal automaterialenzaakje hier in de buurt, hebben zeker wel wat liggen, wat naar mijn zin is.
Ben daar altijd netjes geholpen, en de heren die daar staan hebben ook behoorlijk verstand van zaken.
De pakking zal wel bij Motoport vandaan komen, is de dichtstbijzijnde Honda dealer hier, kon hem leveren voor net onder de €10,-

15 aug 2013 00:57 #32 door ron overkleeft
Zonder DB killers is het echt veel en veeel te hard wat eruit de uitlaat komt daar zit een wereld van verschil in.
Met DB killers is het een perfect geluidje.

Kat zit inderdaad voor de uitlaten maar denk dat hij bedoeld dat je met snellere pijpen een betere doorstroming van de gassen hebt en de warmte dan niet ophoopt ter hoogte van de kat.

De pijpen die bij de Leovince zitten passen gemakkelijk,je schuift  ze er zo op het is net of er spelling in zit maar
als je de klemmen hebt aangedraaid lekken ze geen gassen meer en vraag je jezelf af waarom er bij de originele uitlaten wel
koolstof bussen tussen zitten.

Bestel wel 2 pakkingen en monteer (ongeveer een kleine halve extra)doe je dat niet dan ben je over 25.000 km weer aan de beurt voor het hele circus.

Wat de VW klem betreft, dat is een bewezen beproefd klemmetje voor een paar eurie, en een VW dealer zit
altijd wel in de beurt en heeft hem altijd op voorraad.Maar goed als jij wil experimenteren prima,maar ik zou op
zeker gaan.

15 aug 2013 08:14 #33 door Two Plugs
Simon... voor de zekerheid... wat voor bouwjaar is je Dero? Niet alle Dero's hebben nml automatisch een kat!
Mijn vorige was van 2004, dus injectie, maar... geen kat! Terwijl standaard alle injectiedero's in Duitsland vanaf 2003 met kat zijn geleverd.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

15 aug 2013 10:12 #34 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Afstellen varadero bij andere dempers
Simon heet Cor Two Plugs....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

15 aug 2013 12:05 #35 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Afstellen varadero bij andere dempers
Ik heb zojuist de Leo Vince carbon zonder kat besteld, ben benieuwd. Heb lang zitten twijfelen tussen Leo Vince en Scorpion dempers, die zijn ook erg mooi.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

15 aug 2013 15:57 #36 door Simonshavenaar

Simon... voor de zekerheid... wat voor bouwjaar is je Dero? Niet alle Dero's hebben nml automatisch een kat!
Mijn vorige was van 2004, dus injectie, maar... geen kat! Terwijl standaard alle injectiedero's in Duitsland vanaf 2003 met kat zijn geleverd.

Mijne is een 2005, een originele Nederlandse.
Hoe kun je bij de originele uitlaten zien of er een kat in zit?

Simon heet Cor Two Plugs....

Naamsverwisseling wordt vaker gemaakt, nu mijn voornaam maar eens aan het profiel toegevoegd, maakt het misschien duidelijker.

Zonder DB killers is het echt veel en veeel te hard wat eruit de uitlaat komt daar zit een wereld van verschil in.
Met DB killers is het een perfect geluidje.

Bestel wel 2 pakkingen en monteer (ongeveer een kleine halve extra)doe je dat niet dan ben je over 25.000 km weer aan de beurt voor het hele circus.

Wat de VW klem betreft, dat is een bewezen beproefd klemmetje voor een paar eurie, en een VW dealer zit
altijd wel in de beurt en heeft hem altijd op voorraad.Maar goed als jij wil experimenteren prima,maar ik zou op
zeker gaan.

Mooi dat het geluid met de killers erin hard genoeg is, ben je bij controle tenminste altijd safe.

Dubbele pakking tip was al geplaatst, ga ik proberen.

Hoeveel mm dik is de VW klem ongeveer, de klemmen uit mijn vorige post kun je ook aardig aantrekken hoor, zit toch een M6 imbus bout op, heb er nog nooit een gehad die zomaar afscheurde
Maar zal kijken voor een zo stevig mogelijke klem, dunne slangenklemmen komen er niet op.

Nog een vraagje voor de heren moderators, wordt het nog op prijs gesteld als de topic titel wordt aangepast, zijn inmiddels een beetje afgedwaald van de originele vraag, maar krijg nog steeds genoeg informatie en tips betreffende het plaatsen van de uitlaten.

15 aug 2013 16:30 #37 door Two Plugs
Cor (eindelijk je naam goed)

Alle info over de VW klem vind je in de link die ik hiervoor heb gedeelt, incl een afbeelding náást de Honda klem; incl een 'How To':
users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...y_exhaustgasket.html

Van die pagina:

Volkswagen clamp (Part Nr. in Germany: 191-253-139). Please notice: this is NOT a 36 mm clamp, but 46,7 mm. Estimated price indication: € 5,- / 7,-. When ordering these parts, be sure to take the original Honda clamp with you, including the mountings!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

23 aug 2013 21:53 - 24 aug 2013 21:20 #38 door Simonshavenaar
Vandaag begonnen met het monteren van de nieuwe pakking
Had het spruitstuk er zo onderuit, het enige wat ik niet kwijt kon was het 1/3 deel van de 2e pakking.
Ik kon maar ongeveer 4 mm pakking kwijt (het deze trouwens gemaakt van een van de pakkingen uit de dempers, heb deze toch niet meer nodig)

Foto van hoe het er nu uit zien.
Het paars blauwe is de nieuwe pakking, die heb ik er zover als mogelijk in geperst, daarboven in grijs het 4 mm ringetje, en hierboven zit gelijk de ring die op de pijp vanaf de cilinder gelast zit.

De VW klem  (heb hem zo geplaatst dat de 3 sleuven in het pijpje worden afgedicht door de klem zelf)

Heb de dempers nog niet afgemonteerd, wel even proef gemonteerd, en uiteraard even gestart.  >:D

Weet iemand hier toevallig nog een oplossing voor?
Het aluminiumfolie in mijn kuip is wat losgeraakt, kan dit nog kwaad?
Smelt de kap weg als dit er niet in zit?
Alternatieven? aluminium tape oid

Excuses voor de misschien wat grote foto's, imageshack heeft een nieuwe manier van uploaden, moet hier nog erg aan wennen.  :-X
Edit: lag aan mij, moet naar imageshack.us gaan ipv imageshack.com, dan is alles zoals het was

23 aug 2013 22:05 #39 door Cas
Dat de kap gaat smelten daar hoef je niet bang voor te zijn, je hebt nu veel meer ruimte tussen de kap en de dempers dan met de originele dempers.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

23 aug 2013 22:15 #40 door Cas
Mijn MIVV uitlaten (ook uit Italië) hangen trouwens aan dezelfde beugels, hebben dezelfde bouten en dezelfde klemmen, volgens mij komen ze uit dezelfde fabriek  ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden